1 az automata minimálisan többet eszik.
2 ha nincs esp, vagy asr a gépben a téli közlekedés körülményesebb.
3 60.000km-nél mindig váltóolaj csere
4 kényesebb műszakilag.
1. ez ma már nem igaz
2. elég régóta nem gyártanak automatát asr/esp nélkül
3. gyártófüggő, van ahol 90 000km, de a kréziváltóban is illik olajat cserélni
4. nem értem miben kényesebb
5. akármilyen falábú tudja vezetni :)
Szerintem mindkettőnek megvannak az előnyei és hátrányai, nem jelenthető ki egyértelműen, hogy valamelyik jobb lenne. Mindenki döntsön saját szájíze szerint.
1. ez ma már nem igaz
2. elég régóta nem gyártanak automatát asr/esp nélkül
3. gyártófüggő, van ahol 90 000km, de a kréziváltóban is illik olajat cserélni
4. nem értem miben kényesebb
5. akármilyen falábú tudja vezetni :)
Szerintem mindkettőnek megvannak az előnyei és hátrányai, nem jelenthető ki egyértelműen, hogy valamelyik jobb lenne. Mindenki döntsön saját szájíze szerint.
1. esetleg dízelnél (a CR dízeleknek meg megvannak a maga hátrányai)
2. egy szóval sem mondta a kérdező, hogy újat keres
3. manuálisnál akkor váltóolajat cserélned, ha megbontod a váltót.
4. elektronika pl: jeladó
5. persze egy majom is tudja nyomni a pedált, ha megtanítják rá.
Volt mar ilyen is olyan is.
Amig csak "vezetek" addig mindegy.
De amiota rendszeresen beall a dugo az utakon es csak araszolva tudok haladni hosszu-hosszu perceken keresztul, azota aldom az automata feltalalojat, mert a nap vegere a hatam kozepere kivantam az esti csucsban a kuplungpedalt meg az allando 1-2 neha 3, 2-1-2 valtogatasat.
Az automataban viszont csak kicsi gaz, neha fek, kicsi gaz... Sokkal kenyelmesebb :)
1. esetleg dízelnél (a CR dízeleknek meg megvannak a maga hátrányai)
Automata benzinesem van, a spritmonitoron jobb az átlagfogyasztásom, mint a '99-06 közötti 190-210kW közötti manuális benzineseknek.
2. egy szóval sem mondta a kérdező, hogy újat keres
Azt sem mondta, hogy keres, amúgy az enyém 1999-es.
3. manuálisnál akkor váltóolajat cserélned, ha megbontod a váltót.
Tévedés, manuálisnál is előírás az olajcsere, csak valaki kitalálta ezt a maszlagot, hogy nem kell cserélni. Rákereshetsz bármelyik gyártó EPC-jében, fogsz találni X-év vagy km csereértéket.
4. elektronika pl: jeladó < ez teljes mértékben igaz, de akkor a másik oldalon megemlíthetnénk a kinyomócsapágyat,kuplungtárcsát, munkahengert stb ami ugyanúgy nem örökéletű , mint egy szelenoid.
5. persze egy majom is tudja nyomni a pedált, ha megtanítják rá. << Ezt arra írtam, hogy relatív bolondbiztos, tehát 100%, hogy anyu nem fogja leégetni a kuplungot garázsból kiállásnál.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!