Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mindig dízel autónk volt, és...

Mindig dízel autónk volt, és sosem jelentett többletet fenntartási költség terén? Akkor most mi van?

Figyelt kérdés

20 éve dízellel járunk, és soha egy fillért sem kellett rájuk költeni, amire azt mondja az ember, hogy azért van, mert dízel. Akkor most mi is van azzal kapcsolatban, hogy a dízelnek így meg úgy magas a fenntartási költsége?

Ha egy átlag autót számolsz, akkor 2 literrel eszik többet a benzines, mint a dízel, ami manapság kb 800Ft-ot jelent 100Km-en. Ha mész az évek során 100e Km-t az autóddal, akkor ez már 800E Ft. Mikor fogod rákölteni ezt a pénzt? Szerintem sosem. És végig egy nyomatékosabb, jobban autózható autóval jártál egy nyenyere benzines helyett. Hangsúlyozom, hogy a "szegény ember" átlag autójáról beszélek, ami legyen pl. egy Opel Corsa.


2011. okt. 5. 21:17
1 2 3
 21/28 anonim ***** válasza:
68%

A common rail dízelek nagy átka, hogy 2.5mikronnál kisebb részecskéket okádanak ki magukból. Ez simán át tud jutni a tődő léghólyagain egyenesen a véráramba. Ott növeli a trombózis veszélyét, és mivel egy nagyjából aktív szén, méretéhet képest nagy felületen tud megkötni sok már vackot, amire a szervezetnek kifejezetten nincs nagy szüksége.

A benzines sem ilyne kormot, sem annyi nitrogén-oxidot nem bocásjt ki mint a dízel. Tudom téged nem érdekel, majd a gyerekedet fogja, amikor orvoshoz hordod...

2011. okt. 6. 17:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/28 anonim ***** válasza:
42%

90%-nak

Ha Háború és béke terjedelmű kommentet írsz akkor sem tudsz meggyűzni, föleg meg hülyeséggel. Elég nagy autó búza vagyok ahoz, hogy véleményt tudjak alkotni. Az a magyarázatod, hogy azért fejlesztik a dieselt mert nem jó a káros anyag kibocsátás az egy vicc. Tudod mért fejlesztik? Mert pl. a honda 2.2 i-cdtdi 180 le eszik 7-7.5-öt míg egy 2.2 benzin megeszik 11-12. Na ezért fejlesztik!Amugy nincs semmi gond te veszel benzinest én legközelebbb dieselt. Ennyi.

2011. okt. 6. 18:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/28 anonim ***** válasza:
68%

Asszem én vagyok itt az egyedüli, aki nem akar meggyőzni senkit, a saját hülyeségéről :)

Ha akkora autóbúza vagy, akkor tudod, hogy jelenleg nem a teljesítmény vagy az élettartam növelése okozza a legnagyobb fejtörést a fejlesztőknek.


Mellesleg a 2.2 i-CTDI (Honda N22B)csak 150ló, az i-DTEC a 180as :)

Asszem már nagyon elkanyarodtunk az eredeti kérdéstől.

2011. okt. 6. 20:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/28 anonim ***** válasza:
47%

Nah jó én mezei "mérnökkel" nem foglalkozok.

Legyen neked igazad ha ettöl jól alszól rajtam ne múljon.

2011. okt. 6. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/28 sdavid88 válasza:
Láttam többen írták hibának a turbót. Nos az se menne tönkre, ha az emberek nem hajtanák hidegen. Vagy például jól meghajtják, aztán "puff" megállítják (van, hogy meg se várják, hogy legalább a kocsi megálljon), így nyilván beszarik.
2011. okt. 29. 21:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/28 anonim ***** válasza:
A legtöbb autó örök élet +1 nap lenne, ha mindenki betartaná a karbantartási előírásokat ( és esetleg törés esetén a helyreállítási előírásokat). De ez nem így müxik magyarisztánban.
2011. okt. 30. 01:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/28 anonim ***** válasza:

én nekem pont egy szegény ember átlag autója van, egy C corsa gsi, ha már ezt a típust hoztad fel példának


9 éves, eddig egy fillért nem kellett rá költeni, és a fogyasztása is 6,5-7 körül van, igaz sokat megyek autópályán


mellesleg alacsony fordulatszámon is jobban húz mint a legtöbb dízel... kb úgy 1100tól bármilyen sebességben ugrik, turbó nélkül

2011. nov. 6. 13:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/28 A kérdező kommentje:
Egy GSi soha nem volt szegény ember autója. Ezt te is tudod.
2011. nov. 6. 15:09
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!