Honnan tudnak ilyet az emberek?
2-3 éven belül aligha lesz Subaru Imprezád, mert kicsit drágább annál, hogy 18-19 évesen fenntartsd (és nem is jó kezdőautónak).
Hogy honnan tudják? A tuningot senki nem tanulja iskolapadban. A mesterek nagy része autószerelő, a műszaki alapok innen jönnek, tudják, mit hol keressenek a motorban. Az a plusz pedig, ami az olajcserét megkülönbözteti a motortuningtól, szakkönyvekből és tapasztalatból jön. Az már nincs leírva a könyvben, hogy a szívószelepnek az adott motortípuson felső holtpont után 27 fokkal kell zárnia, azt már a mester találja ki a szükséges elmélet (gázdinamika) ismeretében.
Kicsit elkanyarodtunk a témától ezzel az impreza vonallal, de az tény hogy szerintem se nagyon lesz imprezád. Hitelre meg (még ha szülőknek is ) soha semmit.
A kérdésre a válasz:
Ez nem egyik napról a másikra jön, hogy valaki tuningoló mester legyen, hanem hosszú folyamat nagyon sok tanulás és tapasztalat. És nincs ilyen, hogy "tuning iskola", mindenki magától tanulja meg az évek és a tapasztalatok során.
Alapvetően akit érdekelnek az autók, azok már kis koruktól kezdve ebben nőnek fel. Először az alapok, mi hogyan működik, miért úgy, stb... Mit jelent egy hengerfej pakolás, hogyan kell csinálni, stb...
Utána lehet szerelgetni az autót. Ha már ez is megy, akkor lehet esetleg arról beszélni, hogy valamit megpróbálsz rajta változtatni.
Azt azért tudni kell, hogy sok olyan "tuning" van, ami ilyen kamu tuning: értsd: ahhoz hogy mondjuk valaki felrakjon egy hátsó szárnyat, nem kell nagy tudás.
Aztán sok olyan tuning van, ami látványos, de igazából igénytelen: pl.: ledsor a kocsi alja alatt.... Vagy kihoznak a kocsiból plusz X lóerőt, de közben szétesik a motor, mert ész nélkül "tuningolják" és közben még 3* annyi benyát is bezabál mint egy jó tuning esetén kéne.
Ha már megvannak a műszaki elméleti alapismeretek, majd némi szerelési tapasztalat, akkor jöhet a különböző fórumok, árlisták böngészése. Ezekből is sokat lehet tanulni, mit hogy érdemes csinálni.
Egy autó teljes átalakítását jellemzően nem egy ember csinálja (képtelenség is lenne), hanem több ember, aki mindenki profi a maga területében:
- az egyik csak motort tuningol
- a másik csak a karosszériához ért
- a harmadik olyan műanyagot készit neked, amilyet csak akarsz, stb...
Ha valakit komolyabban érdekelnek ezek a dolgok, meg fogja találni melyik szakmában ki a profi, kihez érdemes fordulni.
Az első lépés sztem mindenképpen az lenen, hogy olvass sokat az autó működéséről --> könyvek, majd menj el egy szerelőhöz tanoncként.
Némi érzék azért nem árt hozzá.
Azt még tudni kell hozzá, hogy a tuning hosszas és fáradságos munka eredménye, nem olyan mint a filmekben hogy "rátettem ezt a szűrőt és kétszer olyan gyors lett az autó". Sok mérés, állítás, stb...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!