Mindig dízel autónk volt, és sosem jelentett többletet fenntartási költség terén? Akkor most mi van?
20 éve dízellel járunk, és soha egy fillért sem kellett rájuk költeni, amire azt mondja az ember, hogy azért van, mert dízel. Akkor most mi is van azzal kapcsolatban, hogy a dízelnek így meg úgy magas a fenntartási költsége?
Ha egy átlag autót számolsz, akkor 2 literrel eszik többet a benzines, mint a dízel, ami manapság kb 800Ft-ot jelent 100Km-en. Ha mész az évek során 100e Km-t az autóddal, akkor ez már 800E Ft. Mikor fogod rákölteni ezt a pénzt? Szerintem sosem. És végig egy nyomatékosabb, jobban autózható autóval jártál egy nyenyere benzines helyett. Hangsúlyozom, hogy a "szegény ember" átlag autójáról beszélek, ami legyen pl. egy Opel Corsa.
1. szerintem sokat kiváncsiak vagyunk arra, milyen dízelekre nem kellett eddig költenetek
2. az újonnan vett dízel azonos felszereltség mellett annyival drágább a benzinesnél, hogy annak a megtérülési ideje nem ritkán 200 000km
3. a szegémy ember átlag autója a swift szerintem. Meg egyáltalán milyen dízelt akarsz az 1.2-1.6os benzinesekhez hasonlítani? 1.9-et?
Azt aláírom, hogy a régi szivódízelek a világból kimentek, még azt is, hogy a TD/TDI-k is elég sokat bírtak. De az új PDTDI vagy common rail dízeleknek bonyolultságuk és magas fajlagos teljesítményük miatt már jóval macerásabbak, nem beszélve a normális üzem- és kenőanyag-igényről.
Ezt a nyomatékosabb meg jobban autózható dolgot sem nagyon vágom, ez nálad miben jelenik meg, ami ennyire feltünő?
Az újabb dízelek már korántsem annyira igénytelenek mint anno a régiek, a közös nyomócsöves rendszerek már olyan pontossággal készülnek amire eddig nem volt példa az autógyártás történetében. Épp emiatt sokkal érzékenyebbek pl a gázolaj minőségére, és sokkal több bennük a hibalehetőség mint egy random injektoros modern benzines motorhoz képest.
Ha megfelelően használod mindig jó minőségű gázolajjal csereperiódusokat betartva akkor jó esélyed van arra hogy sokáig hozzá sem kell nyúlni. Ámde mivel a gázolaj minősége van ahol rosszabb (példának okádék a kenőképessége elég rossz) akkor az hamar tönkre tudja vágni a rendszert.
A fogyasztói társadalom hatására pedig már nincsenek nagyon hosszútávú törekvéseik a gyártóknak, ezért általában ha valami elromlik a rendszerben, akkor nem olcsón megoldhatóra csinálják a javítást, hanem drágára.
Idézek az injektor.hu-ról:
"A CR rendszer meglehetősen sérülékeny, alkotóelemeinek élettartama korántsem végtelen.
A leggyakrabban cserére szoruló alkatrészeket mutatja a fotó. A négy befecskendező porlasztó, az előszállító tápszivattyú és a nagynyomású szivattyú együttes ára vastagon 1 Millió Ft felett van. Nemritkán egyszerre válnak csereéretté, és nincs védőoltás arra sem, hogy a kocsi várható életciklusa alatt csak egyszer kell majd cserélni ezeket. Ez a körülmény némileg árnyalja a "gazdaságos dízelről" alkotott képet."
Régi csettegő dízellel persze nincsen ennyi gond...
1: Első autó: Peugeot 309 1.9d: 80e-240e km-ig használtuk.
Második autó: VW Jetta 1.6td: 300e-400e km-ig
Harmadik autó: Peugeot 309 1.9d: 280-380e km-ig
Negyedik autó: Citroen Berlingo 2.0Hdi 70-150e km-ig
Ötödik autó: Renault Clio 1.5Dci 40-150e km-ig.
Ez a mérleg, soha semmi motorikus hibára költeni nem kellett.
2: Most néztem, Renault Megane-nál 500E Ft a különbség. Ehhez elég kb 60E Km-t menni, és utána is egy értékesebb autód van, ne felejtsd el. Más típusoknál is ilyesmi az árkülönbség.
3: Mivel Opel Corsát hoztam példának az előbb, így az 1.2-1.4. benzint hasonlítom az 1.3 dízelhez.
Nyomatékosabb meg jobban autózható alatt azt értem, hogy a benzinest szabályzásig kell forgatni, hogy a benne lévő lőerőt kiautózd, a dízelnek meg ha 2000-es utazó fordulatnál odalépsz, akkor azonnal, visszaváltás nélkül a motor max nyomatékon üzemel. Ez pl. előzéseknél igen hasznos. Ez az, amit egy olyan ember soha nem fog megérteni, aki egész életében benzinest használt, és elvből nem akar érdemben kipróbálni egy dízelt, mert az..."kerreg".
Az első 3 autó amit írtál az d és td ami ugye elnyűhetetlen. Az utcsó kettő már CR dízel, de egyikkel sem mentetek 150 000km fölé. Pedig azokkal ott szokott kezdődni a baj.
Én is most néztem, ha már Renault, a Fluence 110lovas benzines és 110lovas dCi között 700 000van, a dCi EDC már 1 000 000-val drágább.
Szerintem a benzinest sem kell szabályzásig kiforgatni, hogy menjen, ez nagy tévhit. Szívódízelhez már volt szerencsém, azzal nem is kell előzgetni. 1.5dCi Megane II-t is kipróbáltam, az elég jól szedi a lábát,de csak akkor, ha nem váltod el 2000nél :D
Én nem vagyok antidízeles, de magamnak én csak új dízelt vennék, használtat semmiképp.
Talán vigyáztok rá?
Az átlag magyar embernél nem divat vigyázni még a saját autójára sem. A rendszeres karbantartás "mer az pízbe kerül" elmarad, stb...
Pl. szted hányan vezetik a turbós dízeleket úgy, ahogy a turbóból kifolyólag kéne (indítás, leállítás)? Megsúgom kevesen. És akkor lehet csodálkozni hogy "dehát tönkrement a turbó és sokba került"... Hát ez ilyen.
A magyar üzemanyag kritikán aluli minőségéről meg inkább ne is beszéljünk... Sokan a 10 millás bömössel képesek beállni a tesco kúthoz merthogy az olcsóbb. 5 ft-al..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!