Az újabb kocsik miért vezethetők olyan könnyen?
a 10-12 éves kocsiban is van szervo...
Nem csak a szervora céloztam, minden jobb. A kormány, a váltó, a kuplung, fék, gázpedál.
Mert jobbak , kényelmesebbek , korszerűbbek , modernabbak.Korszerűbb a szervó berendezésük.Meg az egész autó érzékenyebbre , biztonságosabbra van tervezve.
Én mondjuk nem sok különbséget érzek egy 10 éves meg egy 3 éves autó között.
A változások egy része nem az új modellekkel jön. Hogy egy egyszerű példát vegyünk, ott van a több mint 14 éven át gyártott 206-os Peugeot. Az első darabok amik készültek köszönő viszonyban sincsennek a nemrég legyártott (vagy még mindig gyártásban lévő) utolsó példányokkal, pedig ma már ez csak egy fapados rétegmodell, szervó is éppen hogy van benne (a CD-rádió már feláras - lol). A fejlődést a gyártás közben tett finomítások okozzák. Ez minden gyártónál így van, amik először lejönnek a gyártósorról autók, azok gyakran még teszt-modellek és a szervizektől kapott visszajelzés alapján módosítják az autókat - alkatrészeken, anyagminőségen, beszállítókon, meg ugye közben fejlődik a központi (pl. EU-s) jog, újjabb szabványok lépnek életbe, egyszerűsödnek a gyártástechnológiák, fészliftelnek, megegyéb. Ezek az apró csiszolások viszik előre lényegében az autóipart. 50-60 évvel ezelőtt ez még gyerekcipőben járt és senki nem volt kiváncsi a vevők véleményére, ez a szoci autókon egyébként látszik is.
Az hogy miért vezethetőbbek könnyebben az autók nem egyértelmű. Én általánosságban nem tennék ilyen kijelentést, hiszen 10-12 évvel ezelőtt is voltak könnyen vezethető autók, meg most is vannak nagyon nehezen kezelhetőek. Ha két azonos modellt akarunk összehasonlítani akkor a fent leírt példa tökéletesen megmagyarázza.
Egyébként van erre egy elmélet, amely a vevőkör szélesedését okolja azért, hogy az autóat egyre kezelhetőbbé és hülye-biztossá teszik. 10-12 évvel ezelőtt a tipikus autóvásárló még ki tudott cserélni egy kereket, ismert jónéhány modern technikai vívmányt, tudta mi hol van egy kocsiban, otthon volt műszaki téren is. Ma a tipikus vásárlói kör rengeteg nővel bővült, akik vásárolni és gyereket cipelni vesznek autót, náluk az autó kezelése megáll a fék-kuplung-gáz-váltó-klíma körön belül. Az autók tervezésénél meg ugye kompromisszumokat kell kötni, már nem a régi vevők igényeire kell szabni az autókat, hanem sok-sok műszaki analfabétának kell autót gyártani. Nehéz ennek a dolognak a keserű ízét megérteni, de ez olyan mintha repülési engedély nélküli pilótáknak kellene sugárhajtású utasszállító repülőt tervezni.
Ne haragudj, de ez elég buta kérdés. Logikusan ki lehet következtetni, hogy abban a 10-12 évben is fejlődött az autóipar és a technika is. Ezért egy újabb autó mindenben egy picit jobb lesz.
Nekem pl van egy 34 éves autóm és egy 7 éves is. Főleg akkor veszem észre a különbséget, ha egyikből átülök a másikba. A 34 évesnél rendesen bele kell kapaszkodni a kormányba és úgy tekerni, főleg alacsonyabb sebességnél. A féket izomból kell nyomni. Az újabbnál ezt mindig elfelejtem, hogy épp csak hozzá kell érni, ha egy kicsit akarok lassítani. Így rendszeresen eljátszom, hogy rendesen beletaposok, mint ahogy a másiknál szoktam. Olyanokat szoktam először fékezni, hogy majd ki esek a szélvédőn.
A régi autó hangosabb is, nem olyan jó a hangszigetelés. Kényelmetlenebbek az ülések, egész más a belső tere. Sokkal több a fém alkatrész benne és kevesebb a műanyag.
A fogyasztása is természetesen sokkal több, mert akkoriban még nem ez volt az egyik fő tervezési szempont.
A 34 éves autó milyen fajta?
Egyébként aki csak ilyen újabb szervos, szóval viszonylag modern autókat vezetett eddig, boldogulna egy régi autóval? Pl ilyen Ladára, Wartburgra stb-re gondolok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!