Otthon szeretném lefényezni a kocsim. Tippek, trükkök? Olcsón szeretnék kijönni.
Ne állj neki ha nem csináltál még ilyet.
Ehhez fűtött műhely kell, kompresszor, szórópisztoly... stb
Én se csináltam még ilyet.
Inkább gyűjts pénzt és csináltasd meg ha számít a kocsid kinézete.
Kell egy kompresszor (nem, a Metroban kapható, 220 V-ról működő egyhengeres semmiség nem az, csak játékszer), szórópisztoly, aztán már csak ki kell találni, mivel fess.
A legolcsóbb, leggyorsabb a nitrofesték, ez pillanatok alatt megköt, de matt fényű lesz, lakk kell rá. A Neolux kicsit drágább, fénye is van, de vagy 24 órán át kell kötnie (otthoni, garázsban, tyúkólban, itt-ott berendezett műhelynél ez is fontos ám) és azért annyira nem nagy szám. A 2K-s akrilfestékek profik, jó munkát lehet velük végezni, sokáig bírják, de az áruk is olyan. El kell dönteni, melyik felel meg az árát és minőségét tekintve.
Az, hogy meddig tart, nem is feltétlenül a festéktől függ, hanem az előkészítéstől. Először is leszerelsz mindent, amit le lehet: ami nincs, azzal nincs is gond. A rozsdát, ha van, teljesen el kell távolítani. Nem, nem elég a hólyagot kiszúrni: ahol hólyag van, ott körülötte még vagy 5 centis sugárban bőven találsz rozsdát, csak azon még tartja magát a festék. Ha eltüntetted a rozsdát (a csiszolóvászon hatásos eszköz ehhez), némi rozsdamaró segítségével rendet lehet vágni, utána alapozóval megállíthatod a további oxidációt. A repedező, leperegni készülő gittet és a hámló festéket is el kell tüntetni. A horpaszokat ki kell hozni kalapálással vagy gitteléssel, ha zavarnak.
Ha ezzel készen vagy, a maradék festéket végig meg kell csiszolni, hogy ne legyen fényes, tapadjon rajta a következő réteg. 150-es, 220-as papír jó hozzá, utána por- és zsírtalanítasz, mert arra semmi sem tapad. Kimaszkolsz mindent (maszkolószalag és újságpapír jó lesz), szórógittel végigfújod, ettől látni fogod a felület hibáit és lesz egy jó alapod a festéknek. Ahol valami nem jó, ott javítgatsz, egyébként pedig 220-as, 240-es papírral vizesen végigcsiszolod, hogy meglegyen a jó alap a festék alá.
Utána lehet fújni, előtte kitakarítasz, befűtesz (hidegben nem szárad olyan jól a festék, sőt, vannak típusok, amik világosodnak), fellocsolsz és imádkozol, hogy ne füstöljön a kályha és ne verje fel senki a port. Ha kész van, gyönyörködsz benne, majd hagyod száradni. Utána már csak ki kell csomagolni, visszaszerelni mindent, amit levettél és gyönyörködhetsz benne.
(és elgondolkodhatsz azon, hogy ha a kompresszor és szórópisztoly felkutatására, csiszolásra, gittelésre fordított saját idődet is beleszámítod, akkor is olcsóbban és jobban jöttél-e ki)
Ez nem profi megoldás, ne számíts hibátlan fényezésre (mindig beleszáll valami bogár vagy porszem), de egész tűrhető. Persze van ennél egyszerűbb megoldás is, nem kell gittelni, ecsettel is lehet festeni, de ahhoz, hogy azzal szép, egyenletes felületet állíts elő, nagy gyakorlat kell.
Jól írja az előző.
Ha normális munkát akarsz az a kasznizásnál kezdődik. Nem a festés a nagy dolog hanem az a sok szétszedés csiszolás javítás gittelés meg (: glettelés :) hegesztés cinelés rezezés meg vegyszerezés amitől szépek lesznek a felületek. ha hullám van a felületben nagyon csúnya lesz a festés hiába márkás drága festékkel dolgozol.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!