Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Driftelni hogy kell?

Driftelni hogy kell?

Figyelt kérdés

Hogy kell driftelni meg szeretném tanulni ha megértem a logikát megtanulom egyedül...:D

Amugy meg mire jó?XD Gondolom az autónak nem tesz jót....


2011. okt. 29. 23:17
 1/10 anonim ***** válasza:
100%

Power Over (Erőcsúsztatás)


A legegyszerűbb drift technika, csak erős autó vagy csökkent tapadóképesség kell hozzá (hó, eső, sár, por), nem szükséges túlzott tempót vagy oldalgyorsulást az autóra erőltetni. Fontos a gázpedál rutinos kezelése.

Fordítsuk a kocsit egyenesen a kanyar irányába, majd adjunk annyi gázt, hogy elveszítsék a hátsókerekek a tapadást. Ha érezni, hogy az autó hátulja elindult (az oldalirányú gyorsulás és a túlzott mértékű gázadás lesz az oka a túlkormányzottságnak), azonnal ellenkormányozni kell a kanyar kijárata felé és a kocsi addig halad keresztbe, amíg gázt adunk. A gázzal finoman játsszunk. Ha a fékre lépünk vagy hirtelen elvesszük a gázt, akkor az autó túlságosan túlkormányzott lesz és megpördülünk vagy leesünk az útról. Tipikus kezdő hiba, mindenkivel előfordul a gyakorlások során.

Ha be akarjuk fejezni a driftet, akkor fokozatosan elvesszük a gázt és egyenesbe hozzuk a kormányt és az autó lassan az első kerekek irányába áll vissza.



E-Brake drift (Kézifékes Drift)


Ritkábban használt technika, főleg gyengébb autóknál használják, illetve a profik tovább tudják a kézifék segítségével keresztbe tartani az autót (páros driftnél a hátul haladó gyakran alkalmazza). Rendszeres használathoz javallott egy hidraulikus rendszer beépítése.

Kezdjük meg a kanyart nagy sebességgel, majd a csúcsnál (vagy már a kanyar előtt) egy határozott mozdulattal rántsuk be a kézifék kb. 1mp-ig. Hátsókerekes autóknál a kuplungot nyomjuk ki. Ekkor megindul az autónk hátulja, amire ellenkormányzással válaszolhatunk. Első kerekes autó esetén a gázt folyamatosan nyomni kell míg a kézit behúzva tartjuk.

Ebben az esetben sem szabad befékezni vagy hirtelen elvenni a gázt.

Ha be akarjuk fejezni a driftet, akkor fokozatosan elvesszük a gázt és egyenesbe hozzuk a kormányt és az autó lassan az első kerekek irányába áll vissza.



Clutch Kick (Kuplungrúgás)


A technika lényege ez esetben is a tapadás elvesztése. Egyszerűen rárúgunk határozottan a kuplungra, amitől a hátsó kerekek elvesztik a tapadást és kitör az autó fara. Ezután gyors ellenkormány a helyes reakció és a gázzal finoman játszva megtartjuk a driftelés egyensúlyát.

Ha be akarjuk fejezni a driftet, akkor fokozatosan elvesszük a gázt és egyenesbe hozzuk a kormányt és az autó lassan az első kerekek irányába áll vissza.



Shift lock drift (visszaváltás drift)


Kivitelezése hóban vagy vízen ajánlott, száraz körülmények között nagyon koptatja a technikát. Viszont az alkalmazása nagyon élvezetes.

A lényege, hogy kanyarban ? vagy még előtte ? egy sebességet visszaválunk, amitől megemelkedik a motor fordulatszáma, a kerekek egy pillanatra blokkolnak, ettől elveszik a tapadásukat és az autó hátulja megindul a centrifugális erő irányába.

Ezután gyors ellenkormány a helyes reakció és a gázzal finoman játszva megtartjuk a driftelés egyensúlyát.

Ha be akarjuk fejezni a driftet, akkor fokozatosan elvesszük a gázt és egyenesbe hozzuk a kormányt és az autó lassan az első kerekek irányába áll vissza.



Dirt drop drift (koszra dobás drift)


Érkezzünk a kanyarba közepes sebességgel. Adjunk gázt és lassan kezdjünk el a kanyar külső íve felé húzódni (pl. balos kanyarnál jobb oldalra). Amikor a hátsó kerekek lemennek az útról, akkor az kisebb tapadású felület miatt elvesztik a tapadásukat a hátsó kerekek és az autó segge megindul.

Ezután gyors ellenkormány a helyes reakció és a gázzal finoman játszva megtartjuk a driftelés egyensúlyát.

Ha be akarjuk fejezni a driftet, akkor fokozatosan elvesszük a gázt és egyenesbe hozzuk a kormányt és az autó lassan az első kerekek irányába áll vissza.



Jump Drift (padka drift)


Közepes sebességgel érkezzünk a kanyarba, majd az ívbelső kerekeket lassan tegyük fel a padkára. Ha a hátsó kerék felment a padkára adjunk gázt, és amikor leérkezik gyorsabban fog pörögni, így elvesztik a tapadásukat a hátsó kerekek. Ezután gyors ellenkormány a helyes reakció és a gázzal finoman játszva megtartjuk a driftelés egyensúlyát.

Ha be akarjuk fejezni a driftet, akkor fokozatosan elvesszük a gázt és egyenesbe hozzuk a kormányt és az autó lassan az első kerekek irányába áll vissza.



Braking drift (fékezés drift)


Drift közben az autó súlypontjának megváltozásának kihasználásával lehet megindítani az autó hátulját, illetve a haladók az ún. dynamic driftnél (lásd lejjebb) alkalmazhatják.



Kansei drift


A technika végrehajtása során versenytempóban határozottan kezdjük meg a kanyart (túlzottan alulkormányozott autóval kivitelezhetetlen). Hirtelen vegyük el a gázt, amire az autó túlkormányzott lesz. Ha már kezd elveszni a tapadás lépjünk rá a gázra újra. Ekkor az hátsókerekek legyőzik a tapadást és elkezdhetünk driftelni. Ha be akarjuk fejezni a driftet, akkor fokozatosan elvesszük a gázt és egyenesbe hozzuk a kormányt és az autó lassan az első kerekek irányába áll vissza.



Manji


Ezt a technikát nem kanyarban, hanem egyenesben hajtjuk végre. Elkezdeni lehet a kanyar kijáratából vagy az egyenesben is.

Megindítjuk az autó hátulját (vagy eleve a kanyarból kifele driftelve érkezünk) az út egyik felén és keresztben közeledünk a másik oldal irányába. Mikor már elég közel vagyunk, hirtelen levesszük a lábunkat a gázról, aminek hatására az autó hátulja átfordul a másik irányba. Ügyeljünk arra, hogy az út szélétől hagyjunk elegendő helyet az átfordításhoz. A fordulás során folyamatosan tekerjük a kormányt is és folytassuk a driftet az út másik széle felé. Ha elértük, akkor megint vegyük el a gázt és kezdhetjük megint az átfordítást.

Ha nem elég erős a gépünk (itthon azért ez jellemző), akkor visszaválthatunk egyet.

Ez elég veszélyes trükk, sokat kell gyakorolni. Ha az autó felett elvesztettük az uralmat és abszolút túlkormányzottá válik, akkor a kuplung időben való benyomásával még menthető a helyzet.



Dynamic drift (dinamikus drift)


Ennek a kivitelezése rutinos sofőrt és jó autót kíván. Kezdő driftereknek nem ajánlott, mivel nagy sebességnél hajtjuk végre.

Lényege, hogy miután kitört az autó fara (feint drift vagy kansei drift technikával ideális), az autó lendületét kihasználva a kormánnyal és a gázzal (fékkel vagy kézifékkel) játszva tartjuk keresztben a kocsit.



Feint drift (hintáztatás)


Ennél a technikánál az autót két határozott kormánymozdulattal kitérítjük az egyensúlyából (jobb-bal, vagy bal-jobb), majd ellenkormányozunk, aztán a jól begyakorolt módon gázzal és a volánnal keresztben tartjuk az autót és élvezzük a driftelést. Még egyenesben megkezdhetjük a kormányzást, azon az oldalon érdemes, ahol majd a kanyar belső íve lesz (pl. jobbos kanyar előtt a jobb oldalra húzódunk).

Ha be akarjuk fejezni a driftet, akkor fokozatosan elvesszük a gázt és egyenesbe hozzuk a kormányt és az autó lassan az első kerekek irányába áll vissza.

2011. okt. 29. 23:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%

Hát nem igazán tesz jót.

Driftelni csak hátsó kerékmeghajtású kocsival lehet.

kanyar előtt ki kell lendíteni az autót a kanyarodással ellentétes irányba és gázt adni. a kanyarban mindíg a kanyar külsö ívén haladó kerék fog elseregni először.

Arra kenn ügyelni hogy a kerezbe csúszást tartani kell. Se túl nagy gázt se keveset nem szabad adni. Majd a kanyar ívén ha túlcsúszott a kocsi azt ellen kell kormányozni. Ha elrontod a kocsi túl hamar kezd el csúszni és nem érsz el a kanyarig. Ha későn kormányzol lecsúszol az útról. ha nem jól kormányzol vagy kevés/sok gázt adsz megelőzi a kocsi hátulja az elejét és megpördülsz.

Amúgy a driftet a japánok találták ki. Nem direkt csak ez lett belőle. A városba nem tűrték meg ket és kimentek a hegyi szerpentineken versenyezni. Olyan gyorsan jöttek lefelé az úton hogy a kocsi már a véglethatárokon volt többet csúszott mint egyenesen ment. Ebből született a drift. Értelme nincs látványos és nagyon nehéz elsajátítani. A Magyarok meg tajt alpáriak hozzá. Rossz nézni mikor a 100 éves BMWk_nek a bele kivan de azért körbe körbe csúszkálnak velük. Az nem drift. Az paraszt körhinta:P! Amúgy a driftre általában a meghajtott kerékre keskenyebb gumikat használnak a jobb csúszás érdekében. Van aki kéziféket is használ de szerintem az felesleges.

2011. okt. 29. 23:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:

Hajaj köszönöm kedves válaszoló ezt a tartalmas és kimerítő választ:D

Elleszek vele egy idejig ... télen azért kipróbálnám persze olyan helyen ahol nem okozhatok kárt se az autómban sem a környezetemben :D

2011. okt. 29. 23:32
 4/10 anonim ***** válasza:
Szerintem próbáld ki a Live for Speedet, abban rá lehet érezni.
2011. okt. 29. 23:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim válasza:
2011. okt. 29. 23:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:
köszönöm a válaszokat:D
2011. okt. 30. 07:54
 7/10 anonim válasza:
Igen, jol mondjak az elottem szolok... Fekezni , illetbe hirtelen elvenni a gazt nem szabad, igy tortem ossze egy E mercit :D rotty 150 ezer..
2015. máj. 2. 23:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 Markesz válasza:
0%
Mi az, hogy mire jó? A kérdezőnek valószínűleg még tojáshéj tapad a szaros seggéhez, ezt bizonyítja az állandó, mondatvégi XD és smiley....valószínűleg még autót sem vezettél, vagy ha mégis tévedek, és betöltötted a minimum 18-at, akkor elég buta ember vagy....azokat meg a sitten jól segbebasszák ha DRIFTelés közben elütnek mondjuk egy családos anyukát....azt javaslom, inkább tologass mecsboxokat keresztbe, és ne foglald az internet szűkös merevlemez állományát....!
2015. dec. 2. 14:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim válasza:
De nagy a szád, cigány.
2018. jún. 3. 18:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 Ridamov válasza:
Nem tudom ki mondta hogy nem lehet elsőkerekessel driftelni, de elég nagyot tévedett.
2019. dec. 21. 13:35
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!