Megéri egy 123-mas Mercit venni?
Jó feltételekkel (megkímélt állapotú autó, megfelelően régi jogosítvány, jó lakhely) benne lehet maradni az évi összeghatárban.
Viszont jó 123-ast nehéz találni. Az itthoni választék két részre oszlik: a "zőccséges" 123-asokra és az igényes veteránokra. Az előbbiek közelítik az egymillió kilométeres futást - ez még nem baj, de ennek legalább a felét különösebb karbantartás nélkül tették meg. A karosszéria eredeti vonalai csak tájékozódási alapként szolgálnak, a motorban Nyugat-Európa, Ázsia és a Balkán-félsziget alkatrészgyártó ipara ad egymásnak randevút (a gyári illesztéseket és alapanyagokat nem engedik be), a beltért pedig legjobb esetben is szotyihéj borítja (de lehet, hogy kecske is volt már benne, ami egészen mást hagyott maga után).
A veteránok kevés karbantartással kényelmes, használható utazóautóként funkcionálnak és ezt a tulajdonságukat még jó pár évig meg is tartják. De sajnos az áruk is ehhez igazodik.
Nincs mit tenni, a 123-asok kiöregedtek a "használós" kategóriából, most már a 124-esek és a korai 210-esek földbe taposása zajlik. Éppen ezért a kevés megmaradt használható példány ára igencsak kúszik felfelé.
Most őszintén! Létezik ettől szebb autó a világon?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!