Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Melyik motornak kevesebb a...

Melyik motornak kevesebb a fogyasztása? Az injektorosnak, vagy a karburátorosnak?

Figyelt kérdés
2009. máj. 30. 15:32
 1/6 anonim ***** válasza:

Az injektorosnak. (konkrét példa: 1.3-as lada, ha kenyed neki (120-140km/h) 9-10 alatt sose, ellenben 1.4-es opel astra injektoros ugyanezen tempó 6,5-7 litykó)

Jóval kevesebb benzinnel is ugyanolyan a hatásfok a közvetlen befecskendezés miatt.

Nem tudom hogy 2 kerekű motorra gondolsz, vagy autómotorra.

De ha fontolgatod pl. injektoros robogó vételét, akkor lebeszélnélek róla. Kevesebbet fogyaszt mint karbis társai, de ha egyszer lemerül az aksi.......(tudni kell, hogy az injektoros robrogókon nincs berúgókar) tolhatod, vagy otthagyhatod.

Ha autómotorra gondolsz, akkor mindaddig igaz hogy kevesebbet fogyaszt, amíg központi injektorról beszélünk (a kocsik többsége ilyen). De vannak ún. hengerenkénti injektoros motorok, amik jóval jobban mennek, de többet is fogyasztanak.

2009. máj. 30. 17:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

A hengerenkénti befecskendező nem jelent többletfogyasztást. Sőt...

A központi injektor ugyanúgy működik, mint az autók karburátora, a szívócsonkba fecskendezi a benzint, aztán az majd eljut oda, ahol épp nyit a szívószelep. Közben lecsapódhat a szívócsonk falán, kialakulhatnak a benzin-levegő keverékben jelentős inhomogenitások... A hengerenkénti befecskendező annyival tud többet, hogy minden henger számára a neki szükséges mennyiséget fecskendezi be, vagyis képes például a jobb hűtést kapó hengerek keverékét szegényíteni, ezzel is csökkentve a fogyasztást. Még egy lépés előre a közvetlen befecskendezés, ahol elérhető, hogy a gyertya körül gyulladóképes, az égéstér többi pontján szegényebb keverék jöjjön létre, ami - magától értetődően - csökkenti a fogyasztást és lehetővé teszi a sűrítési viszony emelését.

Ettől függetlenül a karburátor sem az ördög találmánya, csak mióta sikerült megbízható és viszonylag olcsó befecskendező berendezéseket építeni, azóta a karburátorok fejlesztésével senki sem foglalkozik. Ezért magasabb a karburátoros autók fogyasztása (bár egy modern, elektornikusan vezérelt, takaréküzemi szeleppel ellátott karburátor csodákra képes).

2009. máj. 30. 18:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:
Köszi szépen. Amúgy motorkerékpárra gondoltam.
2009. máj. 31. 14:24
 4/6 anonim válasza:
autó, vagy motor, egyre megy, a technológia ugyanaz...egyébként az injektor, ha nem kell, nem ad anyagt, de a karbi ad, amennyiben vákuum van.
2009. jún. 2. 10:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
Azért a karburátor sem nyomja befelé "ész nélkül" a benzint. Olvass utána a Ladák "mikrokapcsolós" karburátorának, az már kicsit másképp működik (van még számtalan kabruátor, ami alkalmazza az ebben megtalálható takarékrendszert, de erről van bőséges magyar nyelvű szakirodalom).
2009. jún. 2. 11:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
Köszi.
2014. okt. 20. 17:38
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!