Melyik a jobb az Aprilia RS 125 vagy a Honda cbr 125?
Az egyik 2 ütemű a másik 4 ütemű.
A 2 ütemű erősebb, ellenben gazdaságtalanabb a fenntartása, alacsonyabb az élettartama és pörgetni kell mint az állat ha ki akarod hozni belőle a lóerőket.
A 4 ütemű gyengébb, viszont sokkal olcsóbb fenntartani, alacsonyabb a szervízigénye és nyomatékosabb alacsony fordulaton is.
Nekem volt 2 ütemű sportmotorom, soha többet 2 üteműt, most is 4 ütem van és az is marad akár mekkora köbcenti is.
Nem rossz az RS se, meg a CBR se. Mivel szeretek párban utazni, nem cserélném ki a CBF-emet egy kétütemű típusra, ha mégis, akkor nagyon dilemmáznék a kettő között. Szeretem, ha a motor bármilyen körülmények között, bármilyen hidegben pöccre indul, a jelenlegi helyzetben még őt is nehéz élelemmel ellátni, pedig igazán nem fogyaszt sokat, egy kétütemű többet kér. szeretem, hogy ha araszolni kell, vagy a sorompónál meg kell állni, akkor nem kell aggódnom, hogy bezabál a motor, vagy beköpi a gyertyát. Nyugodtan elforog magának a 4-ütem. Még egy pozitívum (ez a CBF javára, és nem feltétlenül pozitívum): nem kell télre leengedni ahűtvizet, ugyanis nincs. Nagy melegben viszont már nem akkora előny. Mondják, hogy gyorsan túlmelegszik (bár az enyémen még nem tapasztaltam. Eddigi tapasztalataim alapján a világból is kivinne). Vissza a CBR-hez: Ha vagánykodni kell, sorolhatod a jobbnál jobb dolgokat (tárcsafék, folyadékhűtés, 10 000 fölött pörög, befecskendező...), sok négyütemű motorban ezek nincsenek meg (bár nem is annyira létfontosságúak). Ami megvan a CBR-ben, az az RS-ben is, a befecskendezőn kívül. Na meg a Rotax blokk több, mint 2x annyit teljesít, mint a CBR. Cserébe nagyobb a fogyasztása, olajat kell tölteni bele, és nem árt 10 000 km-nként egy dugattyúcsere, 15-20 000-enként főtengely, hajtókar...
Mind2 jó. Ha lenne miből, akkor a Honda mellé vennék egy RS-t egyedüli közlekedésre. Egyébként egy csomó róluk szóló kérdés van feltéve...
2.ik válaszoló akkor a cbr-t mondanát? Azért mert kisebb fogyasztású és 4 ütemű és nemkell dugattyúcsere.
Olvastam hogy az aprilianál hiba hogy egy idő után elkezd zörögni a váltó. Ez igaz? És ha igen javitható? Az rs-re jobban huz a szívem, de figyelni kell a szervizelési lehetőségeket
Egy CBR-nek nem kell megbontani a motorját az első 40.000 km-en és ha szerencséd van generál nélkül elmegy 50-60.000 km-t.
Egy RS-nek beütemezett a dugattyúcsere 10.000km-nél, ha nem akarod kikotyogtatni a hengert...
+ Az RS 10 litere ijesztő, mert egy 125-ös CBR 3-5 liter körül fogyaszt attól függően, hogy normálisan közlekedsz vele vagy húzod. 410 forintos benzinnél nem mindegy. 10 literrel egy nagyobb autó is eljár!
10ezer km-es dugó csere intervallum hülyeség... illetve a 25ezer km-es főtengely csere is. Jó persze ha ész nélkül használod akkor még ennél lejjebb is mehetnek ezek a csere periódusok de ahhoz pályán kéne kínoznod.
Normál használat mellett simán megelégszik 5L-el is.
Hülyeség hasonlítgatni a két gépet. Külön világ a kettő. Az egyik egy eléggé kihegyezett gép, a másik meg egy sportnak kikiáltott "valami", ami csak 2-3LE-vel több mint egy akármilyen 4 ütemű.
Ja, és az RS kellene, még akkor is ha 2xesét eszi a CBR-nek. Ha motorozni akarok akkor legalább menjen az a gép ahogyan kell. Inkább kevesebb, de élménydúsabb motorozás híve vagyok.
Elnézést, ha valakit megbántottam volna a véleményemmel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!