Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért van az, ha leveszem a...

Papoattila kérdése:

Miért van az, ha leveszem a gyujtást, a benzin vissza jelző mutatója visszább a mutatott szintről? Honda sfx tipus. Kb fél centimétert tér el a mutató. A benzinszintmérő a tankban jó! Mi baja leget a műszernek? Üdv Attila!

Figyelt kérdés

2012. márc. 12. 10:24
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
Eddig amelyik autóval és motorral találkoztam, azoknak leállitás után mindig vissza ment a mutatója 0-ra.
2012. márc. 12. 10:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 A kérdező kommentje:

Ennek nem megy vissza kb csak fél centit,az aktuális szinttől....

Üdv attila.

2012. márc. 12. 10:28
 3/16 A kérdező kommentje:
Vagy akkor mért nem megy vissza teljesen nullára???
2012. márc. 12. 10:30
 4/16 anonim ***** válasza:

A benzinszintjelzők általában úgy működnek, hogy a tankban van egy úszó, ami mindig a benzin tetején "ül" és a jeladó ennek az elmozdulásával arányos feszültséget produkál. Vagyis az úszó mozgása mondjuk egy ellenállás mértékét változtatja, így az ellenálláson egyre kisebb vagy nagyobb feszültség esik. A műszer meg ezt a feszültséget méri.

Ha ráadod a gyújtást, beáll valamilyen feszültségre a jeladó, a műszer azt mutatja. Általában még üres tank mellett is van valamicske jel, ezért a műszer 0 szinte nem a végkitérésnél van, éppen azért, hogy észrevedd, ha valamiért nem kap feszültséget.

Ha viszont leveszed a gyújtást, a műszert kikapcsolod, nem folyik át rajta több áram, a mutató visszaesik a végállásába.

Ez teljesen normális működés, emiatt nem kell semmit sem cserélni. Így van megtervezve.

2012. márc. 12. 10:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszodat,de az enyém nem a nullára esik vissza,ha nem csak egy kicsit.engem ez érdekelne.

üdv Attila.

2012. márc. 12. 10:50
 6/16 A kérdező kommentje:

Akkor gondolom,valami csak nem jó??!!!

Nem??

2012. márc. 12. 10:53
 7/16 anonim ***** válasza:

Ugyanezzel szívok egy régi Fiestával: tele tanktól 3/4-ig jó, utána hirtelen esik negyedig, onnan pedig össze-vissza mutat + nem áll be nullára, időközönként pedig fel-vagy lefelé halad a mutató.


Elektromos rendszer, szóval szét lehet kopva a jeladó, lehet valamelyik vezeték vagy csatlakozó, vagy maga a műszer.


Nálam a tankjeladó lehet a bűnös, mert ha lehúzom a jeladó csatlakozóját, akkor szépen leesik nullára.

Érdemes utánanézni, mert idegesítő probléma.

2012. márc. 12. 11:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 A kérdező kommentje:

Én ha lehúzom a jeladóról a csatlakozót akkor is csak fél centit esik vissza,mint ha nem lenne gyujtáson.

Lényeg ha nincs áram alatt akkor sem megy vissza 0.-ra!

2012. márc. 12. 11:09
 9/16 anonim ***** válasza:
Akkor a jeladó adhat össze-vissza értékeket. A folyamatos mozgástól elkopik az érintkező pályája, olyankor meg mindenfélét mutat az óra. Érdemes kicsit szétszedni és ha lehet, arrébb tenni a mozgó érintkezőt az ellenálláson.
2012. márc. 12. 11:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 A kérdező kommentje:
Biztos igazad van,de akkor mikor nincs áram alatt a te verziód szerint vissza kellene esni nullára,mert akkor már tényleg nincs áram alatt!!!!
2012. márc. 12. 11:13
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!