összkerekes autóval lehet driftelni?
Igen csak úgy... Az összkerék lényege az, hogy még a hóba se csússz meg még véletlenül se...
Egyszer nagy hóba/út nem volt letakarítva/ Kipróbáltam egy ML Mercit, mondta a tulaja, hogy nyugodtan taposs oda neki, meg a kanyarokat is gázzal vette be és a kocsi az elején csúszott csak meg...
A lényeg, hogy ezzel szinte sehogy se lehet... Vagy ha átépíted hátsókerékre... ;)
Az attól függ, milyen rendszerű összkerékhajtás van benne. Az egyszerű, viszkós vagy Haldexes, alapvetően első tengelyt hajtó rendszerekkel szinte lehetetlen: a hátsó hajtás csak ideiglenesen, az első kerekek kipörgése esetén kapcsol be, hajtás szempontjából ezek szinte tisztán elsőkerekesként viselkednek.
Az állandó összkerékhajtású, központi differenciálműves autókkal kikapcsolt menetstabilizáló mellett (vagyis mikor csak a differenciálművek osztják el a nyomatékot) lehet ilyet játszani. Csak egyrészt kicsit tekergetheti a kezedben a kormányt az első kerekekre jutó nyomaték és az autó csúszás közben nem fordul olyan szűken, mert az eleje is húz, nagyobb íveket jár be.
Hogyne lehetne! A jobb rallys gépek is 4kerekesek.
20:41 uhh barátom te egy kicsit kevered a szezont a fazonnal...
A drift a rali és a gymkhana az 3 különböző müfaj!
Kérdezőnek: Igen lehet DE összekerekes autóval nem az "igazi" mert a fonthajtás miatt megváltozik az autó ivpályája(ezt a 92%-os hozzászoló már kifejtette)
Driftelni igazából csak hátsókerékmeghajtású autóval lehet mint pl: AE86, R34, Supra...
Nagyon sok múlik azon, milyen rendszerű az az összkerékhajtás.
Egy Alfa 155 Q4 -em van (Lancia Delta Integrale motorja és hajtáslánca dolgozik alatta)
Alapvetően hátsókerékhajtásúként viselkedik, hátsó tengelyen egy torsen difi osztja el a nyomatékot, középen egy viszkó van, az első tengelyen pedig nincs önzáró difi (csak az egyik első kerék kapar).
Rá lehet venni a gépet némi csúszkálásra, sőt akár egyhelyben pörgésre is főleg nedves úton (neadj isten hóban, jégen..)
Tapasztalatból mondom, nem egyszerű a vezető dolga.
Egyrészt az autó stabilizálódni akar folyamatosan, másrészt ha keresztbe raktad, akkor iszonyat érzékeny jobb láb kell.
Túl sok gáz = megpördülés, túl kevés gáz = megtapadó kerekek, stabilizálódó autó és utána már hiába taposod a gázt, nehezen csúszik meg újra... inkább gyorsul :))
Mindezt ötvözöd egy eléggé "hirtelen haragú" régimódi turbómotorral (ráadásul turbólyuk is tartozik hozzá a combosabbik fajtából :P) és máris nehéz hosszan egy íven tartani (szabályosan driftelni).
Arra egy hátsókerekes autót kell választani, azt mondatja velem a tapasztalat.
Miért ne?
Mitsu EVO
Subaru Impreza (nézdd meg Ken Block-ot!)
Audi R8
stb....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!