Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A 2ütemü 50köbcentis kismotrom...

A 2ütemü 50köbcentis kismotromnál a kuplung harangnak mi a szerepe? Mi történik benne müködés közben? Forog benne valami? Vagy csúszkál?

Figyelt kérdés

2012. ápr. 26. 21:30
 1/9 anonim ***** válasza:

Kuplunggal->tengelykapcsoló nevéből adódóan a tengelyt kapcsolja hogy váltásnál a motor nem forgassa a váltandó fogaskerekeket.

Felépítésben van többféle. Pl van amiben több lamella van, minden második a kuplungkosár külsejéhez van "fogatva", a többi a belsejéhez. A külsejét hajtja meg a motor a belseje pedig a váltó tengelyéhez kapcsolódik.

Így felépítését tekintve tehát egymásra vannak rétegelve a lapok amik ha nincsenek összenyomva(behúzott kuplungnál) akkor azok amiket a motor meghajt forognak és közben elcsúsznak azokon amik a váltó tengelyéhez kapcsolódnak, ezek meg ugye ilyenkor vagy lassabban forognak vagy egy helyben állnak.

Ha a kuplungot felengeded akkor a rúgó/rúgók összenyomják a rétegeket amik összetapadnak és átadják a hajtást.

Tehát behúzott karnál csúsznak. Felengedettnél viszont nem szabad csúszniuk. Ha nem így működik akkor ott valami nem jó.


Remélem erre gondoltál. Ha igen, és hasznos volt akkor meg katt a zöld kézre :)

2012. ápr. 26. 21:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

Jellemzően robogóknál szokott lenni kuplungharang, a többtárcsás mechanikus kuplungoknál kosárnak hívják.

A robogók esetén a harang belsejében pörögnek a kuplung súrlódóbetétjei, a külseje meg hajtja a kereket. Meghúzod a gázt, felpörög a belső rész, kilendülnek a súrlódóbetétek, nekifeszülnek a harangnak és elkezdik vonszolni. Nem zárnak azonnal össze, ahhoz jó nagy fordulat kell, azt meg majd a variátor produkálja azzal, hogy megnyújtja az áttételt. Röviden: ahogy húzod a gázt és gyorsul a motor, egyre jobban összezár a harang a betétekkel.

2012. ápr. 26. 21:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

Főleg forog, meg kicsit csúszkál. :)


Az a lényeg, hogy a kuplung - ahogy #1 írta - meg tudja szakítani a hajtást a motor és a váltó (mindegy hogy fokozatos vagy fokozatmentes) között.

A robogókban röpsúlyos kuplung szokott lenni, ahol a belső részre szerelt pofák a fordulatszám növekedésével egyre inkább kifelé akarnak menni, így hozzászorítják magukat a külső alkatrészhez, ami a harang, a motor ereje pedig átadódik a váltóra.

Ha visszaveszed a gázt a pofák visszatérnek, a hajtás pedig megszűnik.


A hagyományos motorok lamellás szerkezete egyszerűbb.

2012. ápr. 26. 21:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:

ilyenfejta a harangom mint ami a kép bal alsó sarkán látható! [link]


szoval ha mondjuk a harang picit deformálodna meggörbulne akkor nemmüködne a kuplung?

2012. ápr. 26. 22:00
 5/9 anonim ***** válasza:

Szóval lamellás szerkezetű a kuplung.

Elméletileg ha a harang(nevezzük inkább kuplungkosárnak) sérül akkor cserélni kéne.

Gyakorlatilag pl Pannóniába találkoztam olyannal hogy egy darab ki volt törve belőle, meg picit deformált is volt. De majdnem tökéletesen működött :)

Mindenesetre ha van rá lehetőséged akkor cseréld. Ha nincs akkor meg ki kell próbálni hogy jó-e. Ha pl megforgatod kézzel(amikor össze van rakva a kuplungszerkezet)és szépen mozog akkor szerintem nem lesz gond.

2012. ápr. 26. 22:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
hát az van hogy azok a fülszerüségek amik között a bevágás van az oldalán azokat picit meggörbitettem,de nagyábol vissza egyenesitettem és bele is birtam rakni a lamelás rész 1 picit szorulva ment bele mert mintha akadtak volna a vájatok szélébe a lamelák közül kiáló karomszerüségek,és mikor összeraktam teljessen akkor mozog a kuplung telsessen azt érezni mikor behuzom mint mikor oxa,de nemakar választani,mi lehet a baj?
2012. ápr. 26. 22:25
 7/9 anonim ***** válasza:

A gond az hogy a lamelláknak oldalirányba tudniuk kell mozogni, akadásmentesen.

Megoldásként próbáld kicsit jobban kiegyengetni a füleket a kuplungkosáron. Pepecs munka, de szerintem megoldható.

Arra figyelj hogy oldalra(szóval ugye amikor beleteszed meg kiveszed belőle) ne szoruljanak a kosárba, Ha ezt megcsinálod akkor valószínűleg nem lesz gond vele.

2012. ápr. 26. 22:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:
értem akkor még mad tovább kalapácsolgatom,simitgatom!remélem sikerül megoldani a problémát:)ám köszönöm a választ!:)
2012. ápr. 26. 22:45
 9/9 anonim ***** válasza:

Egyszer kell belőni pontosan aztán jó lesz az, csak legközelebb vigyázz rá :)

Amúgy milyen motor?

2012. ápr. 27. 13:03
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!