Mit szóltok ehhez a motorhoz? Lehetséges hogy 30 LE? Nagy hiba h a féket karmantyúzni kell? Mennyibe lehet az anyagár?
Ez a motor próba után dől el mennyire éri meg, szerintem abszolút nem(cserélni kell rajta a féket, ami használtan 5-6k-ból megoldható), aranyszabály a használt gépeknél, hogy filléres cuccokat cserélni kell, hogy legalább jónak tűnjön.
A képeken jól néznek ki a műanyagok, motorikusan 30 le kicsit erős, keréken inkább jóindulattal 20, de ez még bőven elég, hogy emelje az elejét 7000 felett.
Ha egy hobbimotort akarsz és ritkán használnád közúton(inkább soha) akkor vehetsz rendszám nélkül, egyébként levizsgáztatni irreálisan drága/értelmetlen, ha egyáltalán lehetséges a vizsgáztatók szerint. Ha motort veszel figyelj a következőkre: amikor egyeztetsz az eladóval, hogy hidegen akarod beindítani, ezt kézrátétellel ellenőrizd is, a berúgásnál érezned kell, hogy van kompresszió, ha beindult várj egy percet szépen alapjáraton, ha nem hibátlan az is kompresszióra vagy gyertyára utal, fokozatokat nyekkenés nélkül veszi egy motor, húzasd ki meleg motornál, van, hogy gyújtáshiba csak melegen jelentkezik és főleg magas fordulaton, fékezéskor teleszkóp felüt-e olaj folyik-e.
Miután visszaértél állítsd le és 5-10 perc után rúgj rá, kompresszió kopott motornál általában melegen jóval kisebb.
Ha valami furcsa zörgés van, akad a váltó, rossz az alapjárat, a power, akármi vagy durván olcsón vedd meg csak vagy hagyd ott, hidd el könnyebb mint utána bosszankodni.
Gyakori hiba, hogy elutaznak 100 km-re a gépért, ami zörög, nincs alapjárat, rossz a fék, de mégis megveszik mert ha már ott vannak utánfutóval nem akarnak hazamenni üres kézzel.
Ez egyértelműen nem Enduro...
Se lámpák, se tükrök, se stander, se semmi (ugye rendszám se...). Ezáltal közúti közlekedésre nem is alkalmas.
Ez egy tipikus verseny krossz motor.
Googleba sztem megtalálhatod a kronológiáját(a fejlődését:D), egyik legnagyobb váltás a power szelep beépítése, ezt a 80-as évek közepétől volt divat az utcai motorokba építeni.(szabad szemmel könnyen megállapítod ha megnézed a kipukönyök csatlakozásánál)ha ez nincs akkor tuti 90 előtti.
Én személy szerint sokkal jobban szeretem a power nélkülieket(egyszerűbb olcsóbb) mert nem ad annyi pluszt mint amennyi baj van vele egy 30 éves motorba.
Krosszosítás annyi kb sufnituningba, hogy rátesznek egy krossz rezonátort, ami nem széles nyomatéktartományra hangolt, hanem egy szűk fordulattartományra(7-9k rpm), ami miatt alul használhatatlan a gép, de viszont az optimális rpm tartományba megy mint a disznó.
Ez sajnos üzemórássá teszi a gépet, mert nem 10ezer kilcsiket csavarsz bele, hanem lemész a pályára és vereted egy két órát.
Kímélve 100üóránál(versenygép 30-40) már lehet érezni, hogy csere érett.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!