VW konszern 1.4 TDI 3 hengeres motorja. Miért kell ezt csinálni?
Egyszerűen nem tudom felfogni, hogy hogy lehet ilyen szemét szutyok motort gyártani! Miért jó ez nekik? Miért nem lehet egy motor 4 hengeres, mint normális helyeken? Ráadásul szerencsétlen hozzá nem értő emberek még meg is veszik, mert csak annyit látnak rajta, hogy német, meg hogy fócvágeny, és az sosem romlik el. A hangja rosszabb, mint egy traktoré, és nem hiszem, hogy élettartamban túl erős lenne ez a kiegyensúlyozatlan remegős valami.
Miért kell ilyen motort csinálni? Miért ilyen elvakultak az emberek, hogy meg is veszik?
Mert el lehet adni.
Másrészt, konkrétan mi a problémád a 3 hengeres motorokkal.
Szerintem is egy autó 4 hengernél kezdődik, de a piac rámutatott a 3 hengeres autók létjogosultságára.
A kiegyensúlyozatlanságot nem nagyon értem. Szerinted egy olyan gyár mint a VW konszern mérnökei nem gondoltak erre a problémára a tervezéskor, és elfelejtették kiegyensúlyozni?
De hát ez van, a mai motorfejlesztés mottója a downsizing.
azért van többek között 3 hengeres motor a 4-es helyett mert :
-olcsóbb gyártani(pl 3 dugattyú kevesebbe kerül mint 4 ) -kisebb a fogyasztása (3 dugattyúnak kisebb a súrlódása a hengerben mint 4-nek)
Azért, mert nekik ez borzasztó praktikus volt. Volt nekik az 1.9-es dízelmotorjuk, azt szépen csiszolgatták, amíg ki nem jött belőle valami használható (1.9 TDI). Mikor ez megvolt, levágtak belőle egy hengert és kész is lett az 1.4 TDI.
Ezzel pedig úgy lett egy kisebb dízelmotorjuk, hogy rengeteg alkatrész közös volt az 1.9 TDI-vel. Dugattyúk, hajtókarok, szelepek, porlasztócsúcsok... De a többivel sem volt annyi tervezőmunka, mert a vezérlési szögeket és a befecskendezési jelleggörbét is lehetett használni.
Mikor ezt a kis TDI-t megalkották, a modern, közvetlen befecskendezéses dízeltechnológia egy nehézkes és drága dolog volt. Nem volt kedvük teljesen új rendszert kitalálni, ráadásul ha négyhengeres lett volna a motor, akkor aprócska, 350 köbcentiméteres hengereket kellett volna etetniük. Ehhez kisebb égéstér tartozik, amibe nem biztos, hogy ugyanúgy elfér a PD egység fúvókája, mellé pedig legalább két, használható méretű szelep.
Ezt akkor így tudták megoldani. Ma már jobban állnak, a miniatürizálás nem olyan nagy feladat, így tudnak négyhengeres 1.6-os dízelmotort is építeni azzal a technikával, amivel a nagyok mennek. Ha nem tetszik a régi háromhengeresek kerregése, akkor vegyél olyat.
Utolsó!
Ez az a verseny volt, amikor csak te tudtad, hogy verseny van? A kis alázó...
Vezettem egy Seat Arosát 1.4 TDI
Erre az autóra NAGYON vigyáztak a legkisebb bajjal mentek a MÁRKA szervizbe. 10.000 ként olajcserét kap
NA ez barátom ennek nincs se egyenletlen hangja de még a remegés sem vészes!
Értem hogy mire gondolsz hogy kicsi össze vissza jár meg dízelbe 3 henger kattog durrog... ez nem. Nem rossz ez a 3 hengeres megoldás kis autóba mert repíti a kocsit 3.2 litert fogyaszt 100 on és 360.000 KM van benne úgyhogy eléggé tartós pedig azon az autón 3 ember tanult meg vezetni friss jogsival!
Kuplung csere volt mert azt lejárták.
Nem is akarják valamiért eladni...
A poén az az egészben hogy most a szülők Mazdát vettek 2.0 benzineset és azt mondták hogy sajnos ilyen autót már nem gyártanak mint az akkori TDI-k
Tartós Igen
Erős Kis kocsit nagyon viszi
Csak tankolni kell meg elvinni a szervizbe
Nekem 1.9 PD TDI Passatom van 2006 os Használtan vettem 130.000 el 2 hét után a PD elemeket ki kellet cserélni.
A szerencsém az volt hogy megvan neki a szervizköynve és kereskedőtől vettem így ingyen megcsináltatták azóta is nagyon nagyon jó autó így 310.000 km után
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!