Apámmal múltkor kicsit összevesztünk vezetés közben.
Neki van igaza?
Figyelt kérdés
Én vezettem, És ugye jöttünk 90-nel, majd jött egy 60-as tábla, és a tábla után kb. 50 méterrel be kell fordulni jobbra. Én úgy csináltam, ahogy tanították, lassan fék, táblánál 4. sebesség, utána harmadik, pici fék, kettő, és kanyarodtam. Ő lecseszett, hogy így feleslegesen használom a kuplungot, mert elég az, ha 5.-ben odagurulok, ott fékezek, és kapcsolok 2-ben. Akkor meg a fék hazsnálódik el. Kinek volt igaza?
Anno én faterom is ilyen volt. Kb. a 3. okoskodásánál a főút közepén satufék, kézifék. Ránéztem és mondtam neki, hogy vagy nem dumál vagy vezet. Döntsön, mert én addig tovább nem megyek egy centit sem.
Azóta csöndben van...
2012. jún. 7. 21:46
Hasznos számodra ez a válasz?
12/24 anonim válasza:
faternak van igaza :)
2012. jún. 7. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?
13/24 anonim válasza:
Szerintem mindkettőtöknek sincs igaza. Egyik módszerre sem lehet azt mondani, hogy jobb a másiknál. Én a motorfékes stílus mellett vagyok.
2012. jún. 7. 23:34
Hasznos számodra ez a válasz?
14/24 anonim válasza:
Régebben lehetett kapni olyan matricát amin ez a szöveg volt: kuka utas vésd az észbe,hogy ne szólj a vezetésbe! Szerezz 1 ilyet ragaszd fel a kesztyű tartóra, hátha az öreg kapcsol!
2012. jún. 8. 00:37
Hasznos számodra ez a válasz?
15/24 anonim válasza:
nincs ilyen hogy iyg kell, meg ugy kell... kikalkulálttátok előre, hogy most a fék kopás lesz az adott autonál a nagyobb költség, vagy a kuplung kinyomocsapágy, vagy a szinkron gyűrűk? énis motorfékezek ahol, lehet, mivel motorféken nem fogyaszt az auto (modernebb) semmit (ellentétben a közhiedelemmel), plusz attól hogy motorrféket használod visszaváltásokkal, attól még finoman lehet nyomni a féket is hozzá, és láss csodát egyből ég a féklámpa...és nem jönnek beléd, amugy kinek hogy esik jól, különben meg 5.-ikből a szinkronnak is többet kell dolgozni, hogy 2-esre szinkronizáljon, szóval ezen lehetne vitatkozni, kinek hogy esik jól..., én még gázfröccsöket is szoktam adni visszaváltogatáskor, mert igy szeretem ennyi...
2012. jún. 8. 08:39
Hasznos számodra ez a válasz?
16/24 anonim válasza:
Én is inkább a motorféket használom. Például ha városba érek be akkor vissza rakom 4.-be (naghyobb motorfék) és aztán mire a táblához érek már 50-el megyek és aztán már lehet menni szépen 50-el.
A Te esetedben úgy csináltam volna hogy 60-es tábláig elgurulok motorfékkel elgurulok 4.-ben ( akkor rakom 4.-be amikor már tudom hogy csak motorfékkel lelassul 60-ra). 60-nál 3.-be rakom, közben fékezek, kanyarba 2-es. Szerintem jól csináltad. Egyébként nem árt egy picit nyomni a féket, mert ha nem látják hogy fékezel beléd is mehetnek. Csak éppen annyira hogy világítson a féklámpa.
Azt különben megmondhatod faternak hogy mindenki másképpen vezet. Engem azért szoktak lecseszni hogy nagyon kihuzatom a fokozatokat. Na ez a kihuzatás annyit tesz hogy 3000-nél váltok el, nem 2000-nél mint ők. :D Ja meg hogy nem rakom 50-nél 5.-be. Bár erről már kezdenek leszokni mióta mondtam hogy olcsóbb a benzin mint a hajtókarcsapágy csere. [link] :D
18/f Nekem is 1 éve van jogsim.
2012. jún. 8. 11:33
Hasznos számodra ez a válasz?
17/24 anonim válasza:
apádnak van igaza. Fékezésre a féket kell használni, nem a kuplungot.
2012. jún. 8. 22:53
Hasznos számodra ez a válasz?
18/24 anonim válasza:
Szóval akkor az itt megszólaltak szerint a motorféket használni hülyeség? Inkább tapossuk a féket ész nélkül, mint hogy néha visszaváltsunk egyet lassításnál?
2012. jún. 9. 01:09
Hasznos számodra ez a válasz?
19/24 anonim válasza:
Nem a motorféket használni hülyeség, hanem visszaváltogatni.
2012. jún. 9. 11:31
Hasznos számodra ez a válasz?
20/24 anonim válasza:
A 60-as táblánál így is-úgy is vissza kellett váltani egyet. Innentől összesen egy plusz visszaváltás volt. Nem gondolnám, hogy ez probléma.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!