Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a pontos neve? (Kérdésed...

Mi a pontos neve? (Kérdésed túl rövid, a magyarázatod hosszú. )

Figyelt kérdés

Régebben mesélt valaki egy olyan régi autókban használatos szerkezetről ami intenzív fékezésnél csökkenti a hátsó féken az erőt.


Ha jól emlékszem a karosszéria dőlésével szabályozta hogy mennyi fékerőt vegyen el hátulról.


Sajnos nem tudom a pontos nevét így utána sem tudok nézni.


2011. aug. 17. 00:09
 1/7 anonim válasza:
Ez nem az ABS?! Valami olyasmi rémlik, de várd meg a többi választ, mert nem vagyok biztos benne :)
2011. aug. 17. 00:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:

Nem ABS


Amit én magyarázok az azt a célt szolgálja hogy a hátsó fék ne blokkoljon le egy intenzív fékezésnél, mivel egy intenzív fékezésnél a kocsi súlypontja előre bukik és hamarabb leblokkol a hátsó kerék.


Ha jól tudom a Ladákba is használták.

2011. aug. 17. 00:18
 3/7 anonim ***** válasza:

Fékerőszabályozó, avagy terheléshez alkalmazkodó fékberendezés.

A működéséhez szükséges egyik legfontosabb alkatrész a nyomásadó.

2011. aug. 17. 04:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

Elektronikus fékerő-elosztó

Mivel fékezésnél minden autó súlypontja előrébb tolódik, ezért fennállhat annak a veszélye, hogy blokkolnak a hátsó kerekek. Az elektronikus fékerő-elosztó a blokkolásgátló egységben található mágnesszelep segítségével szabályozza a hátsó kerekekre ható fékezőerőt, ezáltal az első és hátsó kerekeknél egyaránt maximális fékerőt biztosít, és normál körülmények között megakadályozza, hogy a hátsó kerekek túlfékezettsége miatt a jármű hátulja kifaroljon. Az elektronikus fékerő-elosztó az ABS funkció részeként működik. A fékerő-elosztó működési tartománya azon a ponton ér véget, ahol az ABS működésbe lép.

2011. aug. 17. 08:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
Ja egyébként a rövidítése, EBV.
2011. aug. 17. 08:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:

Nah megtaláltam amit kerestem. A pontos neve: automatikus, terhelésfüggő fékerőszabályzó



Automatikus fékerő-szabályzás és további újdonságok



Automatikus, terhelésfüggő

fékerőszabályzó

Az '50-es évek közepe a fékberendezések fejlődésének jelentős mérföldköve lett. Elvárássá vált, hogy az egyes tengelyek terheltségétől függően a kerekeken különböző fékerőt fejtsen ki a rendszer. A Knorr-Bremse újításaként 1953-ban megjelent az automatikus, terhelésfüggő fékberendezés, mely által a kerekek túlfékezettség miatti blokkolása jelentősen lecsökkent, és a menetstabilitás, a közlekedés biztonsága lényegesen jobb lett. Az automatikus terhelésfüggő fékerőszabályzó a tengely és a kocsitest közti távolság függvényében módosítja a fékezőnyomást. A későbbi légrugózású járműveknél a rugónyomás szolgál viszonyítási alapként.


forrás: [link]

2011. aug. 17. 12:40
 7/7 anonim ***** válasza:

„Elektronikus fékerő-elosztó”


A leírásban az szerepel, hogy „régi autókban használatos”.

Tehát nem.

2011. aug. 17. 17:28
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!