Simson kuplung, miért nem vagy jó?!
Adott a következő szituáció: S51 kuplungját egyik napról a másikra (bár az előtt se volt az igazi) nagyon nehezen lehetett behúzni (tényleg megszakadtam egy behúzástól) ráadásul, ha elengedtem, nem ment vissza teljesen. Tehát az ujjammal vissza kellet tolnom, hogy teljesen összeérjenek a tárcsák. Aztán egyik elindulásnál el is tört a behúzás nehézségétől a kuplungkar.
Kérdés a következő: Megoldja-e a problémát egy bovden csere? Vagy a kuplung körül kéne keresnem a problémát? Érdemesebb lenne alumínium kart venni, a műanyag helyett? Bontóban találhatok olyat? Azt halottam, hogy az mz-ken volt olyan ami passzol az S51-re.
Azért nem vagyok jó, mert nekem is tavaszi szünet van.
Üdv, a Kuplung.
Először szerezz egy másik kart, szereld fel. Utána pedig meg kell keresni a hibát, innen nem tudjuk megmondani, hogy miért akar önálló életre kelni szerencsétlen segédmotor. :)
Először a bowden kar felőli végét tartsd függőlegesen és engedj bele egy kis olajat vagy WD40-et. Ha javul, akkor jó, de ha még mindig nehéz, akkor valahol máshol is galiba lehet, konkrétan a blokkon belül.
Ott pedig célszerű körülnézni, mert az agyonkopott-elhasználódott alkatrészek akkor fognak elromlani, amikor éppen messze vagy otthonról, nincs nálad szerszám és sietned is kéne.
Pár évig én is szivattam magamat a saját hülyeségeim miatt. Aztán elkezdtem olvasgatni, hogy mit-miért-hogyan, és onnantól egyszerűbb minden. 40 éves a motorom, de el mernék indulni szerszámkészlet nélkül 100 km környéki távokra, mert tudom hogy megfelelően raktam össze az egészet és pontosan beállítottam.
Sokkal jobb úgy motorozni, hogy azt is tudod mi történik a se.gged alatt...
Cserélj bowdent mindenképpen.
De mielőtt még felraknád gondoskodj a kenéséről.
A müanyag kar is teljesen megfelelő...
Szerintem mindenképp cserélek bowdent, mert ha már elmegyek a boltba fékkarért (mert az ugye mindenképp kell) akkor már veszek azt is (kevesebbe kerül, mint egy liter benzin :D).
Az új bowdent is úgy kell kenni mint, ahogy a K G említette?
Ha nincs WD-40-em, vagy másfajta csavarlazítóm, akkor miféle háztartásban megtalálható olaj lenne megfelelő?
Egyébként jó műszaki állapotnak örvend, sok dolgot megcsinálgattam már rajta, csak ilyen fajta problémával nem találkoztam még. :)
Én a bovdenekbe injekciós fecskendővel meg tűvel szoktam egy kis olajat rakni.
Az hogy milyen az olaj az kb mind1. A lényeg hogy tiszta legyen, és persze gépolaj(bár hidraulika olajat,fékolajat, trafóolajat meg ilyeneket nem tennék bele)
Miután fecskendeztél bele egy kicsit mozgasd meg. Aztán mehet bele még.
A dolog akkor a legegyszerűbb ha még nincs beszerelve a bovden. Akkor csak lelógatod és szépet töltöd bele az olajat.
Felszerelés után érezhetően jobb lesz.
A bowdent sokmindennel lehet kenni, és az újat is célszerű.
Az olaj - lehet akár motorolaj, vagy a flakon alján megmaradt pár csepp 2T olaj - kevésbé folyékony, így több ideig tart mire mindenhova eljut először, de utána hosszabb ideig biztosít kenést.
A WD40 könnyen és gyorsan folyik, viszont gyakrabban kell újra fújni belőle.
Az a lényeg, hogy ne szárazon fusson; víz lehetőleg ne menjen bele, vagy ha pl. megázik utána kapjon pár csepp olajat megint; aztán rendszeres időközönként is illik adni neki egy keveset. Nem kell agyonáztatni, pár csepp elég, de az rendszeresen, pl. havonta egyszer. A külsejéről pedig töröld le, akkor nem fog beleragadni a por.
Ugyanez vonatkozik a gázbowdenra és az elsőfék bowdenjára is.
A másik kérdésre válaszolva: felesleges lenne alu karra pénzt kiadni, ha minden megfelelően működik kibírja a műanyag kar is 15-20 évig. Ha esel mindkettő eltörhet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!