Miért van ez alapjáraton, induláskor? (Opel Astra F)
Indításkor 1500 - 2000 fordulat között pörög a motor, addig, amíg meg nem állok pár másodpercre.
Utána beáll viszonylag normálisra, 1200 körül, egy idő után már 1000-en gurulok.
Akkor megint rájön valami, mert kuplungozáskor látom, hogy 1200-on van, a következő pedig már az, hogy 1200 és 1500 között ugrál, mintha rálépnék a gázra, és levenném a lábam.
Ilyenkor már elborul az agyam, mert kintről ezt hallani, és én is hülyének nézném azt, aki így játszik a gázpedállal.
A szerelő azt mondta, hogy az alapjárati motort megtisztította, többet nem tud tenni, de akkor mi lehet a baj?
Motorkódot mondsz? :D
Vagy legalább egy köbcenti-lóerő párost kérek, ez így karcsú.
Persze, mondom:
44 Kw, 60 Le.
Benzines.
Azért nem írtam, mert nem tudtam, hogy ezek is fontosak.
140I vagy X14NZ a motorkód? :)
Kéne, mert 2fajta 60 1.4-es lóerős motor van, a 140I központi injektoros, az X14NZ hengerenkénti befecskendezéses, más tünetre utal a kettőnél a probléma amit leírtál.
Ez is igaz, vagy az ECU kezd döglődni, esetleg valahol kontaktos, vagy elöregedett a kábelezés és letestel.
Pont a héten volt egy ilyen esetünk X14NZ-vel, látszólag jó motorvezérlő produkálta, csere után elmúlt, most van az elektromosságis srácnál, ha kiderül mi baja volt adom az infót.
Ha központi injektoros az már érdekesebb történet, főleg így látatlanban, még csak tippelni sem szeretnék. :)
Esetleg ha székesfehérvár környékén laksz a hétvégén meg tudnám nézni, lehet hogy valami triviális apróság.
C14NZ a motorkód.
Soproni vagyok, de előre is köszönök minden szóbeli segítséget!
Én még nem jutottam el odáig, hogy megnézessem, anyagi okokból.
De az utóbbi 1-2 hétben mintha okosabban viselkedne, lehet a jobb idő miatt, bár felpörgések vannak, de nem olyan erősen, és nem olyan sokáig.
Ha valamire jutok vele írok, vagy ha neked sikerül előbb rájönni a hibára, kíváncsi lennék rá, ha majd megosztanád. Köszi! :)
Sziasztok!
Nem tudom, olvassa-e még ezt valaki..
Nekem is X16XEL van és ugyanez a hiba.
Általában akkor, ha hideg indítás után azonnal elindulok vele. Ha járatom 1 percet, vagy amíg az automata szívató megáll, akkor sokkal kisebb eséllyel.
De néha fél óra, óra járás után mondjuk állok a pirosnál és egyszercsak felmegy az alapjárati fordulat 1200-1500-ra, ritkán akár még feljebb, 2-3000-re is.
Ilyenkor általában leállítom. Az néha segít, ha lassan gurulva berakom valami nagy fokozatba és lepadlózom egy másodpercig. Ilyenkor néha azonnal megszűnik, de néha nem... Nagyon idegesítő jelenség. És látszólag teljesen véletlenszerű időnként jön elő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!