Skoda 1.2 HTP. Kiváló kis motor. Jó pörgős, keveset csáhel. Tartani kell a kesztyűtartóban egy tartalék gyújtótrafót, ennyi. Nem kell sebességben hagyva parkolni, és akkor az életben nem fog átugrani a vezérlése. Rögzítőfékkel kell rögzíteni, mint minden láncos motort. Nemrég láttam 355 ezret futott 1.2 HTP-t. Bizto snem lehet olyan rossz, nemigaz?
A VW 2.0 Pd Tdi-je sem olyan rossz. A hibás Pd elemek már mindben cserélve lettek régesrég. Egyvalamir enagyon érzékeny a 16 szelepes: elég egyszer hidegen elrúgni, már reped is.
2.5 V6 TDI. Na ez meg egyenesen egy világbajnok motor. Semmivel nincs vele több baj, mint egy agyonajnározott 1,9 TDI-vel. Aki szerint ez drágán üzemeltethető, az vegyen 3.0 TDI-t, majd ott rájön mi a drága :D
De mit is szoktak felróni a 2,5-ösnek? Kopik a vez. tengely? Persze, huszon év után, meg a minden második, harmadik olajcserét megejtve csak el tud kopni (mint minden motorban). A VP44 adagoló a legfejletteb adagoló ami létezett, nem hiába használták mindenben is. 400 ezer km után természetesen fel kell újítani, aztán már túléli a kasznit. A felújítása nem horror pénz. Olcsóbb, mint 2 porlasztócsere egy CR dízelben.
Hát ezzel a három motorral van tapasztalatom, a többit nem hajtottam sosem.
Ezek közül a BMW a legdurvább.
A többi márka megfelelő karbantartás, odafigyelés mellett teljesen vállalható.
Ismerősnek 2014-es 1.2 TSI-je van: váltig állítja, hogy ez már vezérműszíjas*, de fura a gép, ami amúgy megy, nincs vele gond.
A kérdés megmarad*, mivel nem szokása felnyitni a motorteret, érdemben foglalkozni a géppel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!