Mitől van ilyen hangja a sportkocsiknak váltáskor?
Üdv. Azt szeretném megtudni, hogy mi okozza azt a sziszegő hangot váltáskor a sportkocsiknál? Turbó? Sportlégszűrő? Vagy mi? erre gondolok:
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=-9zUy1U6lJU
De figyelj, a benzineseknél úgy működik hogy a fojtószelep előtt van a nagy szelep(itt engedi el a nyomást), ennek másik oldalára meg a szívócsonk beli nyomáscső van kötve. Így mikor tölt a turbó mindkét helyen ugyanakkora nyomás van minek következtében zár még a szelep. Amint elengeded a gázt, zár a fojtószelep, és a szívócsőben hirtelen fellépő vákum miatt és a fojtószelep előtt lévő nyomás miatt a szelep kimozdul a helyéről és elengedi a plusz levegőt.
Dízelnél ezt nem tudod megcsinálni mert nincs fojtószelep. Csak akkor tudod ha valami kis elektronikával nézed a hirtelen pedálfelengedést és a nyomást, és egy kis mágnesszeleppel vezérled a lefújószelepet.
Röviden ennyi, biztos van valami kütyü, de sokkal drágább mint a benzines esetében.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!