Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Akkumulátor savazással kapcsol...

Akkumulátor savazással kapcsolatos kérdés? (többi lent)?

Figyelt kérdés
Van egy 3 éves Varta aksim amit ladában használok, nemrég megmértem az akkumulátorsav töményégét egy müszerrel, a müszer szerint alacsony a sav koncentráció. Töltöttem a cellákba savatt, viszont utólag megnéztem az aksi papirját, amiben az volt írva, hogy a cellákat utántölteni kizárólag desztilált vízzel szabad, elektrolittal nem. Akkor most ez hgy is van?
2011. dec. 16. 11:43
 1/8 anonim ***** válasza:

Elvileg - az akksiból csak a deszt. víz párolog el.

A savsűrűséget teljesen feltöltött állapotban kell mérni, és ha akkor sem stimmel az annak a jele, hogy kezd az akkumulátor öregedni, tönkremenni. Esetleg egy átmosás - újrasavazás segíthet.

2011. dec. 16. 13:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:

Jó lenne tudni, mit is mértél. Ha a sav sűrűségét, akkor az nem feltétlenül a töménységet jelenti. A töménységet meg el nem tudom képzelni, mivel mérted... (volt szerencsém kémia laborgyakorlaton sav töménységét mérni, de ahhoz nem volt elég egyetlen műszer)

A savsűrűség összefügg az akkumulátor töltöttségével. Vagyis ha alacsony a savsűrűség, akkor először fel szoktuk tölteni és feltöltött állapotban mérjük meg, miután beállítottuk a megfelelő elektrolitszintet (mert ha a töltő elforralja a létyó felét, értelemszerűen hülyeséget mér az areométer).

Savat soha nem töltünk "csak úgy" az akkuba, ha fogy az elektrolit. Mindig desztillált vízzel pótoljuk a hiányt, mert a kénsavnak nem szokása értékelhető mértékben párologni. Ideális esetben egyszer kell felsavazni az akkut, az élettartama kezdetén, majd mikor végképp megadta magát, le kell belőle engedni (de ez már azok dolga, akik az újrahasznosítást végzik).

Az akkudban most jó eséllyel töményebb a sav, mint lennie kellene, tehát célszerű valahogyan kivarázsolni belőle az elektrolitot (nem lesz könnyű), eltávolítani a nyomait (ez meg főleg nem) és újra feltölteni szabványos töménységű akkusavval. Szép munka lesz...

2011. dec. 16. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:
Akkumulátorsav mérővel mértem. A mérőre ez volt írva: recharge airgood. Mértékegység nem volt feltüntetve. Elektrolit feltöltése előtt 1,19 mutatott, utána 1,22 a skála. A skála szerint 1,26 számit jónak, az elektrolit töménysége 1,28.
2011. dec. 16. 15:14
 4/8 A kérdező kommentje:
"az akumulátorban lévő ektrolit feltöltése előtt 1,19 mutatott a skála, feltöltés után 1,22 mutatott a skála."
2011. dec. 16. 15:24
 5/8 anonim ***** válasza:
Az 1,22-es érték nem is olyan rossz a három éves akksitól.
2011. dec. 16. 16:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 atilis ***** válasza:
10 ezerért lehet új aksit venni.
2011. dec. 16. 19:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Hmmm...azelőtt kérdeztél volna mielőtt hülyeséget csinálsz.

Az akkumulátor pozitív cellalemezeiről az oxigén és a kénsavból a hidrogén alakul vízzé és az párolog a töltési illetve a kisütési folyamat során. A mértékegység amit nem tudsz az pedig kilogramm/köbdeciméter.

2011. dec. 17. 02:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:
Az aksim újrasavazás után tökéletesen működik.
2011. dec. 18. 09:49

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!