Fékfolyadék mérők mennyire adnak pontos eredményt?
Pontosabban 2 azaz kettő évente csere és nem kell mérni...
A hitelesített műszer nyilván pontos és drága, de az egyszerűbb verziók is jól "saccolnak". Ha egy használt fékfolyadékra rossz érték jön ki, egy új dobozra meg jó, akkor a műszer valószínűleg jó.
Van 3000 forintos, elektromos elvű, nem hitelesített víztartalom mérő és 250 ezer forintos, fűtőszálas, hitelesített forráspont mérő. Mégis melyikre gondolsz? Nyilván nem mindegy...
Minden terméknek megvan a maga adatlapja, amin szerepel mindenféle specifikáció, hitelesítés, szabványnak való megfelelés és certifikáció. Abból ki lehet találni, hogy mi mennyire megbízható. Ha meg egy terméknek nincs ilyenje... hát abból is kitalálható, hogy az mennyire megbízható.
Egy durva becslest ad a tartalyban levo mennyisegrol. Amire lehet, hogy utolag toltottek ra. A csovekbe ertelemszeruen nem tudsz merni, az ABS kockaban meg vegkepp nem.
Ezert ajanljak 2 evente a cseret (Honda 3).
Tehat ha 4-5 evente lecsereled diaggal, meg mindig jobban jarsz, mint az itthoni autosok, akik 20 ev utan is a gyarival jarnak..
#4 A fékfolyadék önmagában nem öregedik. Ha a kupak normálisan zár, illetve a paraszt nem nyitogatja 3 naponta feleslegesen, akkor soha a büdös életben nem fog felvizesedni. Ha pedig nem vizes, akkor felesleges cserélni. Időnként úgyis jár az ember szervizbe, szívesen meg fogják mérni. Mégis mi a fenéért kéne lecserélni, ha semmi baja? Meg tudod ezt magyarázni?
A gyártó kizárólag azért ajánl 2-3 évet a cserére, hogy ne legyenek beperelhetők. Tudod ez olyan, mint amikor az USA-ban beperelték a mikró gyártóját, mert nem volt ráírva, hogy nem lehet a mikróban kutyát szárítani. Túl sok az állat Isten állatkertjében, a kerítés pedig túl alacsony, ezért egyre többen kiszöknek onnan és autóba ülnek. Ő miattuk van megadva csereperiódus, nem pedig azért, mert tényleg szükséges. Egyszerűen csak bebiztosítják magukat a birkákkal szemben.
#7 Nekem nem kell megmagyarázni, hidd el.
A "soha nem lett levéve a kupak" meg legalább akkora hülyeség, mint 2 havonta ellenőrizgetni. Az egyik azért felelőtlen, mert nem tudja milyen állapotban van, a másik meg azért, mert pont az állandó nyitogatással teszi tönkre idő előtt.
Szóval nem értem mi a célod.
#9 Hány autót láttál életedben? Hányon mértél fékfolyadék minőséget? Hányszor cseréltél fékfolyadékot életedben?
Nincs több kérdésem.
#10 A tartály nincs dugig tele. Kinyitod a kupakot, 5mp múlva visszazárod, az bőven elég ahhoz, hogy a tartály felső részében átforduljon a levegő, amiben ugye víz található. Hiába záródó vissza, bekerült a víz a tartályba, a fékfolyadék a következő időszakban pedig megköti azt a vizet.
Egy kinyitás nyilván nem ártalmas, nem is ezt mondtam, hanem az ÁLLANDÓ nyitogatás a probléma, mert akkor újra és újra friss, párás levegő kerül a tartályba. Sok kicsi sokra megy. És tapasztalat szerint, aki fékfolyadék tesztert vesz otthonra, az folyamatosan nyitogatja. Egyrészt mert úgy van vele, hogy ha már megvette, akkor használja. Másrészt meg azért, mert betegesen aggódik az állapota miatt (ha nem így lenne, akkor megelégedne azzal, hogy évente 1-2 alkalommal a szervizben ellenőrzik) és ez a beteges aggodalom állandó ellenőrzésre készteti. Az állandó nyitogatástól meg igenis gyorsan felvizesedik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!