Melyik okozhat nyomás késlekedést vagy nyomásvesztést
turbódízel motornál? Légmennyiségmérő vagy EGR
szelep? Esetleg bármelyik? Vagy még mi? A turbó jó.
Figyelt kérdés
Van, hogy tökéletesen mindig megjön a nyomaték 1700-as fordulattól, van hogy csak 2500-tól, van hogy össze vissza. Kicsikét megjön, ingadozik.
2000-es évjáratú Peugeot Partner 2.0 HDi, motórkód RWY DW10TD
2011. okt. 31. 18:21
1/8 anonim válasza:
Én egy 1.6 Hdi-vel járok már vagy 3 éve. Ennél is van néha érezhető "turbólyuk". Leginkább országúton/autópályán csinálja: ha hosszan kihúzatom és felkapcsolok, akkor megtorpan egy pillanatra.
A két említett alkatrész közül én inkább az EGR szelepre szavazok, ugyanis az az ami gyorsításkor kipufogó gázt adagol a szívótorokba, így ott van nagyobb esélye elszökni a töltőlevegőnek.
2011. okt. 31. 18:31
Hasznos számodra ez a válasz?
2/8 anonim válasza:
Udv ! En csinaltam egy cselt bar nem auton: az EGR szelep bekotve es beepitve maradt csak a gaz utjat zartuk el a szivotorokba. Ha ez megoldhato akkor nyert ugyetek van. Az EGR feladata csak a NOX ertek alacsonyan tartasa igy sok vizet nem zavar ha nem mukodik. A turbolyuk szerintem nem adodhat ebbol hiszen a kipufogo gaz nyomasa sokkal nagyobb mint a szivocsonkban fellepo nyomas vagyis a nyomas megvan csak max kipufogogaz nem friss levego ami okoz teljesitmeny csokkenest de az allandoan fenn all ha rosz az EGR. A turbon van egy allo lapatozast allito szerkezet az szorulhat meg ami nem ritka.
2011. okt. 31. 22:39
Hasznos számodra ez a válasz?
3/8 A kérdező kommentje:
Van egy halk ciripelés, amikor megvan a nyomás, akkor kezdi, amikor kell is neki, durán 1700-1800-nál, ekkor megy is mint a vadbarom. Ez volt már egy éve is, azóta is, nem hibaként említem, ez valószínüleg a túrbó túlnyomás szelepe, mert tökéletesen együtt megy a max nyomatékos helyzetekkel, mint egy indikátor. Nos, ez nem ciripel amikor a hiba fennáll, tehát elvileg nyomáshiány lép fel úgy tűnik. Nemrég votl amúgy kitisztítva az EGR egy cikk alapján, meg asszem a légmennyiségmérőt is nézték. 4 hétig semmi nem is volt ezután, most jött elő újra. De legalább nem a túrbó ment el....
2011. nov. 1. 13:59
4/8 A kérdező kommentje:
Annyiban viszont tényleg igaz lehet, hogy ha a légmenymérő hibás értéket küld, feleslegesen sok naftát kap, mert egyébként mikor b*sz*kszik, van észlelhető kormolás enyhe gáznál is.
2011. nov. 1. 14:01
5/8 A kérdező kommentje:
nem naftát akartam írni, hanem visszavezetett kipufgázt.
2011. nov. 1. 14:02
6/8 A kérdező kommentje:
Egyébként volt hogy végleges volt a turbólyuk, és 3000-ig se jött meg, sőt felette se. totálisan úgy viselkedett mint egy szívó, ciripelésnek nyoma sem volt.
2011. nov. 1. 14:03
7/8 A kérdező kommentje:
Megpróbálom teljessé tenni a képet, mert látom össze vissza írkálok :D Szóva kb 5-6 hete kezdte ezt cisnálni, aztán amikor már tényleg soha nem jött meg, találkoztam a cikkel, és kiganéztuk a kérdéses alkatrészeket, és utána 4 hétig tünetmentes volt, és most újra megint előjött. Elég drága alkatrészek, mindkettőt azért nem volna jó egyszerre cserélni. Amúgy a lgémennyiségmérő jele mibe avatkozik be? ATtól tartok az még bőven az ECU-ba megy először, és már beolvasztott adat lesz.
2011. nov. 1. 14:11
8/8 Stakka Boo válasza:
szia nekem ugyanez a problémám.
2.0hdi rhy siemens. 1700 helyett ellustult és 2500nál jön a turbonyomás,van ahol hatvannal se tudok felkapaszkodni de ha 2500körülvan a fordulat akkor húz mint a barom.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!