Melyik a leggazdaságosabb gyorsítási módszer?
Sok helyen olvastam, hogy a túl lassú gyorsítás is csak benzin pocsékolás, mivel a felhasznált benzinmennyiségnek csak egy bizonyos része hasznosul.
Melyik a gazdaságosabb módszer a 3 közül?
A; 1-es: 20-ig, 2-es: 30-ig, 3-as 40-ig,majd 4-es.
B; 1-es: 30-ig, 2-es kimarad, 3-as: 50-ig, majd 4.
C; 1-es: 30-ig, 2-es: 50-ig,majd 3-as kimarad és 4.
Intenzív, nem padlógázas gyorsításokkal, minél hamarabb felváltani a legmagasabb fokozatba, lehetőleg minél kissebb fordulatszámokat használva (max 3 ezerig forgatni).
Km órában nem igazán irható le, minden autótipusnak más a váltóáttétele.
Nézz utána, milyen áttételek vannak a kocsidban, így ki tudod számolni a fordulatot.
Én városban 1800 körül már váltok is fel, 48-50-től ötös.
A legoptimálisabb a fogyasztás MINDEN autótípus esetében a következő (ehhez lövik be a gyártók a váltóáttételeket, hogy minél jobb legyen a fogyasztás, ugyanis a szabványos fogyasztásmérési ciklus így írja elő:
1-ből 2-be: 15 km/óra.
2-ből 3-ba: 35 km/óra.
3-ból 4-be: 50 km/óra.
4-ből 5-be: 70 km/óra.
5-ből 6-ba: 100 km/óra.
@19:40
"a szabványos fogyasztásmérési ciklus így írja elő"
Akkor pont ezért fogyasztok városban 2 literrel a gyári adat alatt. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!