Melyik a jobb az Aprilia RS 125 vagy a Honda cbr 125?
18:15-ös
Énn is inkább az RS-t venném, de olvastam, hogy egy idő után elkezd kattogni, zörögni a váltó és hogy 10.000km-ként dugattyúcsere kell. ez igaz?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Attól függ...
5 és 20e között bárhol lehet cserére érett attól függően mennyire hajtod. De aki egy RS-t csak annyira hajszol, hogy 20e-t elmegy benne a dugattyú az nyugodtan vehet 4T motort is, az se lesz neki gyenge de legalább gazdaságosabb és olcsóbb...
Ugyan ez igaz az 5L-es fogyasztásra is. Lehet vele úgy járni, csak értelme nincs, mert akkor hajrá 125 ccm 4T azt meg akárhogy kínzod nem fog 4 liter fölé menni. Ha meg úgy hajtod a 125 2T-t ahogy kell akkor tök reális a 7L / 100 km.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
tessék elolvasni az "ENGINE" cikket, és már az első mondatban írják, hogy igenis, Rotax motor van benne. Sőt, többször meg van említve.
-A 10 literes fogyasztás nem reális, de a 7 még belefér, ha nagyon nyüstölöd. Nyugis használat mellett 4-5 liter.
-Második válaszoló vagyok, és nem említettem, hogy a CBR 2-ütemű lenne.
-Lehet, hogy az RS lemegy 20 000-et, ha szerencséd van, de nem érdemes a határokat feszegetni. Besül a dugattyú, és mindjárt cserélheted a perselyt is, ha "szerencséd" van.
Kikönyökölhet a hajtókar, ha nem cseréled időben.
Elmegy egy hajtókarcsapágy, és belevágja a dugattyút a hengerfejbe (egyszer előfordult. Forgott még a motor, de egyáltalán nem volt se teljesíttmény, se nyomaték. Ahogy feltűnt, hogy baj van, már állítottam is le a gépet. Nagyjából 1-3 másodpercet ment rossz csapággyal, ennek ellenére már késő volt leállítani. Szükség volt a dugattyú, főtenely cseréjén kívül a hengerfej cseréjére is)... Tehát vagy elmegy 20 000-et, vagy nem. Inkább cserélek 10 000-enként dugatyút, minthogy megvárom, amíg bemondja az unalmast, és egyszerre kelljen rengeteget beleinvesztálni.
-Az élvezem a motorozást-ról meg annyit, hogy hiába van RS-ed, ha egyáltalán nincs mit beletankolni. Hidd el, hogy nem kis különbség van a CBR és egy 2T fenntartása között. Hogy a benzinre másfélszer annyi (jobb esetben) elmegy hónaponta a 2T-re, az egy dolog, de olaj nélkül sem használhatod a gépet. Na és ez éppen az a kategória, ahol nem érdemes spórolni ezen (egy kerti fűkaszánál mondjuk lehet), olyan jó minőségű olaj nagyjából 3 000 ft-ba kerül. Hónaponta (használattól függően) olyan 1-2 liter el szokott menni, ha jó idők vannak. Tehát élvezetes vele a motorozás, de jóval drágább... Nam a megvásárlás a gond, hanem a fenntartás.
-A váltóról nem hallottam, hogy rossz lenne. Ha gyakran váltasz kuplung nélkül, akkor nyilvánvaló, hogy gyorsabban elkopik, de mivel nem minden hétköznapi ember Rossi, nem szabadna, hogy normális használat mellett 10 000km alatt leamortizálódjon...
Olvassátok el a cikket, pontosan ide való!!!
Aprilia RS 125 fogyasztásáról meg csak annyit, hogy
"A fentiekben már sokat méltatott Yamaha örvendetesen keveset fogyaszt, ami a mai benzinárak mellett cseppet sem elhanyagolható dolog. Összehasonlításképp: míg a MITO 5,2 litert igényel SZÁZ KILOMÉTERENKÉNT (tévedés ne essék, országúti fogyasztásról van szó!), és az APRILIA sem adja alább 4,5 LITER, a Yamaha vígan elduruzsol 2,6 literrel."
Én is motorválasztás előtt állok.
Biztos, hogy Aprilia RS-t fogok venni! Semmi kedvem nincs a kanyarokban a virsligumik miatt csúszkálni!
Lehet, hogy a fenntartási költségei jóval nagyobbak, mint 4 ütemű társaiké, de cserében nem kell félni a főúton, hogy egy nyerges vontatót (kamion) nem tudunk időben megelőzni...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!