Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Fékbetét csere otthon. De,...

Fékbetét csere otthon. De, hogyan?

Figyelt kérdés
Cserések a tárcsafékbetétek, és itthon szeretném kicserélni őket. Le írná valaki, hogy lehet?
2012. jan. 26. 16:03
1 2
 11/16 anonim ***** válasza:
58%

# 9:

Látom "szakember" vagy! Miért kellene légteleníteni fékbetét cserénél?

2012. jan. 26. 19:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 anonim ***** válasza:
Azért te szaki mert a féknyeregben a dugattyút csak úgy tudod visszanyomni ha meglazítod a fékcsövet a nyergen. Azért hogy elmenjen a nyomás. Ja és mielőtt megkérdezed, azért kell visszanyomni a dugattyút mert az új fékbetétek jóval vastagabbak mint az elkopott régiek \bár ez logikus\ és nem bírnád rátenni a tárcsára.
2012. jan. 27. 15:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim ***** válasza:
70%

Khmmm...

A dugattyút nem csak úgy tudod visszanyomni, ha leveszed a fékcsövet.

Akár satuval, de inkább svédfogóval vissza tudod nyomni anélkül, hogy a csövet le kellene szedni. Így légteleníteni sem kell.

Azt hiszem az egyik válaszhoz csatolt videoban is úgy csinálja a szerelő...

2012. jan. 27. 16:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:
Csak sajna nekem egyik sem volt. Így győzött a találékonyság.
2012. jan. 27. 16:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 anonim ***** válasza:
Ahogy a #10-es írja,de amúgy meg szerintem az sose baj ha "pluszba" lelégteleníti az ember biztos ami biztos alapon.
2012. jan. 27. 21:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 Gabi77 válasza:

Nos most cseréltem fékbetéteket, néhány tévhitet eloszlatok saját tapasztalatból. Megjegyzem, fogalmam sem volt hogy néz ki, soha nem is csináltam. 2002-es Skoda Octavia volt az alany.

- Szétszedéshez le kell venni a kereket, 2 kupakot lepattintani, alatta a 2 csavart kitekerni, és kibuktatni a helyéről a fékbetéteket tartó házat. Ehhez kell kb kerékanyakulcs, a csavarokhoz imbuszkulcs, meg egy csavarhúzó. Használtam még egy sima tükröt, meg egy zseblámpát, ami szintén nem egy különleges szerszám.

- Nekem javasolták, hogy a munkahenger körül a gumi alatt nézzek szét, hátha van retek, szétnéztem, nem volt, de azért lefújtam féktisztítóval, az ártani nem árt.

- Visszaraktam a munkahenger felőli fékbetétet, azzal a munkahenger nem túl nagy erőkifejtéssel visszanyomható, semmilyen speckó szerszám nem kellett hozzá.

- Aztán már csak a másik betét visszarakása meg az összerakás van hátra. Kicsit figyelni kell, és nem lehet elrontani. Lényege, hogy van egy kis fül alul, amit előbb be kell akasztani, és úgy visszatenni a fékbetéteket tartó elemet. De elrontani nem lehet, mert ha ez nincs a helyén, a lyukak sem passzolnak az imbuszos csavarokhoz.

- Végül kimentem kis utcánkba vele, 3-4 km-t mentem úgy, hogy többször felgyorsítottam - fékeztem, persze eleinte csak kis sebességgel, utána érezve, hogy fékezésre fog a fék, egyre nagyobbal, végül perig megállapítottam, hogy ezt is megcsináltam.


Egyébként cseréltem már EGR szelepet, ablaktörlő spricnit, ablaktörlő mechanikát, meg főtengely jeladót is, mind működik, és nem keveset spóroltam vele.


Volt már fékdob-fékmunkahenger-fékbetét cserém is hátul, de azt már én is műhelyre hagytam, mert ott lehet már kell légteleníteni és hasonló nyalánkságok.

2014. máj. 18. 08:20
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!