Ha meredek lejtőn üresbe teszem a váltót, az autóm valóban kevesebbet fogyaszt?
Igen, kevesebbet fogyaszt, de nem tartom jó ötletnek hogy kivedd sebességből az autót mert motorféked akkor nem lesz, tehát ha a fékeid beteget jelentenek nehezebben tudod megfogni az autót. Arról nem is szólva ha például hosszú lejtőn jössz le, túlmelegednek a fékek és akkor ciki van, mert sokkal gyengébben fognak. Pfúú én így jártam a Magas Tátrában, és nem kívánom senkinek az érzést...90-el lefelé elfékeztem magam a felforrósodó gyengén fogó fékek miatt(már szaga is volt) és nem sokon múlt hogy el nem szálltunk...:-( (a tanulság 1 életre megvolt) Amúgy is egy meredek lejtőn (az okosok szerint) annyival kéne lefelé jönni amennyivel azon felfelé mennél. Egyszóval ne vedd ki sebességből szerintem. Használd a motorféket, és akkor nem melegszik fel a fékbetéted.
Üdv.
Bocs az off-ért de...
Kedves 15.22-es. Bocs hogy HÜLYESÉG-et írtam, de tudod arra koncentráltam hogy a kedves kérdező üresben akar lefelé gurulni. Azt gondolom ennek nagyobb a jelentősége (mert veszélyes is lehet), mint hogy mennyi üzemanyagot lehet gurulás közben megspórolni. Ok az volt a kérdés, de akkor is. Te pedig reagálj már árnyaltabban kérlek. A boltos nénit is leordítod ha nem kapsz párizsit?
"Kedves" 19:15-ös! Én vagyok a "kedves utolsó". Fogyasztás szempontjából valóban nem különbözik SEMMIBEN és NEM is állítottam ilyet. Ugyanakkor lejtón lefele csak egy kuplung kiengedésbe kerül, hogy "aktiváld" a motorféket, ami lefele jövet jól jöhet. Sőőőt, amennyiben EU szerte járkálsz magas, hegyvidékes helyeken, sokkal ritkábban kell cserélned az elkopott féktárcsákat és fékpofákat!
Az általam most használt céges "G" (2.0dti) Astraba nem került még sor és nincs is szükség a kuplung cserére 320 ezer km után. Előtte 1.7 TD (F) Astra-t használtam 400 ezer km-en át, egyedül a kuplungbowden "rojtosodott" ki. Az 1,6 diesel Kadett-en sem volt szükség kuplungcserére. Ugyanakkor a fékeket zabálja az állandó fékhasználat a hosszabb lejtőkön (régebbi autóimnál a hátsó dobfékeimet is).
Továbbá az autó is irányíthatóbb marad motorfék használata esetén, mint aktív fékezés melletti kormánymozdulatnál. Ez az ABS-el felszerelt autókra is igaz!
Megimsétlem önmagam: SENKI nem mondta, hogy benyomott kuplung mellett "3"-asba téve az autó kevesebbett fogyasztana, mint üresben. Hiszen írtam, hogy ugyanannyit fogaszt. Ugyanakkor lejtőn lefele menet, gyorsabban elérhető a motorfék, hiszen megspóroljuk azt az időt, amíg benyomjuk a kuplungot és "3"-asba tesszük az autót.
Mélyen tisztelt előttem hozzászóló: kérlek tanuld meg értelmezni a mondatokat, mielőtt nekiugranál a másik torkának!!!
Igen végülis jobb a kuplungtárcsával fékezni az autót, mint az erre a célra kitenyésztett fékbetéttel...
Az a helyzet, hogy minden a lejtő meredekségétől függ. Ha 3-asban már túl sok a motorfék, akkor szerintem 4-es és fékkel rásegíteni, nem pedig 3-as aztán kuplunggal fékezgetni. Amúgyis aranyszabály, hogy soha egy métert nem megyünk benyomott kuplunggal.
Na sziasztok kedves többiek...:-)
Én volnék az első HÜLYESÉGET író...:-D
A kedves mindenkinél okosabb, válaszadónak üzenném, hogy észérvekkel dobálózzon, ne pedig lehülyézéssel. Komolyan... kisgyerekek vagyunk akik kisautós témakörben bunkóskodunk a másikkal? Szerintem nem. Basszus ha nem értesz egyet, akkor közöld kulturáltan hogy más a véleményed, és írj olyan érveket amikkel felülírod a miénket. De minek hülyézni? Oviban érzed magad? Vagy bántottak a munkahelyeden és itt éled ki magad? Kultúrállamban élünk vagy nem? (nem...)
Szegény kérdező...
Már rég visszavonulót fújt, kihámozta a lényeget és nevet rajta hogy itt ismét fórumozásba csapott át az ügy, kulturálatlanul ahogy illik, és ahogy szokás...
Így szép az élet...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!