Dízeles autóval kapcsolatban érdekelne valami?
Valahonnan hallottam, hogy a dízelekbe van valami olyan tuning,(vagy lehet rakni belé)hogy valamiféle doboz.....
Ez mi lenne, és mit csinál?
-Most jólmegasztmondtad... :D
A compjuteres dízelekbe lehet teljesítménynövelés céljából chiptuningot venni.
Ez azt csinálja hogy az üzemanyag befecskendezés idelyét és pontos mennyiségét optimalizálja. De ez csak a digitális 3-4 betűjelölésű autókhoz lehet. Pl CDTI
Mindenféle elektronikusan vezérelt motorhoz létezik a chiptuning nevű varázslat, amivel a motorvezérlés kicsit módosul, ettől nagyobb lesz a teljesítmény.
Szívómotoroknál ez nem sok mindenre képes, hiszen az átáramlási keresztmetszetek adottak, sokkal több levegő nem fog bejutni a motorba, nem lehet jelentősen több benzint vagy gázolajat elégetni, muszáj máshol is belenyúlni az erőforrásba ehhez. A feltöltött motoroknál viszont egész jó eredményeket lehet így elérni: kicsit magasabb töltőnyomás kell, azt' gyön az erő.
A chiptuningnak többféle változata van: akad, ahol újraírják a teljes vezérlőprogramot és van, ahol csak a motorvezérlőt csapják be mindenféle hamis jelekkel, hogy több üzemanyagot zavarjon befelé vagy nagyobb turbónyomást engedjen meg.
Amit kérdezel, az a tuningbox nevű eszköz és az utóbbi kategóriába tartozik. Be kell iktatni a vezetékkötegbe és módosulnak tőle a jelek: a vezérlő azt hiszi, egészen más a motor üzemállapota (mondjuk hidegebb, ez szokott lenni a leggyakoribb "csalás") és másképp nyomja befelé a gázolajat. Vagy a benzint, mert benzinesekhez is létezik ilyesmi.
Ez roppant népszerű megoldás, mert kényelmes, gyors és tiszta: csak be kell dugni, nem lesz olajos a dolgozó keze, nem kell otthagyni a műhelyben vezérműtengely-cserére, csak örülni kell, hogy a "tédéjivel lenyomtam az integrát".
A tuningboxok borzasztó egyszerű darabok: általában ellenállások vagy egyszerű áramkörök vannak benne, amik az egyenfeszültség mértékét vagy a négyszögjel kitöltési tényezőjét módosítják. És mivel nagy rá a kereslet, ezért többen foglalkoznak ilyenek gyártásával, mint ahányan értenek hozzá. Így születnek az értelmetlenül, találomra kitalált tuningboxok, amiket általában univerzálisnak hirdetnek, mert mindenféle dízelmotorhoz egyformán jók. A végeredményük általában egyforma: a fogyasztás megugrik, a motor füstöl, mint egy gőzmozdony, de a tulajdonos 0,2 másodperccel jobb gyorsulási időt mér a telefonjával, amit kis kerekítéssel 2,5-3 másodpercnek állít be.
Nem ördögtől való dolog a tuningbox, a működési elve nem hülyeség, csak a mai, bonyolult elektronikus vezérlésű motoroknál már nem használható eredményesen. A régi, egyszerű analóg elektronikákat még eredményesen lehetett így hangolni, de a mai rendszereknél ez már olyan, mintha a Hubble űrtávcső főtükrét a hatkilós "samuval" próbálnák meg beállítani, hogy éles legyen a kép.
Na ne nyelvészkedjünk itt kérem...XD
Ha lehet benzines,akkor lehet dízeles is!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!