Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az ABS ilyet is tud? Vagy...

Az ABS ilyet is tud? Vagy miért csinálta ezt az autó?

Figyelt kérdés

Leesett a hó és ilyen csúszós úton amikor fékezek, működésbe lép az ABS és remegni kezd a fékpedál és kicsit az autón is érezni lehet ezt a remegést.

De ma észrevettem hogy kanyarban is remegett pedig hozzá se értem a fékhez. Ez utóbbit nem értem.


2011. dec. 19. 15:44
1 2
 11/13 anonim ***** válasza:

"Az ABS a fékutat nem rövidíti meg, csak a fékezés közbeni kormányozhatóságot tesi lehetővé"


Megrövidíti a fékutat is:


"Egy autó tapadása pedig akkor jó, ha kerekének futófelülete (az a rész, ami az úttal érintkezik) nem csúszkál az úthoz képest. Ebből következik, hogy a blokkolásig fékezett kerekekkel csúszó autó több időt – hosszabb fékutat – igényel a teljes megálláshoz, mint annak, amelynek kerekeit valamilyen módon forgásban tartják lassulás közben. Ezt a feladatot látja el a blokkolásgátló rendszer. A forgó kerék ezen kívül a lassuló autó iránytartását (kormányzását) is lehetővé teszi, ami állóra fékezett kerekekkel gyakorlatilag lehetetlen feladat."


Kivéve friss hó, kockakő, sáros homokos iszapos útszakasz.


Forrás wiki :)

2011. dec. 20. 14:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 turbopocok ***** válasza:

Ha valaki elég tapasztalt vezető, fékezés közben nem fékezi állóra a kerekeket, hanem el tudja találni a legnagyobb tapadási együtthatót. ABS el a fékút nem nagyon rövidül de a kormányozhatóság javul. Persze nem is az a célja hogy rövidüljön a fékút.

"Egy autó tapadása pedig akkor jó, ha kerekének futófelülete (az a rész, ami az úttal érintkezik) nem csúszkál az úthoz képest."

Azért ez minősíti a wikipédiát.

Azt még egy okj-s autószerelőnek is megtanítják, hogy a gumiabroncs csak akkor tapad az aszfalthoz, ha a parkolóban áll. A keréknek mindig van valamekkora slip-je az úthoz képes, a legnagyobb tapadási együttható pedig 0 slip-nél szintúgy 0.

2011. dec. 20. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 anonim ***** válasza:

"Ha valaki elég tapasztalt vezető,"

Na ezzel dől meg a dolog és lesz hipotézis egy tézisből ...

Millió kilométerekkel az alfelem alatt summáznám,hogy az autók főleg gyorsabbak (és persze elektromos kütyük révén modernebbek) lettek viszont az emberi gyarló tulajdonságok állandósulni látszanak.

Szabályosan háború dúl az utakon!

Ahol az erősebb vagy épp pofátlanabb kutya érvényesül.

Megemlítve azt is,hogy pl. a fékasszisztenst nem véletlenül építik teherautókba (amit nem amatőrök vezetnek) hiszen vészhelyzetben az emberek zöme bepánikolásra hajlamosabb inkább mintsem bio-blokkolásgátlóként működtetni a talpát ...

2011. dec. 21. 08:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!