3 mm eltérés van az autó agymérete és a felni középfurata között. Alufelninél egyértelműenaz első dolog a megfelelő központosító gyűrű feltétele lenne, de ez a megoldás működik lemezfelninél is?
Jobb megoldás nincs. Ha sikerül olyan központosító gyűrűt találni vagy készíteni, ami jó az adott felnihez, akkor azzal kell összeszerelni.
2012. márc. 27. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
2/8 A kérdező kommentje:
Csak azért kérdeztem, mert olyanokat is olvastam, hogy lemezfelnihez nem használható központosító gyűrű. De ennek a miértjét nem értem...
2012. márc. 27. 20:21
3/8 anonim válasza:
elv abba nem lehet úgy betenni mint az alufelnibe
2012. márc. 27. 20:22
Hasznos számodra ez a válasz?
4/8 anonim válasza:
Az alufelnihez való gyűrűt nem tudod belerakni, mert nincs kiképezve a helye és ha belerakod akkor a kerék nem fekszik fel rendesen a féktárcsára/dobra. Esztergáltatni kell egy karikát aminek az oldalfala 1,5mm és azt rátenni utána rá a felni és kész, de ez csak akkor működik,ha nagyon pontosan van kivitelezve. Mert ha egy kicsit is eltér akkor már semmi szerepe nincs a karikának mert a csavarok tartják az egész autó súlyát és ez balesetveszélyes. Ezért érdemes inkább gyári lemezfelnit venni olcsón és felújítani. Amúgy milyen autóhoz szeretnéd ezt csináltatni?
2012. márc. 27. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
5/8 anonim válasza:
T3 transporter hátul nem is volt gyárilag tehermentesítve :S és ott azért csak ott van a motor is meg súlyt is visz.
2012. márc. 27. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
6/8 A kérdező kommentje:
EE90-es Corollához kéne. 13-as ET18-as BMW (e21) felnit szeretnék felrakni. A kis ET miatt akarok ezzel a felnivel bűvészkedni. Tény hogy gyárival egyszerűbb lenne a helyzet.
2012. márc. 27. 21:09
7/8 anonim válasza:
És a corollának mekkora az ET száma? Mert én úgy tudom, hogy a gyárihoz képest +-10 lehet az eltérés. Ha több akkor nagyon megterheli a csapágyakat és az egész futómű elromolhat tőle.
2012. márc. 27. 21:11
Hasznos számodra ez a válasz?
8/8 anonim válasza:
Nagyon sokan rosszul használják a központosító gyűrű fogalmát, továbbá azt sem tudják, mire való! A gyűrű CSAK a felrakásnál nyújt segítséget, hogy pontosan középre kerüljön a felni, és a kúpos csavarokkal a megfelelő pozícióban lehessen rögzíteni; a kellő nyomatékkal meghúzást követően semmmilyen funkciót nem lát el, olyan mintha nem is lenne ott...
A központosító gyűrű tehát azért kell, hogy megfelelően legyen a felni felcsavarozva, és emiatt ne rázzon a kerék, ha valamelyik csavarnál eltolódás lenne. A gyűrű hiányában nem a kerékcsavarokra nehezedik az autó, mert a csavar csak az összetartásért felel, míg maga a súrlódás teszi lehetővé a tökéletes "felfüggesztést". Sok autóban alapból nincs ilyen gyűrű annak ellenére, hogy a kerékagyra nem is fekszik fel a felni....
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!