Miért használnak a versenyautókban zsebelt dugattyút, illetve a zsebelésnek milyen mélynek kell lennie? Sikolt hengerfejnél kell ha jól tudom. Magyarázatot vagy linket ha valaki adna megköszönném
Akkor kell zsebelni a dugattyút, ha összeérne a szelepekkel. Hogy milyen mélység kell azt is ezek az alkatrészek határozzák meg. Ugye kell hogy a teljesen kinyitott szelep és a felső holtpontban lévő dugattyú között maradjon valamennyi távolság, ebbe bele kell számolni a hőtágulásokat, nyúlásokat és minden tényezőt ami fellép.
Ha valaki sokat síkoltat le a hengerből (mert pl. csökkenteni szeretné az égéstér térfogatát, azaz növelni a kompressziót) akkor a hengerfej felsőbb részei "közelebb kerülnek" a dugattyúkhoz, amikből ki kell venni hogy a minimális hézag megmaradjon.
A versenymotorokon a szelepek hosszan és mélyen nyitnak. Éppen ezért a dugattyúba bemarást készítenek, hogy a szelep ne verjen bele, mert az nem egészséges. A zseb olyan méretű és formájú, hogy helyet adjon a dugattyúknak.
Síkolt hengerfejnél ez nem kötelező, csak akkor, ha megvan a veszélye, hogy belever a dugattyú a szelepbe. Ezt az határozza meg, hogy mennyivel lesz alacsonyabb a hengerfej és milyen vezérműtengely, illetve dugattyú kerül bele, milyen a vezérmű fokolása. Általános szabály nincs rá. A zsebelés mélységét is ez határozza meg: ki kell számolni, mennyire kell süllyeszteni a zsebeket, hogy a dugattyú ne találkozzon a szelepekkel és annyira kell készíteni a szelepzsebeket. Nagyobbra nem érdemes, mert azzal csak a sűrítőtér nő, ami csökkenti a sűrítést.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!