Beesett a kuplung, nem lehet benyomni, ha kihúzom ismét visszaesik, mivel lehet a gond?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Valószínűleg elszakad a kuplungbowden. Ilyenkor a kuplung összezár, a pedál meg függetlenné válik tőle, csak a gravitációnak engedelmeskedik (meg ha van visszahúzó vagy kiemelést segítő rugó, akkor annak). Vagyis szépen lepottyan a padlólemezre, te meg hiába emeled vissza, újra le fog esni, mert nem húzza vissza alapállapotba a kuplungszerkezet rugója.
Műszaki szempontból nem olyan nagy a baj, egy szem bowdent kell cserélni, újra beállítani a holtjátékot és kész. Csak mondjuk a kuplungbowden cseréje kevés szerelő kedvenc munkája, mert türelemjáték átfűzni a tűzfalon és néha jól el tudják dugni a műszerfal mögé a pedálra csatlakozó végét.
Biztos nem volt nagy öröm otthagyni az autót (na meg nem is biztonságos manapság), de az a baj, hogy ilyen hibával aligha tudsz továbbmenni. Ha üresben volt az autó, lehet vontatni, illetve ha nem feszül a váltó (mert sík úton parkolsz vagy a kézifék tartja), akkor ki tudod venni üresbe. Viszont az is csak arra jó, hogy vontathatóvá tedd, mert menni nem nagyon lehet vele (pontosabban menni lehet, csak elindulni nem).
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kis forgalmú helyen gond nélkül hazavezethető.
Be másodikba, indítás, és már szalad is.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Egyszer nekem is elszakadt a bowden.
Haza lehet vele menni, egyszerűen alapjáratra kell visszaengedni a fordulatot, akkor kivenni üresbe a váltót, és nem erőltetve finoman be lehet rakni a következő sebességbe.
Elindulni meg sebességbe, és önindító...
Nekem tegnap előtt szakadt el és természetesen a budai rakparRon a dugó kellős közepén
Élmény volt de haza hoután "tütükét" :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!