Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 1997-ben, amikor először...

1997-ben, amikor először láttam IV-es Golf-ot, miért tűnt megdöbbentően futurisztikusnak a többi autóhoz képest?

Figyelt kérdés
Ugyanez igaz a 156-os Alfára is. 13 éves fejjel, 1997-ben iszonyatosan nagyot ütöttek ezek az autók, mintha a jövőből jöttek volna. Most miért nincsenek hasonló "jövőautók"?
2012. márc. 9. 09:07
 1/8 anonim válasza:
Mert akkor még gyerek voltál. Semmivel nem extrább mint egy B vectra,vagy egy első generációs A4 audi.
2012. márc. 9. 09:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
Ott a Honda Civic.
2012. márc. 9. 09:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

Hidd el, ha most is 13 éves lennél, lennének "jövőautók". Például nyálcsorgatva forognál az "űrhajó" Civic után, hogy "nézd már, apa, az miiii?".

De nem 13 éves vagy, sok autót láttál már, jobban hozzászoktál a formák sokszínűségéhez. Ez a korral jár.

Egyébként pedig ma már nehezebb extravagáns formát kialakítani, mint régebben. A különböző NCAP-tesztek eredményei komoly marketingfogássá váltak, el lehet velük adni az autót. Ezért aztán muszáj a tesztek előírásainak nagyon jól megfelelni. Amíg az NCAP-teszt során az utasok sérülései voltak kiemelten fontosak, addig ez nem is volt olyan nagyon nehéz: terveztek valami látványos formát, bele meg egy jó merev utascellát. Csakhogy a 2000-es évek közepére már minden valamirevaló autó elérte a 4-5 csillagos eredményt, így másra kellett fókuszálni: képbe került a gyalogosvédelem. Itt pedig nincs mese, sajnos az autó formáját ehhez kell alakítani. Magasabbak lettek a motorháztetők, kevésbé hegyes az autók orra, kicsit butább az egész első rész. Ráadásul egyformán buta mindenütt, mert ugyanarra a töréstesztre kell optimalizálni. Szép példa volt erre a nemrég leváltott VW Passat és a többi középkategóriás rivális összehasonlítása: az új Opel Insignia és Ford Mondeo orra láthatóan magasabb, laposabb, mint az akkori Passaté, mert az Opel és a Ford új fejlesztés volt, a Passat meg a 2005-ös, még különösebb gyalogosvédelem nélküli külsővel nyomult.

És ugye nem szabad megfeledkeznünk a mindent átható fogyasztáscsökkentésről sem. Lehet játszani a formákkal, lehet öncélú éleket, síkokat használni, de csak egy darabig. Minden korábbinál fontosabb, hogy az autó légellenállása kiváló legyen, ezért aztán muszáj a lehető legjobb formát kihozni. Az pedig márkától függetlenül a cseppalak, tehát egyre inkább eltűnnek az érdekes, esetleg márkafüggő megoldások.

De nincs nagy baj, ma is vannak jövőbe mutató konstrukciók. Csak már nem feltétlenül a külsejük az, ami megragadja az embert, hanem a műszaki tartalom.

2012. márc. 9. 09:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:

Azért a "nézd apaaa!" korszakon akkor már jócskán túl voltam, egyedül buszoztam, jártam-keltem a városban. Mióta az eszemet tudtam, autóimádó voltam.


Talán azért ütött akkorát, mert akkoriban még sok szocialista autó futott, és akkori jómódubbak F Astráihoz, Mondeoihoz, A Vectráihoz képest (B is akkoriban debütált) a IV-es Golf valami UFO-nak tűnt. Nem is annyira a formája, hanem az autón minden él le volt kerekítve, és a görbületek olyan lágyan ívelődtek, az egész autó megdöbbentően egyben volt.


Azt is elképzelhetőnek tartom, hogy ezekkel az autókkal (ahogy az első A4-es Audi is ide tartozik, de hát olyan akkoriban csak tényleg nagyon gazdagoknak volt) valamilyen új gyártástechnológia is jött, ami lehetővé tette ezeket a finom felületek kialakítását. Azóta is úgy gondolom, hogy az autók kidolgozási minősége azóta sem ugrott akkorát, mint ezekkel a típusokkal.


Gondoljunk csak bele, egy újszerű állapotú, megkímélt IV-es Golf még mai szemmel sem tűnik öreg autónak. Melyik másik 1997-ben debütált típusról tudod ugyanezt elmondani?

2012. márc. 9. 10:09
 5/8 pagan ***** válasza:
rengeteg autóról el lehet mondani hogy megelőzte a korát,az opelnél több ilyen is van,nem értem mi a futurisztikus a négyes golfon de lehet én vagyok a kishitű:D
2012. márc. 9. 10:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
Értem mire gondol a kérdező, szerintem a legnagyobb ilyen "kiugrás" A Mitsubishi Galant volt szerintem 1996 körül.
2012. márc. 9. 11:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Formára az első Focus volt nagyon meghökkentő akkoriban, legalábbis nekem.

Meg a szamurájkard-szájú Civic, de az jóval későbbi.


A Golf szerintem már akkor sem volt futurisztikus, tipikusan VW-s: nem kirívó, hogy a jellemző vásárlóközönség ne forduljon el a márkától.

2012. márc. 9. 11:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

A négyes golf és hármas bmw tipikusan olyan autók amik még ma sem tűnnek öreg autónak, vagy elavult formavilágúnak!


Nézz meg egy egy 98-as citroen-t! Sokkal öregebbnek tűnik a koránál.

2012. márc. 9. 14:08
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!