Milyen autó a Suzuki Ignis? Megéri az árát? Kategórián belül jó?
"igen, az összkerék-hajtás tényleg fontos..."
A már vennék, olyat vennék SX4-ből! :) Kinek mi a fontos.
A Suzuki bármelyik modelljét nézve.
Előnyök:
-Olcsó fenntartani, és olcsók az alkatrészek általában.
- nem igazán igényel szervizelést, hisz egyszerű jószágok.
- Szóval nem megy benne tönkre a fed. komputer meg nem ír ki minden marhaságot mint egy új BMW pl.
- Ritkán hibásodik meg, és általában akkor is olcsó hiba jelentkezik. Pl.: féltengely gumiharang miatt féltengely csere kb 15-20ezer. 4-5 évente egyszer aktív vegyes használat mellet!!!!tehát gondolok arra, hogy 4-5 év alatt beleteszel 120ezer km-t terepen és úton vegyesen.
- Kevés a fenntartási költsége.
- Fogyasztást sokan javára írják hisz kb 5 literből megáll!! (De lentebb van erről még szó)
HÁTRÁNYOK:
- Fapados DE MOCSKOSUL FAPADOS!!!!!!!!!!!
- Baromi kényelmetlen már egy rövid úton is!! tehát 300km-t nem teszel meg vele egy seggel mert le fog rohadni a lábad a hátad meg a karod is meg még a nyakad is! 30-40km és negálsz mert már nem lehet kibírni.
- Zajos sok zajt enged be az utastérbe. nincs kényelmes könyöktámasz és egyéb elhelyezkedési lehetőség.
- gyenge a motor hiába a lóerő papíron. ezért dombon húzatni kell a motort, mert ha 4-en ültök benne akkor már nem akar felmászni egy kis emelkedőn (ez pedig a fogyasztást növeli, 5-ről hamar felugrasz 6-7literre is ha sok a domb akkor +++++++++)
- nem egy nyomatékos autó (előbb írót gond)
- A fogyasztás idővel nagyon megnő!!( kopik a motor, kopik a kuplung és már nyomni kell neki mint az állat mégse gyorsulsz fel 100-ra csak Budapest - Bamako távolság alatt!!!!
- Pici NAGYON KICSI!!!!!!!!!!!
A csomagtartó egy kis lyuk kb két utazó táska és kész meg a tetejére egy-egy hátizsák. ami csakádi autónak nagyon hátrányos!
- Az utastér zajos, és kicsi beszálláskor a kormányba vered a térded ( 163cm- magas vagyok) ugyhogy nem egy 2méteres ember veri bele!!!!!!
- hátul a lábam nem fér el rendesen és nem tudok leülni normálsan hisz nincs hely megmozdulni nem kell hátul az biztos Elől se nagyon!!! Elöl anyi mozgásterem sincs mint egy Astrában hátul.
- Nem biztonságos!
- ez nem csak a törésre értem(karambol esetére) Hanem arra is hogy nagyon érzékeny az oldalszélre! Így egy nagyobb széllökés kicsit fagyos úton már le is repíthet az árokba!!
- Rosz hátsó futómű. pattogó kemény érzésed van mégis himbálózik! furcsa!!
- Kicsi kereket!! ezért érzel minden szart az útból, rezgéseket, kis úthibákat is megérzel!
- Tehát közepesen gyenge v. max közepes minőségű uttartás, rugózás.
- A belső tér silány olcsó kemény kopogó müanyagból készül! Pár év rázkodás és mire a kocsid 10 éves lessz addigra zörög már a müszerfal!
Hát remélem nem hagytam ki semmit!!!
Mivel 1 millió ft- körüli vételárért kapni egy normális ignist.
Inkább néz körül és ne legyél szerény. Enyi pénzért kapsz egy opel vectra C-t is ami nagyságrendekkel jobb, ösze se hasonlítható a suzukival. Vagy egy astrát.
Én inkább ezeket ajánlom de persze a te döntésed. Sok más autó van még a világon jól gondold átt! ha kérdésed van írj ide nyugodtan!!
A fogysztás Eltért a gyártó által megadott adatoktól!!
Hisz egy személyel üresen sík terepen profi vezetővel aki tudja hogy kell gyorsittani minimális erővel. úgy igaz a fogyasztási mutató!
Azonban ahogy írtam ha már van utas 2-3 Szóval 4-en ültök benne akkor már tolnod kell neki a gázt mert nem megy. vagy ha nem tolod a szívómotor szívja a benzint mint az állat hisz a karburátor csak félig elektromos, vagyis a benzinadagolás elektronikus azonban ha nem megy több benzint ad a motornak!! komolyabb autók nem csinálják ezt!!!
Nekünk van suzukink tehát tudom mit írok. És valóban litereket változhat a fogyasztás, attól függően hányan ülnek a kocsiban és menyi a csomag. és tényleg elérheti akár a 10litert is.
Ezért komolyabb kategóriát ajánlanék neked azoknál nincs ekkora változás a fogyasztásban max 1-2 liter a sebességtől függően! nem pedig teher miatt egy komolyabb kategóriából telirakva is kihozol átlag fogyasztást ha nem hajtod meg 140-el a kocsit.mert a motor jól vezérelt és nyomatékos, ezért nem kell kétszer háromszor vagy akár 5-ször nagyobb gázt nyomnod neki ha teli van pakolva mint ahogy a suzukinál!!
Hát én csak abból tudok kiindulni amit tapasztaltam, Szüleimnek van Ignisük. 5-en tényleg elég szűk, de 4 embernek elég volt. Két 180 magas ember pont elfért egymás mögött. Régi Swift volt előtte, nekünk ez után jött az Ignis. Lényegesen kényelmesebb mint a Swift, 2-300 km-t gond nélkül mentünk, nem fájt semmink, és kényelmes volt szerintem. Az erővel nem volt gond, pályán is gond nélkül tartja a 140-et az összes emelkedőn, az érdi és a gödöllői részen is, 5. fokozatban. Vidéki utakon nyáron 5,5, télen 6 liter benzint kér 4-5 személlyel. Autópályán finoman hajtva 6,2-6,4-et csinált, 120-140-es utazó mellett.
Ezek alapján gondoltam azt hogy nem rossz kocsi. De itt nagyon lehúztátok, ezért állok értetlenül:(
hát ne haragudj de nem tudom hogy csinálták, hogy pályán többet evett a kocsi mint kis utakon ahol állandóan gyorsittani lassitani kell.
két 180-as ember pedig el el fér de hogy nem kényelmesen az biztos. Lehet h nekem nagyobbak az igényeim. de próbálj ki egy komolyabb aútót ebben az árban pl amit irtam c vectra érezni fogod miről beszéltem.
akár egy vw passatot is megpróbálhatsz.
Hát én kamionos vagyok. és mentem személyaútóval is rengeteget az ülést bírom de az ignist nem:) Sajnos.
Én is cserélném már. de nincs rá lehetőségem:(
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!