Wv Passat TD kombi- 5-6 éves- turbója miért nem indul?
Csapágyas,eltörött,megszorult etc.
Szedesd szét hozzáértővel - csak akkor fog kiderülni.
Nem kell megijedned!
Ha túl sokat használod városban vagy 'tatás' tempóban közlekedsz akkor könnyen lekormolódik a turbó. Vagyis megtelik korommal és a lapát mindig tud forogni. Ilyenkor az turbónyomás változás miatt az ECU (motorvezérlő elektronika) leszabályoz!
Nem kell megijedned vagy új turbóért rohannod. Egyszerűen ki kell 'kormolni' az autót. Ezt a következő módon kell csinálni:
Minimum 4000-4200-as fordulatszámon kéne nyomni az autónak folyamatos 30km-en át pl autópályán.
(4-es sebességi fokozatban főúton is megoldható...)
Ettől valószínűleg távozik a sok lerakódás a turbóból és megszűnik a probléma.
Ha már nagyon elkoszolódott és nem segít a kikormolás akkor el kell menni egy szerelőhöz aki leszedi a turbót és kitisztítja. Mindez kb. 5-10 000ft (márkaszervizben 20-30 000ft)
Ezenfelül fontos lenn kitisztítani az EGR szelepet.
Itt egy nagyon jó leírás ami alapján te magad is ki tudod pucolni a szelepet:
Ha a szerelőd nem vállalja a turbó és egr tisztítást akkor ajánlok egyet bp-en egyet pedig az alföldön, bár többnyire bármelyik turbó felújítással foglalkozó cég kitisztítja neked.
*www.ferrykerturbo.hu (bp)
* M44 autócentrum Békéscsaba
Mogyorósi Balázs: +36 30 26 51 019
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!