Simson világítást szerintetek tudok helyettesíteni kerékpár lámpával? Bővebben lent.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A bringalámpa elég gyengécske, ráadásul teljesen szét kell berhelni hogy be tudd építeni. Ennyi erővel vehetsz egy 6V-os (vagy 12V ha az égőid ahhoz valóak) akksit, feltöltöd és arra rákötöd a lámpákat egy kapcsolóval. Olcsóbb mint előre-hátra a kerékpárlámpa, igaz kevesebb ideig bírja és macerás töltögetni.
A legegyszerűbb és legtartósabb az lenne, ha megcsinálnád a gyárit. Sokáig nem tarthat, mert egy sima 6V-os Simson komplett elektromos rendszerében kevesebb vezeték van mint egy új autó két első ajtajában...
Helyzetjelző nélkül (ami mondjuk felesleges is szinte) megy 3 vezeték talán az első foglalathoz: egy föld, egy a tompítottnak és egy a távolságinak, utóbbi kettő talán a bal oldali váltókapcsolótól jön, ahhoz még ki kell húzni egy vezetéket a világítótekercstől.. Hátra egy helyzetjelző meg egy fék. Esetleg vihetsz harmadik vezetéken földet, hogy biztos legyen.
Rém egyszerű, a biztos megoldás tényleg a javítás lenne.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Azért a Simson átvezetékelése nem olyan nagy meló. Ha nem ragaszkodsz a gyári megoldáshoz, akkor nagyon egyszerű, ha szeretnéd, hogy úgy működjön, ahogy Suhlban kitalálták, akkor még esetleg egy délután is elmehet rá.
A kerékpárlámpa viszont nem jó megoldás. Garantáltan tovább tart belefaragni a fényszóróba és a hátsólámpába, mint bekötni, cserébe viszont semennyire sem világít. A mai, döntően LED-es lámpák ugyanis keskeny sávban világítanak (épp ez a LED egyik sajátossága: nem világít minden irányba), tehát hátrafelé gyakorlatilag nincs fényük, a tükör nem ver vissza semmit.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Vagy olvass utána és megtanulhatod megcsinálni.
Egy ilyen egyszerű feladathoz még multiméter sem kell, elég a próbalámpa..
Kapcsolási rajzot találsz a neten.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Letöltesz egy simson kapcsolási rajzot. Szerzel néhány méter kábelt, a régieket kiszedegeted és újra bekötsz minden.
Ha meg a gyújtáskapcsoló a problémás akkor ugyanúgy bekötöd a gyári madzagokat és gyújtáskapcsoló helyett beteszel egy akármilyen kézi kapcsolót.
Én egy kicsit értek hozzá szal ha szépen megcsinálom(zsugorcső meg minden)akkor rajz alapján 2-3 óra alatt simán megcsinálom.
Ismerős MZ-t vezetékelt át. Síkhülye az elektronikához de volt hozzá egy rajza. Vagy 4 óra alatt megcsinálta. Igaz elég randa lett. De tökéletesen működik.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Meg ugye lényeg hogy minden izzó kapjon egy testet meg egy fázist. Ide közbeiktatsz egy kapcsolót. És ha fel van kapcsolva akkor világítani fog :)
Jah és amin még nem árthat:
Kapcsolási rajztól függetlenül ahol nincs oda próbálj meg tenni egy test vezetéket is. Ezt ha a blokkról vezeted le az jó szokott lenni.
Sok motornál gondot jelent hogy pl hátsó lámpához nincs test vezeték. Aztán 1-2 csavar berozsdál kicsit és rögtön nincs testen a lámpa. Hiába jó a kábelezés.
Ezért ahova lehet tegyél még egy plusz kábelt. Pl blokktól húzol 1-et a lámpatest fém részéhez.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!