Egy régi motort műszaki vizsgán mennyire néznek meg?
Egy Pannóniát akarok majd leműszakiztatni. De még sose csináltam ilyet. Kérdés hogy miket néznek meg a műszaki vizsgán? És mennyire szigorúan?
Meg ugye Pannóniákon elég gyengék a fékek. Ez jelenthet gondot?
A gyenge lendkerékmágnessel házilag nem sokat tudsz kezdeni. Vagy cseréled (de ha egyébként jó a lendkerék, nem támolyog, ép az excentere és a kúpja, akkor nem érdemes), vagy delejezteted. Hogy ez most mennyibe kerül, nem tudom, de ez az egy igazán jó megoldás van rá. Utána kicsit erőre kapnak benne a mágnesek és jobban fog világítani a fényszóród.
A VT3-as lámpa meg hátra tökéletes, megfelel a mai előírásoknak is. Az olvadt fehér ablakkal ne foglalkozz, nem fognak alábújni. A rendszámra fehéret világít, nem esik szét, jó lesz az úgy is.
A gyári fékbetétek sem rosszak, csak az idő alatt elöregedhettek. Nekem mondjuk rossz tapasztalataim vannak vele, a sokszor 40-50 éves betét nekem gyakran porlott, szétpergett, de volt, akinek nem volt vele baja. Viszont az új betét biztos, hogy jól működik. A felszabályzás és betétcsere után, ha nem vagy vele elégedett, lehet próbálkozni a becsiszolással. Igaz, ez motorkeréknél borzalmas munka, én annak idején a Zsiguli jóval egyszerűbben leszerelhető hátsó dobfékénél játszottam, de meguntam egy életre. A dolog lényege, hogy úgy csiszold meg a fékbetéteket, hogy körkörösen felfeküdjenek a dobra. A fékkulcs mozgása miatt ugyanis sokszor van, hogy csak az egyik végük fekszik fel, a betét egy része hozzá sem ér a dobhoz.
Maga a művelet egyébként leírva egyszerű: a betétre keresztben vonalakat húzol krétával, összerakod a féket (lehetőleg a krétajelölések ne kopjanak le), megpörgeted a kereket, meghúzod a fékkart, majd elengeded, szétszerelsz mindent és megnézed, milyen állapotban vannak a jelölések. Ahol szétkenődött, ott hozzáért a betét a fékdobhoz, ahol sértetlen, ott nem. A szétkenődött részt kell csiszolni, hogy később érjen hozzá, az eredmény akkor jó, ha minden jelölés egyszerre kenődik el. Ezt mondjuk Pannóniánál ne várd, az egykulcsos mechanikus dobfék nem képes csodákra, de azért lehet rajta jócskán javítgatni, ha van hozzá elég türelmed.
(ja, és utána újra kell állítani majd a holtjátékot)
Láttam én is olyan fékpofát ami repedezett darabokra. De olyat tettem bele ami jónak tűnt.
Fékholtjátéknak egyébként mennyinek kell lenni?
Elvem az hogy kormányos né féken ne spórolj!
Kormányt már átalakítottam(bár az anélkül is biztonságos)
Fékeket is kicserélem meg megcsiszolom ha kell :)
Elsőfék holtjátéka fent a karon 3-4 mm.
Az oldalról amit korábban linkeltem regisztráció után le tudod szedni pl. Szente Gyula - Így gondozd a Pannoniádat c. könyvét, ha esetleg nem ismernéd még.
Így gondozd a pannóniádat című könybet olvastam :) Hasznos dolog :)
Fékhez egyébként megfelel az az állító csavar amit bicajokon használnak?
És a hátsó féknek mekkora holtjáték kellene?
A Szente-féle könyv 152. oldala szerint a hátsó fékkulcsra szerelt kar végén 5-10 mm holtjáték kell. Meg persze a rendszeres utánállítás.
Nem tudom a bringákon milyen a divat manapság, én abból a hasított állítócsavarból a sarki motorosboltban vettem egy maréknyit. Nem volt egetrengető összeg, mintha lett volna belőle több hosszúságú is, de erre nem esküdnék meg mert több mint 2 éve volt, persze a maréknyi holmiból még mindig van. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!