Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen autókba kell autógáz?...

Milyen autókba kell autógáz? És ha ez ilyen olcsó, miért nem ezzel közlekedünk?

Figyelt kérdés

Soha nem volt még autónk, de tervezzük a vásárlást. Kutakodás közben akadtam erre az üzemanyagfajtára. Meglepődtem, hogy sokkal olcsóbb, mint a benzin (átlag 230 Ft/L), és lényegében csak 15%-al fogyaszt többet, mint a benzin (0,8L autogáz = 1L benzin arány). És sokkal környezetbarátabb, mint a benzin. Ezeket végigolvasva, felvetődött bennem a kérdés, hogy miért nincs ennek az üzemanyagfajtának nagyobb reklámja? Miért csak a dízel és benzin árakkal foglalkozik mindenki???

Azt is olvastam, hogy a gépjárműveket át lehet alakítani kettős fogyasztásúra, igaz, nem valami olcsó, de idővel megtérülő befektetés...

Érdekelnének a tapasztalatok..

És hogy milyen autót érdemes venni, ami autógázzal működik? Mennyibe kerül egy ilyen autó HASZNÁLTAN? Kis fogyasztásút keresünk, nem nagy távokra..csak bevásárlás, nyaralás..stb céllal


2012. márc. 10. 09:00
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
100%

Télen az autógázos a hideg miatt be se indul, mindig benzinnel kell indítani és ha bemelegedett, akkor lehet autógázra váltani.

Sok egyéb között ezért sem csinálnak csak autógázost..

2012. márc. 10. 09:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
61%

gázt ugy mond gpl csak kis motorba jo tenni,mert nagy motorban anyit eszik hogy pénzben ugyan oda érkezzel mint benzinel szaladgánnál.

példa 1.8 benzin fogyasztás benzinben 8 - 10 liter közt!

gázbol ez 10 - 13 liter közt van , ami nem rossz mert gáz olcsó.

de nézd ezt most 3.0 benzines motornál 14 - 17 liter fogyasztás benzinből.

gázbol 19- 22 liter közt.ezt beszorzod - 1 liter gázzal nézd hol vagy.

2012. márc. 10. 09:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
100%

Azért nem közlekedik mindenki autógázzal, mert sok esetben nem éri meg. Az átalakítás egyszeri költsége nagy, a gázrendszer időszakos felülvizsgálata sem olcsó, viszont rövid távokon gyakran át sem tud állni a motor gázüzemre, mert nincs meg a kellő hőfok az elpárologtatóban. Ilyenkor meg benzinnel megy az autó, a gázrendszer feleslegesen foglalja a helyet és hiába áll benne sok tízezer (százezer) forint.

Vagyis a városban araszoló, "csak elugrok a gyerekér' az óvodába, de ne kelljen má' gyalogolni" használatú autókban semmi értelme az autógáznak. Tehát nem ez az univerzális megoldás a károsanyag-kibocsátás csökkentésére.

2012. márc. 10. 09:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
100%

Nem sok gyárilag autógázzal üzemelő autó van. Általában utólag építik be az LPG átalakítót.

Az autónak csökken az LPG-től az ereje és a csomagtér mérete is csökken a tartály miatt. Van pótkerék tartály is de akkor meg a pótkereket kell ide-oda rakosgatni a csomagtartóban, már ha egyáltalán ahhoz az autótípushoz adtak pótkereket. Ha nem akkor értelemszerűen a helye sincs kialakítva.


Hidegen az autó benzinnel indul és az automatika átvált gázra amint bemelegedett. Ha rövid távon használod az autót akkor nem éri meg mert ha pl elmész 10 km-t akkor ennek a távnak a felét benzinnel teszed meg mire bemelegszik a motor és átvált gázra. Így már nem is spóroltál olyan sokat.

A gázszettet időnként át kell nézetni hogy engedélyt kaphass rá, szűrőt külön kell cserélni,a tartályt el kell vinned nyomáspróbára.


Ha megveszed a kocsit és kb 250.000ért rakatsz be gázszettet akkor kb 100-150.000el drágábban el is tudod adni mintha sima benzines lenne, de van olyan hogy használt gázos autók annyival kerülnek többe a benzines társaiknál mint a gázszett új ára.

2012. márc. 10. 09:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
100%

Szia!

Csak ajánlani tudom a gázüzemű autókat!

13 évig jártam LPG üzemű autóval, ~200 000km-ert tettem meg vele.

Ha használt LPG üzemű autót veszel, akkor az árkülönbség nem túl jelentős. A tartály mérete miatt tényleg kisebb a csomagtartó, de úgy gondolom, valamit valamiért.

Hideg motornál tényleg nem használható a gázüzem, de amint a hűtővíz eléri a 30 fokot, átkapcsol. A benzinmotorok gyorsan felmelegednek, így nem kell sokat várni, vagy nagy távokat megtenni. Én egyébként tavasztól őszig nem is jártam benzinre, hideg motorral is gázra startoltam (amikor már 10 fok felett van a hőmérséklet).

Tartályra nyomáspróbát 10 évente kell csinálni.

Kis illetve átlagos motornál nem túl jelentős a fogyasztáskülönbség, bőven megéri.

Csak ajánlani tudom, nyugodtan vegyél LPG üzemű autót!

Ha bármi kérdésed van, akár privátban is megkereshetsz.

2012. márc. 10. 14:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
73%
Illetve ott vannak még a kenéssel kapcsolatos dolgok is. A gáznak feleannyi kenése sincs, mint a benzinnek.
2012. márc. 10. 15:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
77%

Ááá, ez a kenési idiótaság.

Felénk az olaj keni ;)

Nemrég volt szétszedve a motor, szkeptikus szerelők is csak pislogtak, hogy semmi baja nem volt.

2012. márc. 10. 19:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
100%

Az én véleményem a következő:

A magyar ember borzasztóan előítéletes és kényelmes.


Vannak olyan berögződött előítéletek, amelyek ellen még józan érveléssel sem tudsz szembeszállni, a teljesség igénye nélkül néhány:" csak a német autó az autó", "szar francia", "a suzuki törik", az autó státusszimbólum és nem használati tárgy.


Ezek sorába tartoznak a gázos autóval kapcsolatos előítéletek:" jaj roban", " hengerfejes lesz rövid időn belül", " a gáz kiszárítja és tönkre teszi a motort", stb...


A magyar ember a végletekig kényelmes. Ha egy autóval akár csak 5 perccel többet kell bíbelődni, akkor az már nem kell neki. A gázos autóval kicsit több a macera (a gáz szettet vizsgáztatni kell, nem lehet vele bemenni a plázák parkolójába (bár ez már kezd végre megszűnni), kétszer kell tankolni, kisebb a csomagtér, illetve trükközni kell mit hova tegyél, hogy elférj benne.


Attól függ mennyit mész az autóval, mert ha keveset akkor nem térül meg a már fent említett bemelegedési probléma miatt.

Azt szokták mondani hogy évi olyan 20e km felett éri meg, és akkor pár éven belül kb. 2-3 év meg is térül. Persze mivel nincs autótok nehéz lehet belőni hogy mennyit is mennétek vele...

Azt kell végiggondolni naponta milyen távokat tennétek meg vele, és az hány km. Ezt felszorozni és egy évre kiszámolni. Évi 10e km alatt vagy annak a környékén nem igazán éri meg, mert lassan térül meg. Bár ha hosszabb távra terveztek (5-10 év) akkor viszont már úgyis van értelme.



Én azért nem rakatok be, mert 200e-be kerül az autóm, vagyis drágább lenne bele a gázszett mint maga az autó :)

Gázos autót azért nem vettem mert ilyen árkategóriában a gázos autók jóval leharcoltabbak voltak, mint a benzinesek. Ez persze érthető, mert az rakatott bele gázt aki sokat ment vele (mert akkor éri meg). Aki sokat ment vele az vélhetően munkára használta -> nem családi autó -> nem vigyáztak rá -> nincs jó állapotban az autó -> szar autót nem fogok venni.


Ha magasabb árkategóriában gondolkozol, akkor már van esélyed jó állapotút kifogni. Azt most mondom hogy lélekben készülj arra, hogy a gázos autók átlagosan jóval nagyobb futott km-el fognak rendelkezni mint benzines társaik. Persze ez a "mennyit mutat az óra" is az előítéletek sorába tartozik, mert nem a futott km. a lényeges hanem az autó állapota.


Akinek van gázos autója és sokat használta az ténleg nagyon meggyőző eredményekről számolt be.

2012. márc. 11. 11:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
100%

Még annyit elfelejtettem hogy ha egy kicsit drágább autóm lenne, már lenne benne gáz, az lenne az első amit megcsináltatnék, mert megéri.


Itt:

[link]


van Popey beszámolója a költségekről és a spórolt összegről.

2012. márc. 11. 11:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
Kenési problémát azért írtam, mert már láttam szélrózsa alakú gázos befecskendezőt.
2012. márc. 11. 20:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!