Milyen autót ajánlotok egy 18 éves fiúnak?
18 vagyok fiú. gondlom ez eddig stimmel :D szeretnék autót az elmúlt 3 évben nyáron nagyon sokat dolgoztam és lett belőle egy kis pénzem meg szüleim is be tudnak segíteni.
Ebből kifolyólag árat nem lövök be amit gondoltok!
Megelőzésképpen, nem nem annyival segítenek be hogy, meglegyen a Mclaren mp4 12c meg a veyron! sőt, BMW re és Mercire se gondoljatok...
Tudom elég tág a kör de mégis! Maradjunk a földhöz ragadva azért! :)
Suzukit ne vegyél, 30-40-el csattansz vele (akár a másik fél hibájából), aztán úgy kaparnak össze kiskanállal. Édesmind1, hogy megbízható, meg "igénytelen" a szó pozitív értelmében, ha egyszer úgy meghalsz benne, mint a sicc.
A csaknémetjapánozó kollégának innen is gratula, orvos látott már?
Amúgy írtak jó tippeket, Opel, vmi kisebb Ford, de Citroen/Peugeot háztáján is nyugodtan szétnézhetsz. Ha különlegeset akarsz az 145/146os alfa is jó ötlet volt az utolsó részéről, bár megeshet, h egy picit többet kell rá költeni. Hondák, mazdák sem rosszak. Németből max egy régebbi VW amit sztem megengedhetnél magadnak, azok meg semmivel sem jobbak a többinél (de ha kifogsz egy jót, nem is rosszabbak).
Kisautót nem azért vesz az ember ,mert biztonságos.Mindegy,hogy swift,Tico,Matiz,Seicento vagy bármi màs,egyik sem az ütközés biztonságossága miatt népszerű.
Mindenki tudja,hogy egy nagyobb autóban jobbak a túlélési esélyek.Akkor ne üljön senki kisautóba,de robogóra,motorra sem,mert mind nagyon veszélyes.Régen Trabantom volt és soha nem remegő lábbal ültem bele,hogy jaj csak nekem ne jöjjön valaki.Tudtam,hogy egy Lada biztonságosabb a Trabantnál.
Elég sok hasznos információt írtatok! Köszönöm Szépen :)
Utolsónak, te miért nem vennél első autónak alfát? ez a 146 nem is néz ki rosszul!
Ha lehet érveljetek is mert ennyi, hogy ezt ne vedd azt ne vedd... és pont ebből nem tudok meg többet. :D
Az egyik korabbi valaszolo vagyok, nekem 146-om van. Valoban jol nez ki, sot, iszonyat jol, bar ez szubjektiv. Az marhasag amugy, hogy elso autonak nem ajanlatos. Nagyon is jo annak.
Azt kell megertened, hogy a sok szarolaszozo meg szarfranciazo varosi legenda elegge alaptalan, az viszont TENY, hogy ezekre az autokra (es most a 146rol beszelek elsosorban, mert arrol tudok nyilatkozni) azert siman elofordulhat, hogy tobbet kell kolteni, mint egy "atlag" autora.
Kifoghatsz egy nagyon szerencses peldanyt is, es akkor ha makod van, evekig csak kopo alkatreszre koltesz. Van ilyen, nem is feltetlen ritka. De ezek az autok mara mar joreszt 15 evesek, tehat ne szamits hibamentessegre, es az alkatresz hozza nem feltetlen olyan olcso, mint egy nepautohoz, bar nem is olyan draga, mint vmi nemet csodahoz.
Azt szoktak mondani, es tobbe-kevesbe igaz is, hogy alfat, meg ugy egyaltalan olasz autot szerelembol vesz az ember. Vagyis ha pusztan racionalis alapon gondolkodsz, nem feltetlen jo dontes, bar - mint mondtam - kifoghatsz egy makos peldanyt. Csak muszaj lelkiekben felkeszulnod ra, hogy ez nem egy "igenytelen" auto szerviz szempontjabol, mint mondjuk egy Swift.
Fogyasztasa amugy a TwinSpark motoroknak es a JTD-nek is eleg jo (marmint mindkettonek a maga ligajaban persze), nekem az 1.6ts fel van huzva a gyarilag 120(!) lorol olyan 140 korul, es igy eszik orszaguton 6-7-et, varosban 8-9-et. Igaz, amennyire en tudom ez kivetelesen jo ertek, ennel picit tobbet is meg szoktak kajolni. Az 1.4ts sajnos nem megy vmi jol, az 1.8nak es 2.0nak pedig azert mar etvagya is van, az tenyleg nem elso autonak valo ilyen szempontbol.
Tovabba nem art tudni, hogy azert olaszautos jellegzetessegek vannak, peldaul igy 15 evesen hajlamos zorogni az utaster, neha mokazik az ablakemelo, aprosagok. Ja es maga a futomu meg k*rvajo, csak kemeny mint az allat, tehat uttartas, kanyarsebesseg jo, komfort kevesbe.
Nagyjabol igy ennyi. Ha tetszik, probalj meg vezetni egyet, ha utana is bejon, es nem felsz a kicsit az atlagnal magasabb fenntartasi koltsegektol hajra.
Remelem sikerult nem elfogult es tobbnyire realis kepet festeni rola. Udv!
ui.: a 145 ugyebar tok ugyanaz, csak 3 ajtos kivitel...
Alfa annak való akinek picivel több péze van a fenntartási költségekre.Nekem volt alfa 75 tdi-m.Csak egy hengerfej tömités volt hozzá 16ezer Ft a 90es években.Aztán hengerfejes lett.Az autós boltban azt mondták,hogy az alfához szinte a legdrágább az alkatrész.Azóta ez nem tudom mennyit változott,mert többet nem vettem alfát.Egy munkatársamnak van(nem tudom melyik tipus), nagyon szereti de iszonyat sokat költ rá.Pedig tényleg szép autó.
Egy fapad suzuki havi költsége kb 30ezer ft-benzinnel ,biztositással stb..akkor mennyi lehet egy alfáé.
A 75-ös alfát nem hasonlítanám a 146-hoz (bár kinézetre személyes kedvencem a 75, 33, plusz a 75 még hátsó keréken kapart) mert ezek a régi alfák alapozták meg a cég rossz hírnevét. A Twin Spark motorra vigyázni kell, többet kell rá költeni mint egy swift motorjára ez tény. De melyik 1.6-os motor tud 120 lóerőt? A mai vadonatúj 1.6-os motorok se tudnak, kivéve ha turbó is van bennük, de az más. Egyébként nagyon király szerintem a Twin Spark.
A JTD pedig legalább ennyire király. Ha arra vigyázol annak nem lesz baja. Keveset fogyaszt, és úgy húz mintha egy rakétában ülnél. De csak akkor szabad húzatni ha meleg a motor, mert azok szokták szidni az alfákat akik hidegen üveghangon kínozzák, és akkor csodálkoznak, hogy tönkre megy, aztán mehet a szar olaszozás. Ha nem akarsz törődni a kocsiddal, akkor ne vegyél csak alfát! De ha törődsz vele meghálálja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!