Miért Ford rendőrautóink vannak?
Ha tudnád, hogy a Suzuki gyár mennyi autót gyárt, nem írtad volna ezt le. Segítek. A Suzuki gyárban gyártott autók 90%-a exportra készül. Az a "kicsi" nem számít annyira. A Suzuki gyár nem magyar gyár, tehát a profit külföldre kerül...
És nem utolsó sorban a Ford nyerte a kiírt tendert.
Most mi a kérdés?
-Miért Ford rendőrautóink vannak?
-Miért hülyeség,hogy Ford rendőrautóink vannak?
Amit én tudok hozzáfűzni ehhez,hogy érdekes módon,amikor az egyik opel szalon tulajnak a gyereke előzetesbe került,mindjárt lett hat db szép,új astrája a kapitányságnak.Hát ilyenek vannak.
Nem vagyok rendőr, de van elképzelésem hogy mehet ez ott (ugyanúgy mint máshol is :P
Először leírom a hivatalos választ, aztán a maszek véleményem.
A hivatalos:
Az ilyen tömeges rendőrautó beszerzéseket úgy csinálják, hogy a költségvetés és az igények alapján kitalálják kb. hány és milyen rendőrautót akarnak venni. Mivel biztosan 5 milla felett lesz, közbesz. törvény alapján eleve csak közbesz. útján lehet venni, vagyis pályáztatni kell.
A felmért igények és költségvetés alapján megírják a közbesz. értesítőbe a felhívást. A felhívásra jelentkeznek cégek, majd a legjobb nyer.
Az utcán látható autók többsége kombi, rendőrautónak ugyanis jobb a kombi, mert ha bárkit elkapnak és van vele cucc, van hova tenni, illetve ha el kell állni az utat, akkor is jobban jön. Ha nem is kombi, de nagyobb méretű autó. A rendőrök érdeke is hogy nagyobb legyen, mert a megbilincselt embert valahogy nekik kell betuszkolni a kocsiba akkor is, ha az ellenáll, és ügye erőszakot nem alkalmazhatnak.
A suzuki itt alapból kiesik, mert az autói túl kicsik, kombi meg nem is igazán van.
Szóval kiírják a közbeszt egy olyan autóra, amit szeretnének. Aztán jelentkeznek olyan cégek aki tudnak olyan paraméterű autót szállítani. A rendőrség a beérkezett pályázatokat elbírálja, és a meghirdetett szempontok alapján mindegyik pályázatra ad pontokat. Aki a legtöbb pontot kapja, az nyer.
Akkor most lássuk a gyakorlati részét a dolgoknak:
A közbesz-ben olyat nem hirdethetsz meg, hogy XY céget kizárod, mert ügye az hátrányos megkülönböztetés lenne. De olyat már beleírhatsz, hogy mondjuk csak olyan cég pályázhat, akinek van évi X ezer db legyártott kombi kapacitása. És ezzel a suzukit már szépen ki is ejtették. A pályázatokra adott pontok azért némileg szubjektív megítélés alá esnek. Pl. belevesznek egy olyan pontot, hogy "rendőrséghez illő megjelenés". És mily meglepő, a Ford kapja erre a legtöbbet. Persze ez csak véletlen.
Gondolom nem árulok el nagy titkot, hogy itt is mint mindehol máshol megy a "visszacsöpögtetős" buli. Illetve ha valaki valakinek a haverja, elképzelhető hogy "súg" a közbeszt. illetően, így adott cég helyzeti előnybe kerül.
Abban az országban ahol a közbesz-ben szereplő árak a normál ár kétszerese, szerinted számít az a pár millió? Elárulom: nem. Az sokkal inkább, hogy ki tud saját zsebre X-et lenyúlni. És ha a tűzközelben olyan ember van aki Ford párti, akkor Ford lesz. Ha majd olyan kerül oda, aki suzuki párti, akkor suzuki lesz.
Alapvetően a gondolatmeneteddel egyet értek, ellenben annak örülök, hogy nem szuzuki sx4-es rendőrautók vannak...
Mellesleg azért vannak Ford rendőrautók, mert ők "nyerték" a tendert (ők adták a legtöbb jattot).
Előző vok.
"Nem számít egy gyárnak, hogy évi 1000 autóval több a megrendelése, vagy nem? Ekkora megrendelésre már több embert kell foglalkoztatni, akik magyar emberek! "
Persze, számítana, de mint látod, itt a gyárnak túl sok beleszólása igazából nincsen. Ez sokkal magasabb szinten dől el. Amúgy a legnagyobb hazaáruló politikusoktól és rendőröktől (tisztelet a kivételnek) mégis mit vársz?
"
Azaz ha külföldi is a cég, de Magyarországon adózik, magyar áfát fizet, a magyar embereknek ad fizetést. Ez hülyeség, hogy "annyi már nem számít" ez a hozzáállás, ami miatt itt tartunk ahol. Az hogy darabja 1 millióval olcsóbb, az sem számít?"
"
Igen elvileg így van, magyar embernek adna munkát. De mondom, magasabb szinten dől el. Mellesleg az ilyen nagy cégek jellemzően vagy adómentesen vannak itt, vagy minimális adót kell csak becsengetniük. Tehát a cég által fizetett adó minimális az általa biztosított munkahelyek számához képest...
Ha a román rendőröknek jó a Dacia Logan sedan, az angoloknak a csapotthátú Astra, olaszoknak a Punto, illetve a mi rendőreink is jól elvoltak az F Astrákkal, akkor egyértelműen kiderül, hogy nem az a probléma, hogy a Suzuki SX4 túl kicsi.
Nem tudom már ki írta, hogy "nem a gyár dönti el". Nem erről beszéltem, hogy neki beleszólása van.
És igen, nagyon jól tudom, hogy úgy működik, hogy oda húzunk, ahonnan több lóvé megy a zsebbe. De hogy ez a köcsög Ford ekkora monopóliumot tudott létrehozni a magyar rendőrautó területén...hihetetlen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!