Kopott, kitágult, nem is tudom hogylehet az olyet hivni csapágyfészkekkel mitlehet ithon kezdeni?
Biztos megfelelő méretű csapágyat vettél bele?
Am fel kell köszörülni a csapágyházat.
Nem akarok okoskodni de a koszorules minden esetben CSOkkENTI az Atmerot.
Hazi praktikak: Fel szoktak pontozni az aluminiumot, es/vagy csapagykereg rogzitovel bekkeni.
Ha szerencsed van (nem emlekszem mar a csapagymeretre), de lehet talalsz valami Colosat ami csak egy hangyafullel nagyobb, de a belso gyuru az ugyan az(forditt esetrol rengeteget tudok marmint metrikus a kulseje, a belseje meg colos, es sima melyhornyu egysoros golyoscsapagy). Perrsze ehhez a mutatvanyhoz valoszinuleg a hazat kell majd maratni...vagy ujj blokk
Kiverődött csapágyfészeknek hívják. Házilag egyet lehet vele kezdeni: az egész alkatrészt jó messzire el kell hajítani. Egyébként ha nagyon kell, javítható: fémfelszórás után újra ki kell fúrni a csapágyfészket, de ahhoz gépműhely kell, ahol ezt kellő pontossággal tudják elvégezni. Egy Simson viszont nem ér annyit, hogy ilyenekkel erőlködj.
Ha viszont ragaszkodsz a blokkházhoz, vannak mindenféle tákolási eljárások, amikkel ideig-óráig jó lesz a csapágy. Fel lehet pontozni, ekkor a felfekvő felület ronda lesz, de legalább nem mozog benne annyira a csapágy. Esetleg lehet használni fémragasztót is, ha nincs kedved kalapálni. Ha nagyon súlyos a helyzet, akkor meg sörösdobozból kell alá csíkot vágni, az majd kihézagolja. Viszont egyik sem az igazi, nem szorul kellően a csapágy külső gyűrűje és nincs is megfelelően központosítva a csapágy.
Lehet pontozni, bár az többnyire csak akkor segít ha csak egy picit nagyobb a kelleténél.
Aztán lehet hézagolni. Ezt rétlemezzel érdemes, főleg hogy abból nagyon vékonyat is lehet kapni.
Vagy ott van a vasragasztó, némelyik típus pár perc száradás után fúrható, faragható, azzal elég jól ki lehet pótolni.
De ezek csak sufni megoldások. Egy darabig elmegy velük a gép, de ki fognak kopni.
Ami tartós és talán a legegyszerűbb az hogy csináltatsz egy acélperselyt bele.
Itt a teendő az hogy először megfelelő méretűre kell tágítani a csapágyfészket. Ehhez egy egyszerűbb marógép is megfelel. Aztán vagy marják, vagy köszörülik(alut lehet köszörülni, de nem minden koronggal, a normál kövekbe beletapad, de van kifejezetten puha fémhez való kő is)
Aztán ha ez megvan akkor egy esztergályossal csináltatsz egy megfelelő méretű perselyt hozzá amit beleraksz a blokkba, abba meg mehet a gyári méretű csapágy.
Olyat hogy ónt forrasztani a csapágyra még nem hallottam.
Az acélra nem tapad túl jól az ón, ahhoz eléggé fel kell melegíteni hogy horganyozni lehessen, márpedig ha a csapágyat felmelegíted akkor az edzettsége ki is megy szépen. Szóval így elméletileg viszonylag hamar elkopik a csapágy.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!