Etz 125 alapjáraton lehörög lámpával. Mi a baja?





Mivel a generátor terhelése megnő a lámpa bekapcsolásakor (azaz fordulatszám esés) tapasztalható ez teljesen normális. Emelj a fordulatszámon.
Ha testzárlat van a lámpa vezetékélésében akkor túl sokat esik és akár le is áll a motor hisz rövid zár van az elektromos rendszerben. Lehet hogy ez van. Hozzáér valahol a lámpa pozitív vezetéke a testhez. Ennyit tudtam segíteni.





Az hogy biztosítékot kivágja-e az attól függ hogy milyen a kontakt a + és a test között. Ha a biztosíték határértékét nem haladja meg a felvett áramerősség akkor az nem csinál semmit.
Lehet egyébként az is a probléma hogy erős az izzó a fényszóróban. Vagy valami miatt nem bírja a generátor.










Hmm...ismerős probléma :D Nekem is ez volt a bajom és pont a napokban oldódott meg. A lényeg, hogy a karburátor jól be legyen állítva. Ha bemelegszik a motor pár kör után, állj félre, tedd középsztenderre! majd vidd az alapjáratot lámpákkal a lehető legalacsonyabb fordulatra, ahol nem áll le.
Ezután a melléklevegő csavart csavard kifelé vagy befelé, addig a pontig, amíg a legstabilabban jár.(tehát ha kifelé csavarod és le akar állni akkor a másik irányba próbáld addig, amíg emelkedik a furdulat és stabil nem lesz).
Ezzel én el tudtam érni, hogy a lámpa kapcsolását ne érezze meg a motor, viszont az akksim gyenge volt és 2000 alatt index+féklámpa leállította.
Tegnap vettem egy új Varta 12V 5Ah-s akksit és ma 1300-1500 as alapjáratot be tudtam állítani. A lámpakapcsolást meg index, féklámpa stb meg sem érzi. Vígan pöfög tovább :D
Remélem segítettem!





Esetleg ha az akksi jó és a karbi is jó, akkor megpróbálhatod kisebbre venni a gyertyahézagot vagy a szénkeféket megtisztítod/kicseréled, sarukat összébnyomod, befújod kontaktsprével stb.
Nekem 150-esem van am.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!