Melyik autómárkának van a legjobb marketingpolitikája?
A BMW ragaszkodik ahhoz, hogy nem ad árelőnyt senkinek.
Mert, ha valaki vesz egy BMW-t, és két hónap múlva "leakciózzák", akkor az ügyfél teljes joggal elégedetlen!
A Lexus újravásárlói rátája 90% fölötti. Ez egyedülálló.
Érdemes utánajárni, miért!
A Need for speed játékokban, a gyártók megtiltották a játék programozóinak, hogy össze tudjon törni az autó, mert az rossz fényt vet a márkákra.
Nem hagynám ki a Subarut sem, ami eléggé különc autókat gyárt, úgy, hogy mégsem speciális igényeknek felel meg(Pl: mozgáskorlátozott, vagy terepjáró, lakóautó, stb), hanem utcára gyárt, saját elképzelés alapján. Ragaszkodik hozzá, és sikeres.
Sok felé el lehet indulni a témaválasztásban is.
Sok sikert!
Az Audi az elmúlt 20-30 évben valami hihetetlen imázst épített ki. Simán beérte a Mercit és a BMW-t, holott régebben csak egy paraszthajszálnyival volt a VW fölött.
A BMW-nek és a Mercinek is nagyon tudatos a marketingpolitikája. Mindkettőnek erős a klubmozgalma országos és nemzetközi szinten. A Mercedes hagyománytiszteletben minden más márkát felülmúl. Gyakorlatilag az összes műszaki leírás elérhető a régi típusaikról, és szinte minden alkatrészt be lehet szerezni, tehát nem gond mondjuk egy 1951-es kocsi talpra állítása - persze ha bírod pénzzel.
Az Alfa Romeót leginkább a BMW-hez tudnám hasonlítani: erős márkaimázs a sportosság köré építve (a márka mint életforma), óriási klubélet stb.
A Jaguarból a közelmúltban veszett ki (az amcsik miatt) a nagyon régóta meglévő - és népszerű - gentleman-stílus. És ha már itt tartunk, muszáj megemlíteni a Rollst és a Bentleyt, melyek mögött legendásan jól felépített imázs áll - különben nem tudnák eladni ennyiért az autóikat.
Az egyik leglátványosabb példa a szerteágazó marketingpolitikára a Ferrari. A Lamborghinivel, a Lotusszal, a Porschéval és a Maseratival ellentétben nemcsak a potenciális sportautó-vásárlókat érik el, hiszen emberek millióinak van ferraris kütyüje: sapka, kulcstartó, távirányítós autó, modell/makett, pohár, pénztárca, alsónadrág, cipő, parfüm stb. Még kisgyerekeken is látni ferraris dzsekit, pólót. Ügyesen építik be a marketingpolitikájukba a Formula-1-et, és nagyon odafigyelnek a hagyományok ápolására is. Mindez együtt azt eredményezi, hogy a legtöbb ember számára a Ferrari ugrik be elsőként, ha a sportautó szót hallja.
Érdekes kérdés, és az eddigi válaszok is érdekesek. Mindenki említi a prémium márkákat, de az alsóbb kategóriákról senki sem beszél (1 kivétellel). Pedig szerintem egy átlag ember pont hogy az átlag márkákkal találkozik, és nem a méregdrága autókkal. Persze azokat nyílván mindenki ismeri, de nem a marketing miatt, hanem mert olyan drágák, hogy mindenki arra csorgatja a nyálát. Szerintem az emberek 90%a még életében nem látott igazi Ferrari, Bugatti vagy éppen Lambo reklámot, TV spotot, stb, de még csak szalont sem nagyon közelről. Viszont ismeri ezeket. De nem a jó marketing miatt, hanem mert álomként kezelik.
Igazából a kérdést elolvasva hirtelen egy márka sem ugrott be. De ténleg. Egyre sem tudtam volna hirtelen azt mondani, hogy igen, az jó, vagy legalábbis elgondolkodtató, vagy egyáltalán eszembe jut :). Most talán egyébként a 20 éves suzuki ami úgy ahogy jó. Én szeretem azt, ha teszt vezethetek - nem úgy mintha vennék új autót - mert akkor érzem valóban úgy, hogy én vagyok a célpont és nem csak a pénzem. Sajnos az autóreklámok többsége nem a vezetésről szól, hanem a szokásos számháborúkról. Nekem pl. a peugeot akkor lopta be magát a szívembe amikor egy rakat modellt kipróbálhattam náluk, és a szalonban tök jó fejek voltak, tudták hogy úgysem fogok autót venni, mégsem utáltak ki, sőt, "körül ugráltak"! (Peugeot Fábián egyébként ha valakit érdekel :P)
A hagyományos TV-s, óriásplakátos reklámok engem nem fognak meg. Egyik fülemen be, másikon ki. A WSR jó mint rendezvény, de ettől még nem leszek renault fan :)
Nem tudom a kérdére egyértelműen a választ, de talán legyen a suzuki 20 évese.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!