Opel Corsa 1.3 CDTI - Fiat <--> 1.7 CDTI Isuzu?
Az Opelnél a Corsa 1.3 CDTI motort a Fiat szállítja.
Az 1.7 CDTI-t az Isuzu. Tényleg olyan hangos az 1.3-as? Még nem volt szerencsém megnézni. Mi tudtok ezekről?
Elég az 1.3 magyar utakra, vagy inkább benzines? Használtat akarok venni...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ismereteid pontosak. De az 1.3-as (valójában csak 1248cm3) sem hangosabb az 1.7-es Isuzunál. Nekem ez utóbbi van (Combo Tour-ban), és minden jó tulajdonsága ellenére is meg kell mondanom, hogy nem éppen csendes. Igaz, nem is kirívóan hangos, egy régebbi diesel VW-hez képest kultúrált duruzsolás, de a mai modern dieselek közt van jópár, ami lényegesen csendesebb. Furcsa, hogy ugyanez az 1.7-es Isuzu diesel a Hondákban szinte észrevehetetlenül ketyeg. Hangszigetelési, meg motorelhelyezési kérdés.
Egy Corsa-ba szerintem elég erős lehet az 1.3 cdti is, mert annak is vannak olyan menettulajdonságai, amik simán egy 1.2-es benzines fölé emelik. Más kérdés, hogy igaz-e amit a tartósságáról hallani (ill. annak hiányáról). Állítólag elég hamar (200e+km) vért köpnek.
Az Isuzu motor pedig legendásan megbízható, takarékos (a Combo-ban produkál nekem 6 alatti átlagot, ilyenkor télen, nyáron alig 5 fölött, persze kímélve), nem eszik többet a kicsi Fiatnál. Az ereje pedig sokkal nagyobb, mint ahogy a számbeli különbségek sugallnák.
Hátránya: megkérik az árát. Benzinest olcsóbban vehetsz, és ha nem mész 30ezret egy évben akkor nincs is értelme a százezreket jelentő árkülönbségnek.
Ha mindenképpen dieselt akarsz, akkor tuti, hogy 1.7 Isuzu!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Igen az ISUZU-t fojamatosan csiszolgatják ezért elég medbizható,de atól még egy öreg konstrukció.Az opel már nem akarta tovább fejlesztgetni a dizel motrait,azóta már minden dizel motort a FIAT-tól vásárol.
A 1,3 CDTI meg egy negyon modern dizelmotor ami 2003-ba jött ki.
A kisdieselről pont a vezess-en, vagy a totálcar-on olvastam, hogy nem is tervezték többre, minthogy 250 ezret kibírjon! Meg a pici motor kisebb és gyengébb alkatrészei fogják majd kibírni azt, hogy így felfújják és kiélezzék?
Az Isuzu meg már százezerszám bizonyította tartósságát és megbízhatóságát! Nem véletlen, hogy sokan esküsznek rá!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Corsában alig találni 1.7-est, főleg a fiatalabbakban, úgyhogy szerintem nem is kérdés, hogy melyiket vegye, ha Corsát akar. Kb mennyit szánnál rá kérdező?
Mert az is lehet, hogy nem is akarja 250e Km-nél tovább használni!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Egyelőre ketten vagyunk pályakezdők, de lehet, hogy nemsokára hárman :)
Szóval az 1.3 szimpatikusabbnak tűnik. Terv szerint 100ezret rakunk bele 5 év alatt, szóval úgy számoltam, hogy ennél a futásteljesítménynél egy használt (max: 60 000 km-rel) már jó választás lehet dízelben.
Akkor már behozza azt a plussz pénzt, amit vételnél dízelnél ráköltök, dehát eladásnál is drágábban el lehet adni...
A járgány napi 30 km-t megy kb, meg néha egy-egy fővárosi út cirka 100km. 3-4 havonta nagyobb utak, meg külföld.
Most ahogy nézegettem lehet, hogy szóba jön a VW Polo 1.4 TDI is. Mindenképpen német kocsit szeretnénk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!