Simson világítást szerintetek tudok helyettesíteni kerékpár lámpával? Bővebben lent.
A bringalámpa elég gyengécske, ráadásul teljesen szét kell berhelni hogy be tudd építeni. Ennyi erővel vehetsz egy 6V-os (vagy 12V ha az égőid ahhoz valóak) akksit, feltöltöd és arra rákötöd a lámpákat egy kapcsolóval. Olcsóbb mint előre-hátra a kerékpárlámpa, igaz kevesebb ideig bírja és macerás töltögetni.
A legegyszerűbb és legtartósabb az lenne, ha megcsinálnád a gyárit. Sokáig nem tarthat, mert egy sima 6V-os Simson komplett elektromos rendszerében kevesebb vezeték van mint egy új autó két első ajtajában...
Helyzetjelző nélkül (ami mondjuk felesleges is szinte) megy 3 vezeték talán az első foglalathoz: egy föld, egy a tompítottnak és egy a távolságinak, utóbbi kettő talán a bal oldali váltókapcsolótól jön, ahhoz még ki kell húzni egy vezetéket a világítótekercstől.. Hátra egy helyzetjelző meg egy fék. Esetleg vihetsz harmadik vezetéken földet, hogy biztos legyen.
Rém egyszerű, a biztos megoldás tényleg a javítás lenne.
Azért a Simson átvezetékelése nem olyan nagy meló. Ha nem ragaszkodsz a gyári megoldáshoz, akkor nagyon egyszerű, ha szeretnéd, hogy úgy működjön, ahogy Suhlban kitalálták, akkor még esetleg egy délután is elmehet rá.
A kerékpárlámpa viszont nem jó megoldás. Garantáltan tovább tart belefaragni a fényszóróba és a hátsólámpába, mint bekötni, cserébe viszont semennyire sem világít. A mai, döntően LED-es lámpák ugyanis keskeny sávban világítanak (épp ez a LED egyik sajátossága: nem világít minden irányba), tehát hátrafelé gyakorlatilag nincs fényük, a tükör nem ver vissza semmit.
Vagy olvass utána és megtanulhatod megcsinálni.
Egy ilyen egyszerű feladathoz még multiméter sem kell, elég a próbalámpa..
Kapcsolási rajzot találsz a neten.
Letöltesz egy simson kapcsolási rajzot. Szerzel néhány méter kábelt, a régieket kiszedegeted és újra bekötsz minden.
Ha meg a gyújtáskapcsoló a problémás akkor ugyanúgy bekötöd a gyári madzagokat és gyújtáskapcsoló helyett beteszel egy akármilyen kézi kapcsolót.
Én egy kicsit értek hozzá szal ha szépen megcsinálom(zsugorcső meg minden)akkor rajz alapján 2-3 óra alatt simán megcsinálom.
Ismerős MZ-t vezetékelt át. Síkhülye az elektronikához de volt hozzá egy rajza. Vagy 4 óra alatt megcsinálta. Igaz elég randa lett. De tökéletesen működik.
Meg ugye lényeg hogy minden izzó kapjon egy testet meg egy fázist. Ide közbeiktatsz egy kapcsolót. És ha fel van kapcsolva akkor világítani fog :)
Jah és amin még nem árthat:
Kapcsolási rajztól függetlenül ahol nincs oda próbálj meg tenni egy test vezetéket is. Ezt ha a blokkról vezeted le az jó szokott lenni.
Sok motornál gondot jelent hogy pl hátsó lámpához nincs test vezeték. Aztán 1-2 csavar berozsdál kicsit és rögtön nincs testen a lámpa. Hiába jó a kábelezés.
Ezért ahova lehet tegyél még egy plusz kábelt. Pl blokktól húzol 1-et a lámpatest fém részéhez.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!