Először csak egy olcsó autót vegyek?
Nem értem, hogy azért mert valaki először vesz autót, mért kéne egy öregebb, kényelmetlenebb, nehezebben vezethető típust választania.
Szerintem olyat vegyél, amilyenre pénzed van.
Heló..
Első autóm.
Hogy is kezdjem... Elmondok egy tanulságos történetet.
BMW e30 volt életem első hivatalos forgalmis autója. (érték kb 200e )
Úgy indult a dolog hogy első héten felütöttem a felnim derékszögűre ,mert nem figyeltem a kátyúkra.
Később megakartam fordulni Y-ba egy kapubejáróba de mikor az autó kerekei az árokba huppantak rájöttem hogy nincs is kapubejáró azelőtt a ház előtt :)
Egy hétre rá beletolattam egy fába ugyanezzel a technikával csak ködvolt és este. úgy 2 napig kalapáltuk és gitteltük az autó hátulját mert olyan kifli lett benne. :):P
Következő akció az volt hogy egy tüzelőt szállító autóról leeső tuskót gázoltam el behorpadt a kocsi fél eleje alul.
-Vissza műhely megint festék gitt kalapálás.
Utána lezúzott egy szuzukis öregasszony aki az autóm jobb hátuljába durrant bele meglepő módon és úgy kilökte az enyém farát hogy csúsztam csúsztam mint a driftbajnk és mire egyenesbe voltam egy pótkocsi hátuljába találtam magam géporral.
"Na itt már kevés volt a gitt kalapács és festék. :P
2 hónapig raktuk össze a kocsit újra segítőimmel és barátaimmal.
Ha ezt mind szerelővel csináltattam volna vagy 800ezret odafizettem volna. És ez egy olcsó kis autó volt nem egy drága.
Szóval gyakorlatilag szó szerint körbetörtem az első autóm pedig nem vagyok rossz sofőr mert hivatásos jogsim is van azóta.
De a szeretett első autóm így járt sajnos. "Sőt így jár mindenkinek mert még kezdők vagyunk akkor hiábavan egy B feliratú kis kártyánk amit büszkén lobogtatunk. :) "(Érdekes mód azóta nem törtem autót max 1-2 karcolásvolt 10 év alatt
De vegyél drág autót elsőnek ha akarsz és törd körbe azt teis.
Haverom is úgy gondolt drágát vesz lízingre elsőnek.
-Ahha ,most meg ott áll 2hete a 10 évre hitelezett szuper klímás x milliós autója leszakadt orral a garázsba. Hát már végűlis csak 7 évet kell fizetni a roncsért ami elviszi a fizuja 90%át.. :P
Szerintem egy igazi sofőr első autója az egy hulladék mert olyannak kell lenni.. :)
Ha nekem ha lesz gyerekem és felnő leteszi a jogsit amibe segítek neki de hogy drága kocsit akkor se veszek neki ha milliomos leszek az 100%. Ez olyan dolog mint hogy az 5 éves gyereknek se veszel stradivári hegedűt azért ,mert a műanyag sípot nagyszerűn tudja fújni..
:)
"Nem értem, hogy azért mert valaki először vesz autót, mért kéne egy öregebb, kényelmetlenebb, nehezebben vezethető típust választania."
Ebből az öregebb stimmel, de a kényelmetlenebb és a nehezen vezethető indokodat nem értem. Csak azért, mert egy autó öreg, már kényelmetlen is? S azért mert fiatal, már egyből van benne masszázsfotel? Sajnos ez nem így működik, a klíma meg egyéb kényelmi extrák tényleg nagyobb valószínűséggel előfordulnak egy autóban, ha drágább példányokat keresünk, de nem hinném hogy a légkondi elsődleges szempont lenne - hacsak nem ingázik valaki nyaranta városban órákhosszat. A vezethetőség meg szintén defektes érv, 4-500.000-s autók többségében azért már alapnak számít a szervó - egy első autós sofőr nem sok különbséget érezne egy '90-es évek derekáról való és egy 2000-es évekből származó szervós autó között. A többi okosságot (4WS, 4WD, okosfutómű, stb.) meg szerintem ne keverjük bele ebbe a témába, ami 10-20 évvel ezelőtt jól vezethető volt, az még most is az. Ami meg 5 évvel ezelőtt nem volt az, az korábban sem lett volna jobb és most sem változott meg.
A trendek pedig azt mutatják, hogy az autó életkora manapság pedig egyre kevésbé tükrözi az állapotot - vannak 8-10 éves rozsdásodó és széthulló vackok és vannak 25-30 éves korukban is gond nélkül futó géprenegádok. A '80-es évek elejéig volt egy meredek autóipari fejlődés, addig tényleg számított, hogy hány éves a kocsi, de ez egyre inkább ellaposodott - egy 10 és egy 20 éves autó között nincs olyan éles technikai különbség mint egy 30 és egy 40 éves között.
Előzőnek igazat kell hogy adjak.
Volt 6 éves autóm és 35 éves veterán is.
Meglepően sok különbséget nem találtam. Nem mondanám hogy minőségibb anyagokból lennének az új autók vagy hogy kényelmesebbek lennének.Sőt!!
Múltkor bontottam egy merci vianó kisbusz hátsóülést kb 5 éves lehetett a gépezet és kárpitozni kellett úgy szét volt már menve benne az ülések.
Szétszedtük nagy meglepetés ért...
Állt egy formára vágott szivacsból egy üléskeretből (semmi extra sima hajlított cső) és kapaszkodjatok meg a merevítések ebből a műanyag fekete láda pántolószalagból volt gyárilag az ülésbe 10 centinként!... -Azt hittem lefordulok a székről mikor megláttam. Minőség márka kényelem?? Nesztek.
"Ebből az öregebb stimmel, de a kényelmetlenebb és a nehezen vezethető indokodat nem értem."
Hát nekem van egy tökéletes állapotú 34 éves autóm, meg egy 7 éves is.
Korábban és is úgy gondoltam, hogy a 34 éves is teljesen kényelmes eljutni A pontól B-be.
Ez részben igaz is. Csakhogy aztán hajtottam egy darabig a másikat, majd visszaültem a régibe. Ég és föld a különbség! Ezt elmagyarázni nem tudom, meg kell tapasztalni.
Minden teljesen más. Más pozícióban ülsz benne, más az ülés, még fékezni is másképp kell vele.
Nagyon szeretem a régi kocsit is, ezért is nem válok meg tőle. Mert itthon a városban, vagy hétvégi játszós autónak tökéletes. De mondjuk 600 km-t autópályán, ha választhatok, akkor inkább a másikkal vezetnék le.
Lehet lovagolni a klímán, de én ezt egy szóval se említettem, hogy az olyan fontos lenne. Csak éppen az elmúlt pár évtizedben az autóiparban volt néhány technikai fejlesztés, ami a kényelmet, vezethetőséget és a biztonságosságot érintette.
Azt pedig tisztázni kéne, hogy a kérdésben mit takar az első autó.
17 évesen egy friss jogsis akar autót venni, mert az milyen menő dolog. Vagy olyan aki már ugyan vezetett jópár ezer km-t, van némi rutinja és pl a munkája miatt kellene egy autó, mégha nem is volt a nevén soha másik.
Előbbi esetben szerintem még inkább fontos, hogy egy rutin nélküli friss jogsis sofőr még inkább odafigyelve óvatosan vezessen. Aztán ha van egy kis rutin lehet magabiztosabban is.
Mindegyikünk volt kezdő vezető, de érdekes módon vagyunk jó páran, akik soha nem törtünk össze egy autót sem.
Én se azt írtam, hogy egy több tíz milliós luxusautót vegyen újonnan a kérdező. De szerintem nem is egy 20-25 éves pár százezres lestrapált roncsot kéne venni, mert azzal nagy eséllyel lesz szívás.
A kettő között is van némi középút, pl egy 6-8 éves alsó-középkategóriás autó 1 M környékén, ha van rá pénze, szerintem jó választás lehet.
Ha pedig egy autó kiválasztásánál az a legfőbb szempont, hogy "úgyis összetöröm" (ami persze előfordulhat, még mielőtt valaki ismét ki nem forgatja a szavaimat), akkor én annak a helyében a saját és más épségének az érdekében nem vennék autót.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!