Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mindig dízel autónk volt, és...

Mindig dízel autónk volt, és sosem jelentett többletet fenntartási költség terén? Akkor most mi van?

Figyelt kérdés

20 éve dízellel járunk, és soha egy fillért sem kellett rájuk költeni, amire azt mondja az ember, hogy azért van, mert dízel. Akkor most mi is van azzal kapcsolatban, hogy a dízelnek így meg úgy magas a fenntartási költsége?

Ha egy átlag autót számolsz, akkor 2 literrel eszik többet a benzines, mint a dízel, ami manapság kb 800Ft-ot jelent 100Km-en. Ha mész az évek során 100e Km-t az autóddal, akkor ez már 800E Ft. Mikor fogod rákölteni ezt a pénzt? Szerintem sosem. És végig egy nyomatékosabb, jobban autózható autóval jártál egy nyenyere benzines helyett. Hangsúlyozom, hogy a "szegény ember" átlag autójáról beszélek, ami legyen pl. egy Opel Corsa.


2011. okt. 5. 21:17
1 2 3
 11/28 anonim ***** válasza:
48%
Nekem 1.6 benzin van és nem vettem eddig észre hogy "nyenyere" vagy hogy lomha lenne és elmondom neked hogy nem kell agyon pörgetni hogy ereje is legyen én 2500 nál elváltok ami bőven jó neki előzni meg 5.ben meg 4.ben szoktam vele gond nélkül.Ez pedig nem kérdés hanem csak provokáció.
2011. okt. 6. 10:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/28 anonim ***** válasza:
Szerencséd volt ;) Nekem egy 1.6 (106LE) és egy 1.4(100LE) szívó benzines után lett egy 1.9TDI (90LE) A mindennapi közlekedésben a dízel (a zajkomfortot kivéve) mindenben magasan verte a benzineseket. különösen a kilométer/forint arányban és dinamikában. Persze pirosba forgatva mért idő szerint a benzinesek nyilván jobban mentek, de ezt szerintem csak az óra mutatta volna ki, na meg az üzemanyag szintjelző. A TDI 1500-2000 fordulat között tökéletesen autózható volt. Dízelségre visszavezethető hiba nem volt.
2011. okt. 6. 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/28 anonim ***** válasza:
á haver felejtsétek már el a lepra 1.6 benzint meg dízeleket. ha rám hallgatsz veszel egy 8000es benzinest, de ha még nagyobb király akarsz lenni vegyél egy 12 ezres dízelmotort a buszokból és azt rakd bele a corsába! garantált élmény!
2011. okt. 6. 12:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/28 anonim ***** válasza:
48%

A Renaultnál a legolcsóbb benzinest hasonlítottam a legolcsóbb dízelhez. Ott 500 ezer a különbség. < Én a Fluencenél normális felszereltségű atókat néztem árban azonos teljesítménnyel, ott 700k HUF de végülis mind1.


Tegyük fel 100-130 000km-ren a dízel ledolgozza a vételárkülönbséget, és utána? Azért a nem megfelelően karbantartott CR-D motoroknak elég sok nyavajája jöhet elő 200 000km fölött(pl szétszalad a feltöltő, mint főnökömnél, ~300 000Ft, nagynyomású szivattyú haver Xsara Picassojában stb). Nem lennék abban olyan biztos, hogy mondjuk 400 000km futásteljesítménynél ( ami legyen 20év), olyan nagy különbség lesz fenntartásban. Lesz, de nem akkora, mint amennyire hypeolják. Viszont egy 1.6os szívó benzin örök, mint a nyomorúság. :)


Másrészről tényleg hülyeség egymás mellé tenni egy 110lovas szívó benzint egy 110lovas common-rail dízel mellé. Azért ott felépítésben és felhasznált technikában is van ám különbség ( a legszembetűnőbb: szívó<>feltöltött, a szívó sosem lesz olyan dinamikus). Ha mondjuk egy 1.4TFSI-t vetünk össze egy 1.5 cDivel, akkor már lehet lenne meglepődés.


És egy kis adalék:

"és közben egy dinamikusabb autód van, ami nem forog a pályán 130-al 4000-et. " Nekem 200nál is csak 3600-at pörög, és benzines xD

2011. okt. 6. 15:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/28 A kérdező kommentje:

Pont erre akartam kilyukadni, hogy nem a nagyköbcentis, erős autókról beszélek. A te autód sem 1.4-es asziszem...

60000-nél ledolgozta a vételár különbséget...aztán 120 ezernél ezt megduplázta, 180 ezernél megháromszorozta. Azt a másfél millió Ft-ból, amit eddig megspórolt, szerintem van pénz 1-2 porlasztóra, turbóra.

Turbó benzin...ez megint más téma, ugyanis a fenntartási költségek ott is megnövekednek, és jóval drágábbak a szívó benzinnél. És ismét: szegény ember nem vesz turbó benzinest, ugyanis átlag ember, átlag autójáról beszéltem.

2011. okt. 6. 16:16
 16/28 anonim ***** válasza:

És ismét: szegény ember nem vesz turbó benzinest, ugyanis átlag ember, átlag autójáról beszéltem. <nálunk az átlag autó a suzuki nem?


Miért lenne drágább a turbós benzines fenntartása? És továbbra is helytállóbb szerintem összevetni a feltöltött dízelt a feltöltött benzinessel, mint a szivóal.


Visszatérve a kiinduló kérdéshez, ha út dízelt vesz az ember és megteheti hogy 100-130 000km után cserélje, akkor lehet jobb vétel és olcsóbb fentartású. Használt autónál azért már más a helyzet.

2011. okt. 6. 16:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/28 anonim ***** válasza:
90%-os nagyon hajtja a maga igazát de szerintem is jobb a diesel pedig nekem benzinesem van! A legértékállobb autók a német és a japán dieselek. Azonos paraméterek melett(köbcenti, suly...) a diesel 30%-al kevesebbet eszik. A gázolaj olcsobb. A diesel nyomatékosabb. Az alacsony fordulat miatt többett lefut a diesel mint egy benzines. Ha jártas vagy manapáság az autó témakörben akkor tudod, hogy minden autógyár a diesel erőforrás fejlesztését erőlteti. Pár éven belül amugy már nem is lesz szívó benzin mert fogyasztásukhoz képest nem teljesítenek olyan jól.
2011. okt. 6. 16:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/28 anonim ***** válasza:
48%

A károsanyag kibocsájtásról akkor ne is beszéljünk dízelek esetében... Sokkal de sokkal károsabb egy euro5 körüli dízel mint a fejlett benzinesek...

Persze sokat lefutnak a dízelek, de nem az újak...

Amúgy meg betartva a sebességhatárokat egy injektoros 1.4-es szívó fasztrával is bőven el lehet lenni (kb 80 paci) és majdhogynem a világból kimegy. Nem csattog olyan izetlenül mint a dízelek többsége (autókra értem) és nem is olyan káros a kipufogógáz.

Ami egyedül jó a dízelben az a kevés fogyasztása addig a pontig amíg el nem romlik...

2011. okt. 6. 16:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/28 anonim ***** válasza:

A válasz írója 67%-ban hasznos válaszokat ad:4

nem az igazam hajtom, és sehol nem állítottam, hogy a dízel sz@r lenne. Én csak ízt írom, hogy a dízel szerintem túl van hypeolva manapság, és annyival nem olcsóbb(itt nem azt mondom, hogy nem olcsóbb), mint amivel minden dízel tulaj beállítja.

AJánlom menj ki akármelyik kútra, és nézd meg menniy a gázolaj, az Ecseri úti Lukoilon tankoltam pár órája, 1 forint differencia volt a kettő között.


Egyelőre minden gyár a dízel fejlesztését erőlteti, miután kiderült, hogy az Euro5 és a feletti dízelek kipufogógázai rendkívül károsak az egészségre. ( csak azt sem szokás emlegetni).

"A diesel nyomatékosabb. Az alacsony fordulat miatt többett lefut a diesel mint egy benzines." fentebb már írtam a nyomatékosságra ellenpéldát, azt kijelenteni, hogy egy mai dízel többet fut el , mint egy benzines, hááát inkább no comment.

A szívó benzinesnek pedig egy jó darabig biztosan van jövője. Az olcsó tömegszarokba mindig is tökéletes lesz :)

2011. okt. 6. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/28 A kérdező kommentje:

Hogy őszinte legyek, amikor a pénztárcámról van szó, akkor a károsanyag kibocsájtást leszarom. Bocsánat...

Nehogymár én foglalkozzak a környezetszennyezéssel, mikor más 4000 köbcentix 2 tonnás terepjárókkal rója az utakat!

2011. okt. 6. 17:29
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!