Miért vesznek ennyien Suzukit? Milyen érveket hoz fel egy Suzuki vásárló a kocsi mellet?
az, hogy egyszerű, olcsó, megbyzható, olcsó alaktrész, csak tankolni kell bele, alig fogyaszt
precíz kis japán autó
Régen azért vettek (jobbhíján swiftet mert kb. csak az volt), mert olcsó volt, gazdaságos az üzemeltetése és ha eltekintünk attól, hogy a kasztnija kritikán aluli volt elég kis masszív, precíz, strapabíró autócska volt.
Az új szuzukit meg csak a marhák veszik, mert egyáltalán nem megbízható, egyáltalán nem gazdaságos az üzemeletetése ráadásul már nemhogy olcsó, hanem a saját kategóriájában drágának számít.
Egy jó barátom családja abszolut szuzka mániás volt, imádták őket, mert, hogy mennyire best buy. Amíg régi swiftjük volt (2 db) addig minden nagyon jó volt.
Aztán vettek egy új swiftet meg egy SX4-et, na még két ilyen sz@rt mint az a két autó életemben nem láttam. Városban 9,5-10 literrel járt és a világ összes hibáját produkálta a 2 autó az elmúlt 4 évben.
Régen azért vettek suzukit mert kamatmentes hitelre adták.
Hogy most miért vesznek fogalmam sincs.
Egyszerűen nem tudom megérteni hogy lehet ennyi pénzt kiadni egy ilyen autóért újonnan. (swift)
Igazából semmi különleges nincs benne. Kis női autó. A formája tetszik,de ennyi.Nem rég voltak ezek a suzuki tesztvezetések amit a rádióban is reklámoztak. Mikor megkérdezték az illetőket hogy nekik mi teszik az új swiftben, igazából egy normális válasz nem jött, csak erőltetett nyögdécselések.
Én nem mondom hogy nem megbízható vagy rossz kocsi, de ennyit nem ér.
Én a 2005 utána új Swiftről nyilatkozom!
Ugyanannyiba kerül, mint egy hasonló korú Peugeot 206, Clio II, C-s Corsa, de sokkal modernebb, megbízhatóbb, erősebb motor van benne, és jobb állapotúakat lehet találni a piacon. Ez nem elég?
Nekem egy 97-es Suzukim. Első autóm, és a választásnál nem érdekeltek a negatív felhangok az autóval kapcsolatban.
Ennyi pénzért, ami azt jelenti, hogy 250-300 ezer forintért szerintem nincs a piacon olyan autó, ami ennyire megbízható lenne. Ennyi pénzért már klímás, szervós, GLX-eseket lehet venni. A másik, hogy a szervízelése sem egy nagy összeg, a fogyasztása is jó, persze az relatív, mert egy viszonylag "gyengus" motornak kell egy könnyű kasznit mozgatni, ha így nézzük, akkor nem is fogyaszt olyan keveset. Nyáron volt, hogy klíma nélkül 4,9-re nyomtam le a fogyasztást vegyes használatban, de városban is 5,2-5,7 körül vígan elvolt, most télen egy literrel több kell neki. Nekem eddig szervízelésre, amiben benne van a vezérműszíj szett, fékbetétek, motorolaj, fékolaj, szelephézagok, gyertyák...stb cseréje és ellenőrzése, olyan 60 ezer volt, persze nem egyszerre csináltattam meg mindent. De gyakorlatilag az autóval még külföldre is el mernék indulni, mert nem érzem azt, hogy bármikor cserben hagyna. A kaszni valóban gyenge, de azért külföldi töréstesztek alapján egyértelműen nem lehet kijelenteni, hogy csak meg lehet halni benne. Mert hasonló kategóriás autók (Peugeot 106, Opel Corsa B, Renault Clio...stb) semmivel sem biztonságosabbak, mint ez. Azért ne felejtsük el, hogy a Swiftet 1989-ben kezdték el gyártani, tehát nem szabad a mai modern autókhoz hasonlítani, bár sok gyártó tanulhatna tőle. Az új Swiftek 2005-től, pedig még nagyon fiatal konstrukciók, még nem lehet messzemenő következtetéseket levonni, hiszen még nincs 10 éves sem. Én nem hallottam semmi konstrukció hibát velük kapcsolatban, és ezek már végre biztonságos autók. És azért ne felejtsük el, hogy az új Swiftek már árban is nagyon jók, mert olyan 800 ezer forint körül indulnak. Pár év múlva pedig még olcsóbbak lesznek. Úgyhogy én biztos, ha eladom a régi Swiftemet, egy újat fogok venni, de még vagy 3-4 évig biztos, hogy nem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!