Ha meredek lejtőn üresbe teszem a váltót, az autóm valóban kevesebbet fogyaszt?
Kedves okoskodónak igaza van, hogy mind üresben mind benyomott kuplunggal gurulni hülyeség. Üresben azért mert fogyaszt a motor és fékezni kell, kuplunggal meg azért mert terhelésnek teszed ki a rugót, és ha meredek a lejtő felengedéskor meg is csúszhat a kocsi.
A jó megoldás tehát ha olyan sebességi fogozatban gurulsz lefelé motorfékkel ahol még biztonságosan irányítható az autó. Mert ekkor nem terhelsz semmit feleslegesen (se fék se kuplung, se a lábad hogy nyomva kell tartani) és nem is fogyaszt az autó.
Sok bölcsész meg ne beszéljen hülyeségeket, fogadja már el ha van itt egy ilyen téren okosabb műszaki ember.:)
20:20: Mikor hülyéztelek le????? Azt írtam, hogy hülyeséget írtál. A kettő nem ugyanaz. Tudni kellene különbséget tenni.
21:12: Attól, hogy nyomod a kuplungot még nem mennek benne tönkre a rugók, merthogy olyankor nem is működnek...
Azta... ez igen.
aki nem ért hozzá az tényleg inkább ne szóljon hozzá.
Lejtőn lefelé motorfékkel kell jönni, megfelelő fokozatban.
menet közben kinyomott kupplunggal... ezt hogy találtad ki kedves bölcsész válaszoló? látszik hogy értesz hozzá nagyon.
amúgy ha kinyomott kuppal közlekedsz akkor a tányérrugót és a kinyomócsapágyat is terheled, ha meg csúsztatod, vagy hirtelen ráengeded hogy motorfékezz akkor gyűjtögethetsz kuplungszettre meg szólj hogy nézzék meg a tárcsákat is, mert nem csodálkoznék ha egy pettyet hullámosak lennének már...
előző vagyok
motorfék üzemben bizonyos fordulatszám felett(kb 1500) nincs befecskendezés, se porlasztás, ugyanis ilyenkor a karburátoros rendszereket kivéve mindegyik elveszi az üzemanyagot, így növelve tovább a motorfék hatékonyságát, és a takarékosságot
@22:21
Nem értem hol olvasod hogy benyomott kuplung ÉS motorfék. Nyilván a kettő együtt nem megy ennyire talán senki nem hülye, esetleg téged vágtak meg anno értő olvasásból.
Meg hogy én bölcsész... gondolkodj legközelebb mielőtt válaszolsz nehogy ilyen súlyos tévedésekbe ess.
Ha üresben gurulsz, akkor fogyaszt az autód. Viszont, ha lejtőn 5-be teszed, akkor nem fogyaszt semmit, és 5-ben a motorfék is elenyésző.
Aki tanulta, az tudja, hogy így van. Aki nem és nem hiszi, hogy így van, az üljön be egy olyan autóba, amiben van pillanatnyi fogyasztás mérő és próbálja ki.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!