Mi a pontos neve? (Kérdésed túl rövid, a magyarázatod hosszú. )
Régebben mesélt valaki egy olyan régi autókban használatos szerkezetről ami intenzív fékezésnél csökkenti a hátsó féken az erőt.
Ha jól emlékszem a karosszéria dőlésével szabályozta hogy mennyi fékerőt vegyen el hátulról.
Sajnos nem tudom a pontos nevét így utána sem tudok nézni.
Nem ABS
Amit én magyarázok az azt a célt szolgálja hogy a hátsó fék ne blokkoljon le egy intenzív fékezésnél, mivel egy intenzív fékezésnél a kocsi súlypontja előre bukik és hamarabb leblokkol a hátsó kerék.
Ha jól tudom a Ladákba is használták.
Fékerőszabályozó, avagy terheléshez alkalmazkodó fékberendezés.
A működéséhez szükséges egyik legfontosabb alkatrész a nyomásadó.
Elektronikus fékerő-elosztó
Mivel fékezésnél minden autó súlypontja előrébb tolódik, ezért fennállhat annak a veszélye, hogy blokkolnak a hátsó kerekek. Az elektronikus fékerő-elosztó a blokkolásgátló egységben található mágnesszelep segítségével szabályozza a hátsó kerekekre ható fékezőerőt, ezáltal az első és hátsó kerekeknél egyaránt maximális fékerőt biztosít, és normál körülmények között megakadályozza, hogy a hátsó kerekek túlfékezettsége miatt a jármű hátulja kifaroljon. Az elektronikus fékerő-elosztó az ABS funkció részeként működik. A fékerő-elosztó működési tartománya azon a ponton ér véget, ahol az ABS működésbe lép.
Nah megtaláltam amit kerestem. A pontos neve: automatikus, terhelésfüggő fékerőszabályzó
Automatikus fékerő-szabályzás és további újdonságok
Automatikus, terhelésfüggő
fékerőszabályzó
Az '50-es évek közepe a fékberendezések fejlődésének jelentős mérföldköve lett. Elvárássá vált, hogy az egyes tengelyek terheltségétől függően a kerekeken különböző fékerőt fejtsen ki a rendszer. A Knorr-Bremse újításaként 1953-ban megjelent az automatikus, terhelésfüggő fékberendezés, mely által a kerekek túlfékezettség miatti blokkolása jelentősen lecsökkent, és a menetstabilitás, a közlekedés biztonsága lényegesen jobb lett. Az automatikus terhelésfüggő fékerőszabályzó a tengely és a kocsitest közti távolság függvényében módosítja a fékezőnyomást. A későbbi légrugózású járműveknél a rugónyomás szolgál viszonyítási alapként.
forrás: [link]
„Elektronikus fékerő-elosztó”
A leírásban az szerepel, hogy „régi autókban használatos”.
Tehát nem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!