Hol lehet, milyen cégnél csináltatni saját igényre egy 1.4 literes V12-es (12 hengeres) motort?
Szerintem senki sem csinál ilyen kis űrtartalommal V12-es motort! Nagyon gagyi lenne.
Szerintem.
A csinálás már a végső fázis, ennek a motornak a kifejlesztést, kísérleteket is fizetnéd?
Mert ez 100milliós nagyságrendű...
Több céget kell felkeresned.
Ha vannak kész tervek, akkor öntödében kell elkészíttetned a motorblokk és a hengerfej öntvényeit, utána gépműhely forgácsolja neked készre őket. A főtengelyt kovácsoltatni kell, a dugattyút, hajtókart és talán a szelepeket is le tudja gyártani egy erre szakosodott vállalkozás - itthon az egyedi dugattyúkat jellemzően a Ross Pistons nevű amerikai cégtől rendelik, akik mindenféle különleges ötvözetből is dolgoznak. A vezérműtengelyeket is külön kell legyártatnod, ezt itthon is sokan vállalják.
Lesznek viszont alkatrészek, amiket készen kell megvenned: a befecskendezés és gyújtás elemeit nem éri meg legyártatni, az ECU is jó, ha szériaalkatrész...
Egyébként játéknak jó (és drága), de sok értelme nincs. Szép dolog volt a Ferrari 125 motorja, de olyan nagyon azért nem jött be az olaszoknak. Nem véletlen, hogy nekiálltak növelni a hengerűrtartalmat (nem sokkal később már jött a 159, majd a 166). Jobban megérte a Colombo-motort 3 literesre növelni, mert úgy jobban működött.
Ez a fajta miniatürizálás a '60-as években tért vissza, mikor is a Honda a motorkerékpár-versenyzésben alkotott érdekességeket: kéthengeres 50-es (RC116), öthengeres 125-ös (RC148), hathengeres 250-es (3RC164) erőforrások visítottak a motorjaikban. Viszont még nekik sem jött be hiba nélkül a dolog: eléggé komplikált motorok voltak ezek és nem tudták kihasználni az óriási előnyüket, a csillagászati fordulatszámot. Egyszerűen nem volt megfelelő minőségű anyag, amiből építkezhettek volna.
Mára már lenne, de az a baj, hogy a megfelelő anyagok kiválasztása, beszerzése és megmunkálása vinné el a költségek nagyobb részét.
Attól függ, mire kell. Versenyzésre már jó a 3 liter körüli hengerűrtartalmú V12-es: jól pörgethető, magas fordulatszámot visel el, de már lehet neki olyan furatot kialakítani, hogy normális méretű szelepeken át lélegezzen. Utcára viszont alul túlságosan is gyenge, nyomatékszegény, túl hegyes a nyomatékgörbéje.
Utcai használatra legalább 4,5-5 literes tizenkét hengeres erőforrást célszerű építeni, mert ezeknél már elég nagy a hengerenkénti űrtartalom, kellemesen autózható, nyomatékos motort lehet belőle varázsolni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!